Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

01-12-2008 om 16:44

Huiluren 's avonds.....

Beste iedereen,
Wij hebben een dochter van 9 weken,ze is een heerlijk wakkere alerte dame. Dat is overdag erg fijn, en gelukkig slaapt ze overdag ook, maar 's avonds vanaf een uur of 18.00 is ze klaar wakker. Daar is i.p. niks mis mee, dan krijgt ze d'r flesje, gaan we even spelen, even in de box. Maar dan rond een uur of 20.00 beginnen de problemen. Ze wordt dan zichtbaar moe, maar als ze in d'r bedje wordt gestopt huilt ze enorm. We zijn al begonnen met inbakeren(dit helpt overdag geweldig), maar dit doet 's avonds meer kwaad dan goed. Ik zit al op babymassage, maar dat haalt ook niks uit.
We zijn nu 5 dagen met de Ria Blom methode bezig, maar dit doet ook niks.(na een half uur troosten etc.)Dit houdt stand tot 23.00, en na d'r badje en fleshoudt het op. Ook als we d'r bij ons nemen zet ze het op een huilen dus of we d'r nou bij ons nemen of niet, huilen doet ze toch wel. Ik hoop dat iemand nog een tip heeft want om dit nog zo lang vol te houden zien we niet zitten, en om haar nou 3 uur onafgebroken te laten huilen zit me ook tegen.
Alvast bedankt voor de reactie!!!!

Groetjes, de ouders van Julia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

01-12-2008 om 17:04

Hoi sandra

Begrijp ik goed dat ze tussen 18.00 en 23.00 geen voeding krijgt? Zou ze niet gewoon honger kunnen hebben? Ik geef zelf borstvoeding en 's avonds komt zoontje wat eerder dan overdag. Overdag komt hij om de 3 uur ongeveer en 's avonds vaak om de 2 of zelfs nog minder. Ik heb geen ervaring met flesvoeding, maar misschien helpt het om haar om 20.00 uur nog iets te geven?
Verder zou ik een zo'n jonge baby geen half uur laten huilen. Ik zou die periode veel korter maken, echt hooguit 10 minuten. Maar ik ken die methode verder ook niet zo goed.
Er is hier pas nog een discussie geweest over die methode, misschien kun je die nog vinden in het archief?
Sterkte ermee, want zo'n huilende baby kan slopend zijn!
Groet,
Gerdina

jigglypuff

jigglypuff

01-12-2008 om 17:16

Hier ook gehad!

Wij hebben het ook gehad met onze dochter (nu 6 maanden), het duurde bij haar tot een maand of 3 ongeveer.
We hebben haar nooit lang laten huilen, zeker niet langer dan 10 minuten.

Waar ze veel baat bij had was om bij ons te liggen (lekker de geborgenheid zoeken bij ons) en ook de babyschommelstoel met muziek was (en is nog steeds) een uitkomst!!
Daar kon ze heerlijk in schommelen met een rustig muziekje erbij: heerlijk!
Mischien voor jou ook een tip?
En we legden haar ook weleens in de kinderwagen en dan binnen lekker heen een weer wiegen.

Succes en het is een fase hoor, het wordt echt beter!!!

3 kids mam

3 kids mam

01-12-2008 om 19:59

Ook

Onze oudste had dit 's avonds ook. Mijn man en ik zorgde er 's avonds gewoon voor dat 1 van ons met haar kon zitten. vaak gingen we op de bank of op bed liggen en legde we haar lekker met een speentje op onze borst. Daar werd ze altijd wel rustig van maar vaak bleef ze wel wakker of dommelde ze steeds even weg. Ik gaf haar dan tegen 21.30 uur weer de borst en daarna ging ze dan meestal wel slapen. Onze andere twee kinderen hadden dit minder maar lagen voor de gezelligheid toch vaak 's avonds op onze borst te slapen.
Als je dochter verder wel gewoon slaapt zou ik echt geen ria blom methodes gaan proberen. Het hoort er een beetje bij en waarschijnlijk wordt dit met een maand of 3 wel minder. Tot die tijd, lekker bij je houden.

Gerdi

Gerdi

01-12-2008 om 20:22

Moeder van julia

Hoi Sandra,

Als eerste het goede nieuws: het is tijdelijk!
Maar kan me voorstellen dat je er af en toe gek van wordt.
Wij hebben een echte huilbaby gehad (de eerste 7 maanden). Ze was mn onrustig tussen 17.00-23.00 uur (maar huilde ook overdag heel veel). Ik moest haar mn savonds ook heel vaak voeden, ze kon slecht in slaap komen, spuugde er ook nog bij. En wat jij omschrijft had ik ook: ook al ging je erheen, dan bleef ze huilen. Troosten hielp niet. Soms lieten we haar maar een tijdje huilen itt wat mensen hierboven schrjven. Soms wisten we het gewoon niet meer en in ons armen brulde ze ook.
Eerlijk gezegd ging het bij ons ineens een stuk beter toen ik stopte met bv.
En hoe laat doe je haar in bad? Krijg het idee dat jedat best laat doet, kun je dat niet wat eerder doen? (worden ze vaak ook moe van, die van ons overigens niet hoor
Andere dingen uit laten sluiten?
Wij zijn ook nog een aantal keren naar een osteopaat geweest. Hielp soms ook tijdelijk wel iets.
Inbakeren deden wij ook, hielp ook wel een beetje (vooral overdag).
Is volgens mij soms ook een kwestie van 'ouder worden'/ overheen groeien.
MOcht je iets willen weten, mail me gerust.
Groetjes!

Asa Torell

Asa Torell

01-12-2008 om 21:19

Gerdi (deels ot)

Hoe gaat het nu eigenlijk met je dochter?? Is het huilen vanzelf beter geworden of was er toch echt iets aan de hand wat opgelost moest worden?

Bekend verhaal!

Hier een meisje van inmiddels ruim 6 maanden. De eerste weken heeft ze heel veel gehuild van 17.00 tot 23.00... Kan me nog zo goed herinneren dat ik er wanhopig van werd! Tot een uur of 7 hielp bij ons houden nog wel vrij goed, maar daarna hielp werkelijk niks meer. En geloof me, alles heb ik geprobeerd! Bij mij op de borst, in de box, op de bank naast me, in de buikdrager, in de wandelwagen en maar heen en weer wiebelen, buiten wandelen (dat hielp zolang ik bleef wandelen), boven op bed, in bad, extra fles, enz enz enz NIETS hielp! Uiteindelijk hebben we besloten haar in bed te leggen om een uur of 8, elk kwartier even kijken, aai over haar bol, toedekken en weer weg. Om 10 uur kreeg ze dan de laatste voeding, daarna viel ze als een blok in slaap! Zo raar, ik begrijp het nog steeds niet. Gelukkig werd onze oudste niet wakker van haar, zodat we deze methode konden toepassen. Beneden de tv aan en proberen niet te stuiteren op de bank
Dit hebben we 2 weken moeten volhouden. Na 1 week huilde ze niet meer non-stop van 8 tot 10, maar viel tussendoor even in slaap. Na 2 weken was het over! Ja even huilen met in slaap vallen, maar dat duurde een minuut of 20 maximaal.
Kortom, wij hebben ervoor gekozen haar op bed te leggen en te laten huilen, omdat verder NIETS hielp.
Sterkte en ik hoop dat het gauw beter gaat!

Gerdi

Gerdi

02-12-2008 om 21:31

Asa

Hoi Asa,
Mijn dochter heeft reflux. Hoe ouder ze wordt hoe vaster het eten (dus hoe beter het gaat).
Verder schreef ik ook aan Sandra, de overstap van bv op flesvoeding (aangepaste voeding), maakte echt een verschil van dag en nacht.
Ik vond het verschrikkelijk om te stoppen met bv, maar als ik geweten had dat dat zo'n impact had op de onrust, was ik eerder gestopt (uiteindelijkheb ik nog best lang alleen snachts en sochends nog bv gegeven).
Met 7 maanden (ze is nu 9 maanden) ging het in ene een stuk beter. Gemiddeld huilt ze nu misschien nog een uur per dag- prima te handlen.
Groetjes!

Asa Torell

Asa Torell

03-12-2008 om 20:17

Gerdi

Gelukkig dat het beter gaat nu, maar gossie wat zielig toch allemaal voor je meissie, die stomme reflux.

Gerdi

Gerdi

03-12-2008 om 20:51

Asa

Gaat nu gelukkig goed.
We hebben het op een gegeven moment ook geaccepteerd en 'afgesproken' dat we het een jaar zouden geven, prompt was het bij 7 maanden van de een op de andere dag een stuk beter.
Piept nog steeds wel veel (zoals bijv. vandaag!), maar is nu wel een heel stuk beter dan in het begin (huilde toen de godganse dag!).
Dank voor je medeleven!

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

05-12-2008 om 22:04

Bedankt voor de reacties!

Lieve iedereen,

Ben nu ruim een week verder, moet zeggen dat het nu wel al iets beter gaat, maar mijn hemel wat is dit doorbijten zeg! Onze vaste dag ziet er volgend uit:
10.00: aankleden, flesje, lekker spelen, hond uit laten, boodschapjes doen. Dan rond een uur of 14.00 volgend flesje, en dan gaat ze slapen (op een goede dag ruim 3 uur!!!!) Dan vervolgens weer een flesje, spelen, kijken hoe pap en mam eten vanuit de wipper, en dan als ze moe wordt begint de ellende. Op het moment dat we naar boven gaan, rond een uur of 20.30, heeft ze het al door. Ook als we niet naar boven gaan, begint het huilen. En dat gaat door tot een uur of 23.00. Met de Ria Blom methode gaat het met tussen pozen goed. Elke 15 minuten ga ik even kijken, mits ze echt overstuur is, dan ga ik sneller kijken. Slopend hoor!!! Net was het weer zo ver, ze was helemaal overstuur..., heb haar uit eindelijk een massage van ruim een half uur gegeven, (dit vindt ze overigens geweldig), en nu ligt ze te slapen, voor zo lang het duurt.
Ik geef haar expres een badje om 23.00, op advies van het consultatie bureau, zodat ze 's nacht in ieder geval goed slaapt. En dat werkt super, dus daar durf ik echt nog niet van af te stappen.Ik heb nu niks aan mijn avonden, maar ik ben in ieder geval verzekerd van een goede nachtrust!

Ik wil iedereen bedanken voor de tips die eerder gegeven zijn. Wat hebben jullie uit eindelijk gedaan met het badje, doen jullie die ook 's avond? En hoe deden jullie het met op bezoek gaan 's avonds, vind het zo moeilijk met de feestdagen voor de deur...
Lieve groet, Sandra

Sandra?

Lees ik het nu goed dat ze maar 1 keer slaapt overdag en dat ze tussen 17 en 20.30 wakker is? Dit is wel erg lang, misschien is ze 's avonds te moe om in slaap te vallen....

Groet,

Linda.

p.s. ik heb een zoon van 5 maanden. alle baby's zijn de eerste drie maanden onrustig en vooral 's avonds. Je moet toch even de "gebruiksaanwijzing" door hebben. En iedere baby heeft een eigen gebruiksaanwijzing, geen enkele is dezelfde.

Inderdaad

Ja Linda, was mij ook opgevallen! Slaapt ze niet te weinig? Hier een meisje van 6,5 maand die zeker 3 tukkies op een dag doet! Gemiddeld slaapt zij zo'n 4 uur per dag en ligt dan om half 7 voor de nacht in bed. Dat gaat natuurlijk nog niet met zo'n kleintje, maar 1 slaapje op een dag lijkt me heel erg weinig. De kans dat ze dan oververmoeid is 's avonds en daardoor huilt lijkt me heel groot.

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

07-12-2008 om 18:28

Gelukkig slaapt ze wel meer!

Gelukkig slaapt ze wel overdag! Alleen dan slaapt ze in de wandelwagen...als ik de hond uit laat of boodschapjes doe. Ze slaapt 's nachts tot een uur of 6.00 en dan na de fles weer tot een uur of 10.00. Dan gaan we aan de gang en is ze ongeveer 2 uurtjes wakker, en dan gaan we op stap, dus dan slaapt ze ook. En dan haar middag tukkie, dus ik vermoed niet dat ze slaap te kort komt overdag. 's avonds is dit echter een ander verhaal....

P.s. bedankt voor jullie reactie

Dan nog...

Ik zou haar eerder in bed leggen dan 20.30 uur. Vaak slapen baby's in de vooravond ook nog wel een klein uurtje. Krijgt ze om 18.00 uur een flesje? Dan zou ik haar rond 19.00 / 19.30 uur weer in bed leggen.

En dat in bad doen om 23.00 uur, daar zou ik persoonlijk geen trek in hebben. Het is voor je dochter toch weer een hoop gehaffel vlak voor het slapen gaan en voor jezelf natuurlijk ook.

En met de feestdagen voor de deur? Tja, vanaf een maand of drie krijg je een beetje een ritme. Onze zoon is nu 5 maanden en wij ontvangen het bezoek gewoon bij ons thuis. Is voor ons makkelijker, weinig gesleep en de kinders liggen heerlijk in hun eigen mandje.

Linda

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

08-12-2008 om 15:16

Tja

Hoi Linda,

Het vervelende is dat Julia nu echt aan het regelen is met haar flesjes. Ze heeft de afgelopen 2 nachten door geslapen tot 7.30!!! Het nadeel daarvan is weer dat de tijden veranderen, en zo het vaste patroon weg is. Nu krijgt ze om de 5 uur een flesje. Dus om 7.30, om 12.30, 17.30 en dan i.p rond 23.00 weer, dus ik heb geen idee hoe ik het dan moet aanpakken. Is het een idee om haar dan rond 17.30 in bad te doen???

Het meest frapante van het moeder zijn vind ik toch dat je op de meest simpele vragen geen antwoord weet, en dan ben ik nog verpleegkundige ook... Gisteravond heeft ze de boel helemaal op stelten gezet, ze is ruim 3 uur aan het huilen geweest, en ik maar om de 10 minuten troosten. (wat overigens geen bal uitmaakte). Nu ligt ze weer op bed( het is nu 15.15), en is het er weer helemaal niet mee eens. Maar ik vind dat ze moet slapen, ze is al vanaf 12.30 wakkker. En ze is zichtbaar moe. Moeilijk hoor, ik vraag me af of ik nou z'on twijfelaar ben of dat het iets is wat bij het moederschap hoord....

Groetjes Sandra

michaja

michaja

08-12-2008 om 17:50

Sandra

Hoi Sandra

Wellicht dat je dochtertje te lang wakker is tussen de slaapjes? Mijn zoontje, 2 mnd en 1 week, houdt het niet langer als max 1.5 uur vol om wakker te zijn. Nu is hij echt een enorme slaapkop (slaapt van voeding tot voeding en slaapt vanaf 17 uur 's middags tot volgende ochtend 7 uur. Ik maak hem uiteraard tussendoor 2x wakker voor een voeding). Maar ik vermoed dat jouw dochertje misschien te lang wakker is en daarom 's avonds oververmoeid is en zo veel huilt.
Let je goed op de eerste vermoeidheidstekenen? Gapen, in oogjes wrijven, jengelen, drukker worden, wegkijken. Verder vond ik dit over het slapen bij baby's van 7-12 weken oud. Duur van "wakkere tijd" per keer: 60-75 minuten. Duur van slaapjes per keer: 2 à 3 uur. Dit zijn uiteraard gemiddelde en ieder kind is weer anders. Maar misschien heb je er wat aan?
Verder denk ik dat het helemaal niet zo'n slecht idee is om haar om 17.30 uur een badje te geven. Daarna is ze lekker moe en wil ze misschien wel lekker slapen. Ik zou het gewoon eens proberen.
Groetjes Michaja

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

08-12-2008 om 18:12

Hoi michaja

Dankjewel voor je reactie,

Ik weet wel zeker dat ze te weinig slaapt, en ik herken de vermoeidheidstekenen absoluut, maar daarna volgen de problemen. Als ik haar op bed leg is ze klaar wakker maar wel bekaf. Op het moment dat ik weg loop begint ze met huilen, en houdt dan i.p. pas weer op als ik er ben. Ook als ik haar een tijdje troost, gaat ze op een gegeven moment huilen. Dat is de vermoeidheid denk ik....Nu is ze dus al vanaf een uur of 12.00 wakker, en heeft misschien in totaal 1 uur geslapen tussen door. Om gek van te worden, nu huilt ze volop, en ik weet dat dit de hele avond gaat duren...

Wat een mazzel dat jij zo'n slaapkoppie hebt, kom je in ieder geval lekker tot rust in de tijd dat hij slaapt. Wat zou jij doen met dat huilen, want troosten heeft eigenlijk ook geen zin, heb het idee dat dat haar alleen maar meer overstuur maakt, met name als ik weg ga. Bij haar blijven vind ik geen optie, want anders kan ik echt helemaal niks meer....

Ben echt een beetje radeloos aan het worden na bijna 11 weken een huilend kind om me heen. Iedereen belooft beterschap, helaas zie ik die nog steeds niet....

Liefs Sandra

De emoties vieren nu even hoogtij i.v.m. het huilen van Julia.

Je krijgt een dikke knuffel van me sandra!

Gewoon even een dikke knuffel om de wanhopige emoties uit je vorige berichtje. Ik herken het zoooooo goed!
En op het moment dat je er middenin zit geloof je gewoon niet dat het over gaat, maar het is wel zo!
Tja, ik heb al een keer geschreven wat wij met het huilen hebben gedaan. Dochterlief werd ook alleen maar meer overstuur als ik te vaak ging kijken, dus op een gegeven moment zijn we daar mee gestopt. Zij boven in bed huilen, wij beneden nerveus...
Ik ben ook regelmatig (als ik alleen thuis was met de kids) een hele poos gaan douchen. Dochter op bed, huilend, maar veilig. Zoon van 4 slaapt gelukkig overal doorheen. En ik onder de douche. Even het gehuil niet horen. Even zelf huilen zonder dat iemand het zag/hoorde. Hierna kon ik er meestal weer eventjes tegen. Ik probeerde het huilen ook echt los te koppelen van haarzelf, anders werd ik echt ongelooflijk boos op haar.
Verder is het echt een kwestie van doorbijten. Denk wel dat het een tip is om overdag rust in te bouwen. Als ze overdag erg druk zijn, verwerken ze dat 's avonds. En hoe doen ze dat? Juist, door te huilen...
Hier een kind dat dus erg onrustig werd van in de wandelwagen slapen. Op een gegeven moment ben ik echt regelmaat in het dagpatroon gaan aanbrengen. Maximaal 1,5 tot 2 uur wakker, dan gewoon naar bed. Uit bed, lekker fles, kroelen en even in de box of even een klein boodschapje doen, daarna na max 1,5 tot 2 uur wakker gewoon weer naar bed. Op deze manier kom je zelf bijna nergens buiten de deur, maar bij ons heeft het echt heel goed gewerkt. En het werkte natuurlijk niet vanaf dag 1, maar geleidelijk aan kreeg ze rust en kon ze ook 's avonds haar rust vinden.
Poeh, lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
Sterkte!

michaja

michaja

08-12-2008 om 21:50

Ook van mij sandra!

Ik kan me het zo goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Het horen en laten huilen van je kindje is vreselijk. Maar als ik het zo lees komt het huilen idd van het gewoonweg moe zijn. Probeer zoals Sanneke ook schreef meer rust voor haar in te bouwen. Door haar verlopig, tot ze meer regelmaat heeft, niet te veel mee weg te nemen. Juist die kleine hazeslaapjes zorgen er voor dat ze 's avonds helemaal op is. Je denkt dan ze heeft wat geslapen maar een half uurtje, 45 minuten is niet genoeg voor zo'n kleintje.
Je vroeg me wat ik zou doen met het huilen. Ik vind het een erg moeilijke vraag maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je haar idd moet laten huilen zonder dat je telkens naar haar toe gaat. Want nu denkt ze elke keer als je binnen komt, ah daar heb je mama weer, leuk, gezellig. Om de hoeveel minuten ga je nu naar haar toe? Wellicht haar langer aan een stuk laten huilen voor je naar haar toegaat? Mijn tweede kindje, heb twee meiden en nu dan een knulletje, heb ik ingebakerd en in het begin ook laten huilen. Dat hoorde nou eenmaal bij het inbakeren. Vond het vreselijk moeilijk maar wist dat wanneer ik naar haar toe zou gaan ik het inbakereffect zou verstoren. Stel voor jezelf een maximum in qua tijd dat je haar kan en wil laten huilen voor je naar haar toe gaat. Ik zette ook wel eens de babyfoon uit. Ik hoorde haar dan nog wel maar ver weg. Wat bij mijn zoontje wel eens helpt als hij moe is maar het hem niet goed lukt om in slaap te komen. Is over zijn neusje wrijven. Zijn oogjes vallen dan direct dicht. Een tip van mijn nichtje die op een kinderdagverblijf heeft gewerkt. Geen idee of het bij Julia ook werkt?
Ik hoop voor je dat het je lukt om dit patroon van te weinig slapen kunt doorbreken en Julia weer een beetje tot rust komt en daardoor jij ook.

Angela Kremer

Angela Kremer

09-12-2008 om 10:30

Hulp..

Lieve Sandra,

Als die kleintjes geboren worden kunnen ze nog helemaal niks, het enigste wat ze herkennen is de geur, stem en hartslag van de moeder!

En vooral die kleintjes reageren heel heftig op de moeder, dus als moeders de vrouw onrustig is: zal je kindje daarop reageren!
Je hartslag loopt op, je stem veranderd..
En je baby gaat huilen..

En lieve schat, zeg nou zelf...een badje rond een uur of 23.00 uur is toch geen doen voor jou??
Je bent de hele dag met je baby in de weer geweest, dus je zou zelf ook wel moe zijn..!

Ik heb 3 zoons, en ik zit vaak met de handen in het haar..
Maar doordat ik boos, verdrietig enz. wordt, wordt hun gedrag alleen maar erger!!
Vooral de jongste (bijna 1 jaar) reageert heel heftig op mij!
Als ik onrustig ben, is hij dat ook!
Hij uit zich dan met overtstuur huilen en overgeven!!

Wat ik nou doe is het volgende:
Als mijn vriend sávonds thuis komt, neemt hij de kids over.
Hij geeft ze eten en doet ze in bad.
Het is maar een paar uurtje (om 19.00 uur gaan ze alle 3 in bed), maar het geeft mij wel een moment van rust!
En dat is voor kinderen heel belangrijk, dat mama rustig is!

Want ik kan me voortstellen, dat je na dat gehuil en bijna niet slapen van je kindje, zelf het ook niet meer echt ziet zitten.
En dat je de dag begint met de gedachte dat dit weer zo'n vervelnde dag wordt, dus ben je waarschijnlijk bij voorbaat al nerveus voor wat er komen gaat!!

Je moet proberen zelf ook wat rust te vinden, je hoeft niet te gaan slapen overdag, maar neem je rust!

En als je het echt niet meer ziet zitten, vraag dan hulp!!
Dit is niks om je voor te schamen, want geloof mij: het hebben van kinderen is echt niet makkelijk.
En dat wil ook niet zeggen dat je er alleen voor staat!!

En geloof mij:
Voor een kindje is er niks belangrijker als een relaxte mama...

Sterkte meid...

Mama Marjan

Mama Marjan

09-12-2008 om 13:14

Regelmaat en knuffel voor jou!

Lieve Sandra,

Wat moet je het vaak moeilijk hebben! Ik herken veel in je verhaal van mijn oudste kindje: ook zij huilde veel en niets hielp. Ik kreeg weer de tranen in mijn ogen toen ik je bericht las en moest terugdenken aan die eerste tijd.
Wat wij hebben gedaan is veel regelmaat in de dag gebracht, zoals ook al eerder wordt gesuggereerd. Vast patroon van oppakken-voeden-spelen-in de box. Daarbij een bakerzakje. Verder niet te veel met haar op stap. Hielp allemaal wel wat, al heeft de tijd ook veel gedaan denk ik: vanaf 3 maanden ging het hier beter, vanaf een half jaar huilde ze nauwelijks meer, ook niet bij het in bed leggen.

Het temperament van je kindje heeft veel invloed denk ik, mijn oudste is gewoon nog steeds een pittig kind. Steeds als ik het moeilijk had probeerde ik daar aan te denken: dat het ook een goede eigenschap is waaraan ze veel kan hebben in haar verdere leven.

Voor mij was het moeilijk om los te laten, maar juist toen ik weer wat meer voor mezelf ging doen, ging het beter. Hoe relaxter ik was, hoe beter mijn kind zich voelde. Dus na wéér een dag niet buiten te zijn geweest: ga s avonds even naar buiten, al is het maar een blokje om zo lang je niet langer weg kan/ wil. Als je gaat werken: geniet van de tijd voor jezelf. Koop leuek boeken of tijdschriften voor jezelf: als ze even stil is, lekker met een kopje koffie op de bank. en niet gaan poetsen oid. Misschien dooddoeners, maar het is zó waar.
Als je te veel twijfelt of je het allemaal wel goed doet (bij mij echt bezigheid nummer 1 destijds), of je hebt het gevoel echt door te draaien (was bij mij wel zo op een gegeven moment) praat dan eens over op het bureau of met de huisarts.
Nogmaals, ik herken zo veel in je verhaal, kon destijds iedereen die nog "genieten" durfde te zeggen wel wat doen.

Heel veel sterkte, het gaat voorbij!

Marjan

Luda

Luda

09-12-2008 om 21:55

Stofzuiger

Beste Sandra,

Ik ken het gevoel van onze oudste. Hoewel hij verder heel vrolijk was wilde hij 's avonds niet gaan slapen. Zoveel onrust bracht me dit.
Nu 4 jaar later een nieuwe baby en heel erg gehoopt dat hij makkelijker zou zijn met slapen. Deels wel, hij slaapt beter overdag, maar ook weer 's avonds een probleem. Hij is nu 4 maanden en vaak ga ik 's avonds (uur of 7) met hem in bed liggen om de borst te geven. Soms valt ie dan in slaap en leg ik hem als ik naar bed ga in zijn eigen bed. Soms valt ie niet in slaap en als ik het er dan mee gehad heb leg ik hem in zijn bed. dan is het huilen hoe suf ie ook was. Dan zetten we onze troef in............ de stofzuiger. Dit werkt bijna altijd (als het niet werkt heeft ie volgens mij nog honger). De stofzuiger staat op de overloop bij zijn deur die we dan op een kier zetten. Hij staat niet op z'n hardst maar zeker niet te zacht want dan werkt het niet.
Vanavond heeft mijn vriend hem een flesje afgekolfde melk gegeven en naar bed gebracht. Hij begon met mopperen en dat ging over in hard huilen. Dan de stofzuiger aan en hij is meteen stil. nog een paar keer een uithaal en het is over. Heel raar, maar waar.
Vervolgens doet mijn vriend dan de stofzuiger weer te snel uit en dan laat ie zich weer effe horen, snel de stofzuiger weer aan (we hebben een afstandsbediening op dat stopcontact, heel handig) en ja hoor, hij is weer stil.

Het geeft hem rust! misschien het proberen waard.

Heel veel sterkte.

Luda

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

10-12-2008 om 19:53

Wat een lieve reacties

Lieve iedereen,

Gossie wat deden jullie reacties mij goed zeg! Voel me nu in ieder geval niet de meest verschrikkelijke (en onzekere)moeder ter wereld. Wat fijn om te lezen dat jullie deze fase ook hebben meegemaakt, en nog fijner, dat die ook voorbij gaat! Al jullie tips neem ik zeker in acht, enne Luda, die stofzuiger heeft idd een tijdje gewerkt, maar ons meisie is zo slim dat ze daar nu niet meer in trapt. De rust en regelmaat inbouwen zijn we nu nog steeds aan het hanteren, en ik (en mijn man) blijven het proberen. En met enige voorzichtigheid durf ik nu te zeggen dat het wat effect blijkt te hebben. Het is nu 19.46, en ze ligt al vanaf een uur of 17.30 in haar bedje te slapen!!!!!!! We bakeren haar ook in, en ik heb het vermoeden dat dit begint te werken.

Ik merk nu ook dat Julia aan het regelen is, ze krijgt nu 4 flessen van 210 cc, en doet het daar m.i. verschrikkelijk goed op. Dus haar badje is nu niet meer om 23.00 maar om 21.00, GEWELDIG!!!!!
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie reactie (nogmaals!!!!), het is gewoon ontzettend moeilijk om nieuwbakken moeder te zijn..., en om weinig kennis in de omgeving te hebben. Ben erg blij met dit forum, zo komen moeders net zoals ik ook aan de broodnodige informatie.

Thanks en tot horens
(ik geloof dat ik met nog veel meer vragen kom in de toekomst, ben ik bang)

Lieve groet,

Sandra (en echtgenoot, hahaha)

Wij hebben het ook gehad

Hallo Sandra,

Jou verhaal komt mij helemaal bekend voor. Inmiddels is onze zoontje 11 maanden oud, maar heeft nog steeds een beetje problemen.

Hoe oud is jou dochter nu? Als het niet binnen 3 maanden over is, zou je toch misschien naar andere dingen moeten kijken, zoals allergies (koemelk bijv.), of heeft ze last van krampjes?
Ben je naar je huisarts geweest?
Het is veel makkelijker te onderzoeken naar allergieen als baby nog alleen maar melk drinkt.

Excuseer mijn nederlands, ben iers van afkomst.

Oh, en last but not least, mijn man en ik hebben heel veel aan elkaar gehad. We hebben heel lang een gekke schema gehad: ik ging om 8pm naar bed en hij bleef met baby op tot dat ik weer opstond, om 4am. Dan ging hij naar bed.

Ik heb heeeeeel veel aan de baby schommel gehad, ook aan beweging, dus om baby overal in zo een draagzak. Wordt je dochtertje rustiger als jullie aan het bewegen zijn? Dan moet je zo een schommel lenen/kopen - ik gebruikte het vanaf een maand of 2 tot 5 maanden. Het huilen werdt echt gehalveerd hierdoor.

Oke, moet ervandoor.

HEEL VEEL STERKTE!

Sascha2

Sascha2

16-12-2008 om 10:12

En nu?

Hoi Sandra,
Hoe gaat het nu met je en met Julia? Begint er wat meer rust te komen? Ik hoop het voor jullie, want die onrust en wanhoop is zo vermoeiend he?
Helaas heb ik niet de gouden tip voor je. Hou vol en tank zelf geregeld bij. Ben niet bang om hulp te vragen, het is juist heel goed om even thuis weg te kunnen of Julia even ergens onder te brengen, zodat je kunt bijtanken. Voel je er niet schuldig onder hoor!
En inderdaad, er komt veel op je af als nieuwbakken moeder/vader en dat allemaal zonder gebruiksaanwijzing. Blijf schrijven hoor,
Sascha

Sandra Huizenga

Sandra Huizenga

21-12-2008 om 18:38

Hoi sascha

Lief dat je nog wil weten hoe het nu is.

Moet zeggen dat het echt stukken beter gaat!!! Juul is denk ik meer in haar element, en vind het allemaal een stuk leuker. Ze lacht veel meer, en slaapt ook als een idioot!!!! Ruim 20 uur per dag! Van alle gekregen adviezen heb ik flink gebruik gemaakt (heb ze bijna allemaal uit geprobeert), maar ze hebben me ook wel onzeker gemaakt. wat zijn er toch een hoop dingen die je niet weet als nieuwbakken ouders.

Het bijtanken is idd een hele waardevolle tip, heb dankbaar gebruik gemaakt van mijn ouders en schoonouders. Die zorgden er voor dat we er weet tegen aan konden. Juul is nu ruim 12 weken, en we merken dat er een kentering is in haar gedrag, heerlijk.

Bedankt voor je interesse en wie weet, tot spreeks,

Lieve groet,Sandra

Dees 68

Dees 68

22-12-2008 om 15:31

Niet doen sandra!

Je onzeker laten maken door al die tips, bedoel ik. Wij hebben ook allemaal de wijsheid niet in pacht en gokken ook maar wat hoor .

Kinderen groot brengen werkt gewoon via de "Trial and Error" methode. Je loopt tegen een probleem aan, je probeert eens wat en je leest eens wat en wie weet kom je dan een oplossing tegen die werkt...

En voor dat soort raad en daad is OOL nu net bedoeld. Ook moeders met al meer dan 10 jaar ervaring maken gebruik van de tips van hier hoor! Want ieder kind is anders en iedere situatie is anders, dus het is toch een kwestie van steeds weer opnieuw het wiel uitvinden, ook als je er al drie hebt (zoals ik).

Fijn trouwens dat het beter gaat.

Sascha2

Sascha2

22-12-2008 om 19:38

Fijn!

Fijn dat het beter gaat, Sandra! En goed dat je je weg hebt gevonden tussen alle tips. Inderdaad, zoals dees al aangeeft: niet onzeker worden van al die tips hoor. Er zijn zoveel tips omdat er zoveel kinderen zijn die zoveel verschillen. Ik heb zelf drie kinderen (tussen 10 maanden en 4 jaar in) en de derde is weer heel anders dan de eerste. Zo heb ik al maanden lang last van onderbroken nachten en een dochter die dat echt erg leuk schijnt te vinden. Ik heb inmiddels wallen tot aan de grond en weet het niet te doorbreken. Heb vanalles geprobeerd, maar het lijkt bij haar te horen Zo zie je maar: de derde in vrij korte tijd en toch weet ik me geen raad.
Geniet lekker van Juul! (leuke naam trouwens)
Sascha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.