Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Lisandra Eustaquio

Lisandra Eustaquio

24-10-2008 om 21:34

Ik weet het even niet meer! Spijsvertering baby

Hallo Allemaal,

Ik wil heel graag jullie advies over het volgende.
Ons zoontje van 5 weken oud heeft reflux en krijgt daarvoor losec 10 mg en enfamil ar dieetvoeding voor spugende baby's.
Na twee dagen Losec te hebben gebruikt hadden we al een heel ander kind.
Maar na een week kwamen de klachten weer in alle hevigheid terug.
Dit duurt nu alweer twee weken en ons mannetje is zo zielig.
De arts adviseerde om het toch nog twee weken aan te kijken met dezelfde medicijnen en voeding.
Tijdens de fles piept hij heel erg en lijkt het benauwd te hebben.
Als hij de fles leeg heeft beweegt hij ontzettend.
Het lijkt net of hij de boertjes niet kwijt kan en lijkt net een soort slangenmens.
Hij gilt het dan uit en dit gaat vaak tot de volgende voeding door.
Als we geluk hebben slaapt hij nog een half uurtje voordat hij weer wakker wordt voor de volgende voeding.
Door de voeding spuugt hij veel minder maar wat naar boven komt doet hem nog steeds zeer en maakt hem erg misselijk. (te zien en te horen aan zijn reactie.)
Dit gaat dag en nacht zo door!
Nu had onze middelste ook reflux maar hij reageerde hardstikke goed op de losec.
Kan het zijn dat losec niet bij iedereen het gewenste effect heeft?
Of moet ik richting koemelkallergie gaan denken?
Hij drinkt nog goed en groeit ook goed dus kan dat dan wel?
Alle adviezen en verhalen zijn welkom.

Alvast hartelijk bedankt! Groetjes Lisandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamaan

Mamaan

24-10-2008 om 22:49

Misschien een tip..

Hey Lissandra,

Zelf heb ik nooit met reflux te maken gehad, maar mijn beste vriendin en onze buurvrouw hebben allebei een baby die last had van reflux. Na alle mogelijke voedingen en trukjes geprobeerd te hebben zijn ze er mee langst de osteopaat gegaan. Na de eerste sessie hadden ze er al minder last van en na twee of drie sessies waren die baby's er helemaal van verlost. Maar zoals ik al zei, heb ik er zelf geen ervaring mee ik hoop alleen dat je hier wat mee kunt. Groetjes,

Anneke

Gerdi

Gerdi

24-10-2008 om 23:52

Lisandra

Hoi Lisandra,

Je hebt op zich al best snel medicatie gekregen. Hier pas na een maand of twee (Zantac en Motilium en pas Losec bij zes maanden).
Mijn dochter huilde het eerste half jaar heel veel. Maakte vaak ook stikgeluidjes, vooral liggend na de bv.
Wij hebben werkelijk alles geprobeerd. You name it, we did it. Ook ostheopaat, zoals hiervoor wordt aangeraden.
Dat hielp wel wat tegen de krampjes maar niet tegen de reflux.
Mij werd wel meteen bij de Losec verteld dat het vaak wat zoeken is met de dosering. Als hij dan toch moet slikken, dan beter de juiste dosering toch.
Misschien nog even contact opnemen met de arts, en uitleggen dat het zo niet gaat (mij werd verteld dat sommige kinderen het niet 24 uur redden op een lage dosering).
Mijn dochter kwam ook voldoende aan,dus kregen we ook minder prioriteit- het feit dat ze de hele dag huilde werd gewoon weg gewimpeld.
Sterkte..... gr. Gerdi

Gerdi

Gerdi

24-10-2008 om 23:57

O ja

Osteopaat raadde mj toen ook aan om te stoppen met koemelkproducten.
Zou je alvast kunnen proberen toch? Zolang je geen andere medicatie hebt gekregen of de dosering hebt moeten verhogen (anders moeilijk te beoordelen wat effect heeft gehad).
Sterkte nogmaals.

Osteopaat!

Had ik het bij de 1-ste maar geweten wat een osteopaat kan doen voor je kleintje. Bij de 2-de, die dus ook reflux had ben ik met 5 maanden (pas) uiteindelijk toch ook bij de osteo gekomen en wat denk je? Na de 1-ste behandeling zag ik al verbetering en na 3 behandelingen spuugde hij niet meer.
Ahem... ik wil je niet ontmoedigen maar mijn oudste heeft 2 (twee!) jaar lang gespuugd.
Dus als ik jouw was zou ik ff op de site van ostepathie kijken en een afspraak maken hoor.

Succes!

ayla

ayla

25-10-2008 om 20:20

Onderzoeken?

welke onderzoeken heeft de kleine gehad? Mijn oudste had vanaf kleine baby dezelfde klachten, kreeg ook de hoogste dosis Losec maar niets hielp en na 6 maanden zijn we door een slikfoto erachter gekomen dat een middenrifbreuk had, hieraan is ze met 9 maanden geopereerd. Daarna was het opeens een heel ander kind.

Wij zijn trouwens met beide kinderen naar een osteopaat geweest en dat is altijd aan te raden. Ik zou dit echter niet te lang op zijn beloop laten, zielig, die kleintjes hebben gewoon echt pijn

Lisandra Eustaquio

Lisandra Eustaquio

26-10-2008 om 19:26

Bedankt allemaal!

Bedankt voor jullie verhaal en adviezen.

Onze tweede heeft toen weinig baat gehad van de osteopaat maar ik kan het altijd proberen.
Geen kind is het zelfde.
De kleine heeft geen onderzoeken gehad omdat de kinderarts deze te belastend vind en onnodig.
Hij is uitgegaan van ons verhaal,omdat hij wist dat wij al een kindje hebben die reflux heeft gehad.
De dosering kon niet hoger want 10 mg was volgens hem echt het hoogst wat je zo'n kleintje mag geven.
Dat van de middenrifbreuk zal ik is opzoeken maar moeten ze daarvoor niet ontzettend veel spugen en niet groeien?

Het is allemaal zo zoeken en je wilt toch het beste voor je kleintje.

Groetjes, Lisandra

ayla

ayla

27-10-2008 om 11:31

Lisandra

Onze dochter groeide in het begin ook prima, daarom dat geen arts het noig vond verder iets te onderzoeken, ze kreeg Losec (ook hoogste hoeveelheid) en verder vonden ze het wel prima, ze groeide er wel overheen. Ze spuggde niet ontzettend vel, niet in de hoeveelheden van bogen tegen de muur, dat is maar 1 of 2 keer gebeurt en meestal bij een kou. Bij haar was het voornamelijk een kwestie van een continu lopende kraan. De hele dag door kwamen er kleine beetjes naar buiten. Pas toen ze zes maanden was en er duidelijk geen vooruit gang in kwam en haar gewicht en lengte duidelijk begon te stagneren wilde ze verder onderzoek doen. ze hebben toen een slikfoto gemaakt waaruit meteen de middenrifbreuk bleek, wij zijn toen na lang aandringen doorverwezen naar een kinderchirurg. Die heeft haar 2 maanden later geopereerd. Arm kind is daarna bijna nooit meer ziek geweest, begon weer te groeien etc en ging opeens doorslapen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.