Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

06-08-2010 om 07:52

Ik zal wel iets verkeerds doen in mijn opvoeding [moeilijk inslapen]

omdat ik nu kind 2 heb wat slecht slaapt.

Maar zucht wat frustrerend zeg. Sinds een paar weken vertikt mijn baby te gaan slapen. Het is soms pas half 11 voordat hij eens slaapt. Laten huilen kan ik gewoon niet. (bovendien helpt het ook gewoon niet, want hij houdt het gewoon langer vol als ik aan kan)

Hij slaapt verder re-de-lijk door, dus zo slecht heb ik het niet.
Maar mijn hele kinderloze avond is voorbij (ja egoïstisch om dat erg te vinden, ik weet het)
Hij krijgt vast tandjes, maar ik zie nog niets doorkomen.
Ik weet dat het gewoon uitzitten is, maar omdat mijn oudste ongeveer de helft van de nachten nog steeds niet doorslaapt vrees ik dat ik een lange adem moet hebben.

Wat doe ik nou toch fout?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

06-08-2010 om 09:43

Ligt niet aan de opvoeding

Troost je, het ligt niet aan de opvoeding. Die illusie hebben alleen ouders waarvan hun kind(eren) netjes op tijd gaan slapen en blijven slapen.
Ik had die illusie ook met mijn oudste, die als baby prima sliep en al met 3 weken doorsliep. Oh, wat was ik toch een goede moeder, al die klagende en vermoeide ouders van nachtbrakers hadden het vast allemaal aan zich zelf te danken.
Ik kreeg even wat twijfelgevoelens toen mijn dochter ouder werd, alleen maar met een speen kon slapen en telkens wakker werd doordat ze de spenen 's nacht wegwerkte alle kunst en hulpmiddelen ten spijt. Gelukkig duurde die periode niet lang en ik voelde mij weer een geweldige ouder dat ik de intuïtie had gehad hoe je dat kon oplossen.
Helaas de tweede en derde deden mij bruusk uit deze droom ontwaken. Hoezo doorslapen? Wat is dat? We hadden al snel door dat het voor ons het beste werkte om alle opvoedkundige principes die ik nog bij de oudste had overboord te zetten en het ons zo makkelijk mogelijk te maken. Ze sliepen nog steeds niet door, maar we kregen zo in ieder geval wel voldoende rust en waren niet meer sloten energie kwijt met het proberen van het opleggen van tijden aan onze baby's.
De vierde die precies hetzelfde behandeld werd sliep weer door, nog eerder dan de oudste. Geen idee waarom.
Kortom maak je niet druk, jij doet niets fout. Het ligt gewoon aan het kind en vroeg of laat gaan ze wel doorslapen en als puber krijg je weer het probleem dat ze 's ochtends niet uit bed te branden zijn.
Groeten Primavera

Primavera

Primavera

06-08-2010 om 09:47

Berichtje uit archief

Ik heb even een berichtje uit het archief gekopieerd:

Baby wordt wakker, voeding erin, baby blijft wakker. Als je dan eindelijk na een half uur de baby weer in slaap gewiegd hebt leg je de baby weer voorzichtig in de wieg, je houd je adem in en wil zachtjes wegsluipen en wèèèèèèèèèèèh, daar begint het gehuil weer van voren af aan. Vaak zul je je op het hoofd krabben wat de baby nu weer heeft dat het zo onbedaarlijk aan het krijsen is. Honger? Nee, hij heeft net een voeding gehad. Vuile luier? Die hadden we toch net verwisseld. Oh, hij heeft weer gepoept, nog maar eens verschonen dan. Eindelijk denk je dat je baby met volle maag en lekker schoon wel weer zou willen slapen. Mis! 5 minuten later schiet je weer je bed uit omdat een onbedaarlijk gehuil je laat weten dat hij z'n speentje kwijt is.

Drie uur later, nadat je nog geen oog dicht hebt gedaan omdat je iedere tien minuten die speen er weer in hebt moeten stoppen overweeg je bijna serieus omdat rotding vast te tapen. Een kwartier later komt er weer een whaaaah gebrul uit de wieg. Gapend probeer je de speen er weer in te pluggen, maar de baby spuugt het resoluut weer uit en blijft krijsen. Wat nu weer? Weer honger? 't is nog eigenlijk geen tijd, maar vooruit alles opdat ie maar stil is. Je baby drinkt een beetje maar begint weer te krijsen. Ojee, geen honger, geen vuile luier, geen zuigbehoefte, wat blijft er over? Darmkrampjes? Jaaaaa, het zijn vast darmkrampjes. Och arme, kom maar bij mamma (of papa) lekker met je buik op de onderarm liggen en een beetje het ruggetje maseren. Baby wordt stil. Ha, dan waren het dus darmkrampjes. Na een half uur zo rondgelopen te hebben wil je eigenlijk je bed wel weer in. Je loopt naar de wieg en terwijl je je voorover buigt om de baby erin te leggen maakt de baby al weer kreunende geluiden en lijkt wakker te worden. Haastig richt je je weer op, alsjeblieft even geen gekrijs. Hoe is het mogelijk dat je het eerste huiltje vertederend vond en helemaal niet zo hard, het gaat nu door merg en been en raakt je diekt op je ziel. Je wilt tenminste dan gaan zitten in een luie stoel in de woonkamer, maar helaas je baby blijkt een ingebouwde hoogtemeter te hebben. Zolang je loopt gaat het goed, als je langzaam aan blijft staan is het ook goed, maar owee als je door je knieen gaat om te gaan zitten, je baby is acuut weer wakker. Dan kunnen het toch geen darmpkrampjes zijn, denk je. Wat maakt het voor de baby nou uit of ik sta of zit terwijl hij in precies dezelfde houding ligt? Geen idee, maar voor veel baby's maakt het wel degelijk uit.

Na 3 weken slapeloze nachten als de wallen onder je ogen allang je (al of niet hangende) borsten voorbij zijn geschoten en ongeveer op kniehoogte hangen. Als alle huis-, natuur- en homeopatische middeltjes zoals venkelwater, kamilleaftreksel, cinababy, bachbloesems, kindival, viburcol en verdunningen van weet-ik-veel gefaald hebben. Als borstvoedingsdieet of speciale flesvoeding tegen krampjes, voor hongerige baby's, voor allergische baby's of laatste voeding indikken geen barst uit te blijken maken. Als de aardstralen de verplaatsde wieg hardnekkig blijven volgen, de speciale verduisteringsgordijnen niet helpen, de baby lak aan rust-reinheid-en-regelmaat blijkt te hebben en ook het peperdure volautomatische mobiel wat draait en een slaapliedje begint te spelen als het geluid hoort de baby niet kan bekoren. Dan begin je eindelijk een beetje begrip te hebben voor je ouders die toendertijd jouw als baby met wieg en al in de bijkeuken hebben geplaatst.

Na een maand schuif je het opgeheven vingertje dat het wel eens gevaarlijk kon zijn terzijde en begin je te experimenteren met op de buik leggen, inbakeren of samenslapen. OK, OK, je doet het zo veilig mogelijk, maar je moet toch wat, want hier gaan jullie aan onderdoor en het idee van baby in bijkeuken word steeds aantrekkelijker ook al vind je dat eigenlijk niet kunnen.

En dan op een dag na weken/maanden/jaren wordt je s'ochtends wakker en besef je dat je die nacht de baby niet gehoord hebt. Ben jij er vanacht uitgeweest? vraag je aan je partner? Nee. Oeps, toch wel eng, die stilte. Met kloppend hart ga je kijken en gelukkig, je baby ligt alleen maar vredig te slapen. Hoeraaaaaa!

Als het niet eenmalig blijkt te zijn en de baby slaapt de meeste daaropvolgende nachten ook door, schrijf je dat natuurlijk toe aan het laatste doorslaapexperiment waar je op dat moment mee bezig was. Je klopt jezelf op de borst dat je eindelijk het geheim van doorslapen hebt ondekt en geeft links en rechts advies dat je dè manier of hèt middel voor een goede nachtrust hebt gevonden.

Pas bij een tweede of derde kind of als je pech hebt dat je baby na een tijdje toch weer begint te spoken realiseer je je dat er geen wondermiddeltjes bestaan. De baby heeft hoe dan ook het laatste woord (huiltje).
Groeten Primavera

Klopt op hout en durft

heel voorzichtig te zeggen dat mandarijntje weer goed slaapt, soms wel 12 uur achter elkaar s'nachts. We hebben denk ik een half jaar aangemodderd met haar, wou niet in slaap vallen, hield oudste dochter wakker, werd s'nachts wakker...

ook tijdens de vakantie ging ze laat slapen, uurtje of 11 sávonds dus en verrek sinds we thuis zijn valt ze op een normaal tijdstip in slaap en blijft dan slapen, ja na een uurtje gaat ze even huilen maar we hebben de babyfoon niet meer neergezet sinds we terug zijn. We zijn sinds zaterdag terug en het gaat hier dus goed, klopt 10 keer op hout.

want oh my lord, het is zo ontzettend slopend geweest die periodes, pfff gek word je er van, zo moe was ik.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

06-08-2010 om 12:50

Ik ook

Baby is bijna 1 en slaapt nog lang niet door Soms wordt hij 1 keer wakker, maar meestal minimaal 3 keer per nacht. En als heel veel mensen dan tegen je zeggen dat dat wel heel uitzonderlijk is ga je toch aan jezelf twijfelen, want oudste was ook al zo! Ik probeer er maar zo weinig mogelijk bij stil te staan en 's avonds vroeg naar bed, maar oh wat zou ik blij zijn als ik weer eens een paar ongestoorde nachten zou hebben.

Tirza G.

Tirza G.

06-08-2010 om 16:18

Lees

de postings van Primavera, ze zijn zó waar en zó herkenbaar. Tot en met de oudste en de jongste Mijn jongste sliep dermate slecht dat ik wel eens huilend en krijsend de voordeur heb opengetrokken toen er werd aangebeld met een pakje. Hij was nét stil en als je binnen 7 minuten na de eerste stilte geluid maakte, Was Hij Weer Wakker. En ik kón niet meer, echt niet. Belt er zo'n hufter van de pakketdienst. Ik was buiten mezelf. De arme man En boven, jawel, ging de sirene af. Zucht. Het is overgegaan. En het komt weer terug, als ze ziek zijn, bedplassen offffffff........gaan stappen. Grijze haren zijn erfelijk. Ouders krijgen ze van hun kinderen.

Tirza

vlinder72

vlinder72

06-08-2010 om 18:23

O, ja

En dan slaapt je baby een keer door, wordt je toch vanzelf wakker om half 3 omdat je anders altijd zo rond dat tijdstip uit bed gehaald wordt. En dan hoor je je baby niet. En dan kan je toch niet slapen want je ligt te malen. Zou het allemaal wel goed gaan? Hoor ik hem echt niet? Doet hij het nog wel? En dan na een uur of zo wakker te hebben gelegen toch maar even kijken? Hartstikke donker dus echt heel goed kijken. Ja, hij ademt nog. Pfffffff. Helaas slaapt mijn 15 maanden oude guppie nog steeds niet goed. Hij wordt zijn hele leven al om de drie uur wakker. En inderdaad doet hij dat een keer niet zie dan het bericht hierboven.

Kiki

Kiki

07-08-2010 om 09:35

Jajajaja

Die man van de pakketdienst heb ik ook een keer helemaal afgesnauwd.
Lees dat pokkebriefje wat op mijn deur hangt. 'Blijf van die bel af' aaargh en dan toch aanbellen.

Gisteren was weer een ramp, beide snotterverkouden, mijn jongste heeft dan pseudokroep, dus dan zit je midden in de nacht te stomen, maar ik ben nu zo stoned van het slaaptekort dat het eigenlijk niet meer uitmaakt.

liora

liora

07-08-2010 om 09:44

Wel laten huilen

Hoi,

Ik ben best wel streng. Een eerste jaar nog niet zo, alhoewel bij de tweede veel strenger dan bij de eerste, maar vanaf een jaar vind ik het gewoon opvoeden. Tenzij er een lichamelijke oorzaak is zoals pijn of ziekte, zou ik toch laten huilen Kiki. Dat kan op een heel liefdevolle manier, geruststellen, elke tien minuutjes even kijken, etc.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

07-08-2010 om 11:26

Liora

"maar vanaf een jaar vind ik het gewoon opvoeden"

fijn voor je dat je een kind hebt dat zich zo laat opvoeden.

Kiki

Kiki

07-08-2010 om 12:21

Hoi liora

Ik kan de kinderen niet laten huilen. Ten eerste kan ik er niet tegen, ten tweede raken ze dan zo over hun toeren dat ze gaan overgeven.

Dus dan moet ik er toch weer heen om alles te dweilen (en dat kan ik niet, want dan moet ik zelf overgeven. Ik kan geen spuug opruimen) beddengoed te verschonen, dus dat is geen optie.

Ik ben misschien inderdaad niet consequent genoeg en je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik geloof niet zo in laten huilen.

Een kind is overstuur, helemaal over zijn toeren en wil getroost worden. In plaats daarvan moet het zichzelf in slaap huilen. Ik herinner me prima, hoewel ik toen ouder was en een iets andere situatie, dat ik voor straf naar boven werd gestuurd door mijn moeder naar bed en dat ik toen urenlang heb gehuild zonder dat er iemand boven kwam om me te troosten. Ik weet nog hoe alleen ik me toen voelde en hoe verdrietig.
Ik kan dat dus echt niet bij mijn eigen kinderen

En ik heb het niet nu over een klein huiltje, of een klein beetje gemopper voor het slapen gaan, die van mij raken helemaal gestrest en overstuur.

liora

liora

07-08-2010 om 13:18

Nou

Ik denk ook dat het heel erg is om een kind uren te laten huilen zonder naar hem om te kijken. Maar ik denk ook dat het schadelijk is een kind vmbij elke kik uit bed te halen. Ergens in het midden ligt de balans en die is voor elk kind anders.

Maar ik geloof echt dat kinderen rond twee jaar niet meer 's nachts hoeven te drinken bijvoorbeeld.

Jullie geven zelf aan hoe vermoeiend het dus ik zou zelf echt alles uit de kast halen om een kind te leren inslapen en doorslapen. Nogmaals: ik heb het nadrukkelijk niet over baby's.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2010 om 16:15

Liora

Waarom ben je bij de tweede strenger dan bij de oudste? Die kan er toch ook niks aan doen dat-ie de oudste niet is?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2010 om 16:18

Laten drinken

Ik ga zelf mínstens eens per nacht mijn bed uit, vaak wel 2 of 3 keer (hoezó doorslapen kun je leren, ik blijkbaar niet). En dan drink ik ook altijd een slokje water. Iedereen die dat wil (mijn kinderen zijn al groot) heeft een bekertje water bij zijn bed staan. Waarom zo streng? Een baby ligt soms wel 10-12 uur achter elkaar in bed en dat helemaal zonder vocht? Best lang.

Tirza

liora

liora

07-08-2010 om 16:44

Tirza

Ach best lang, tja, life is soms tough! Maar het menselijk systeem kan echt zonder slokje water hoor, al had ik het vooral over melk.

En waarom ik strenger ben bij de jongste? Ik denk dat dat het gevolg is van dat het drukker is en ik minder iedereen op z'n wenken bedien.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

07-08-2010 om 16:46

En tirza

Ik ben ervan overtuigd dat ook jij doorslapen kunt keren!

Ik vind het trouwens prima als een kind wakker wordt zolang ik er geen last van heb. Dus al worden ze drie keer per nacht wakker: vanaf een bepaalde leeftijd hoef je niet te gaan brullen vind ik.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2010 om 22:01

Mja

Dat zal best, dat ik dat zal kunnen leren, maar daarmee blijft het een feit dat doorslapen aangeleerd gedrag is - waar ik de noodzaak niet van zie. Ik word nou eenmaal gemakkelijk wakker, is het niet omdat ik moet plassen, dan is het wel omdat er een hond blaft, een kind hoest of wat dan ook. Ik loop al een halve eeuw rond en het is altijd zo geweest. En réken maar dat mijn ouders het mij geprobeerd hebben aan te leren.

Tirza

liora

liora

07-08-2010 om 22:13

Tirza

Zolang je mij 's nachts niet wakker maakt, vind ik het prima

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

07-08-2010 om 22:54

Aanleren ..

Volgens mij valt er bij een baby of dreumes niet zo heel veel aan te leren. Uiteindelijk vallen ze wel van pure uitputting in slaap en ja dan heb je gewonnen.

Ik wil gewoon niet dat ze zich overstuur, van pure uitputting in slaap huilen en iedere tien minuten kijken en over het bolletje aaien zou hier averechts werken.

elsje78

elsje78

08-08-2010 om 11:00

Kiki

ken hier ook een baby die met name 's avonds opeens weer moeilijk gaat slapen, maar ik verwacht weer eens een tand/kies...

Hier werkte bij beide het even troosten in bed helemaaaaal niet. Als ze me binnen zagen komen, maar niet even getroost werden, werd het alleen maar erger.

Wat wel werkt soms is even "resetten" dus dan gaat hij even mee naar beneden, even een slokje water, en gezellig zitten. En dan weer helemaal opnieuw naar bed.

Maar als dat allemaal niet werkt is er hier 1 wondermiddel: een gezellige, totaal onverantwoorde fles melk...

groetjes

liora

liora

08-08-2010 om 11:11

Huh?

Niemand heeft het toch over binnenkomen en niet troosten???

En melk is niet onverantwoord en een kind kan best eens extra honger hebben en daardoor wakker worden.

Wat ik wel vreemd vind is om een kind van twee jaar 's nachts nog regelmatig melk te geven. Ik denk dat het wakker worden dan veel te leuk en gezellig wordt.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

guera

guera

08-08-2010 om 22:07

Drinken is aangeleerd (ot)

doorslapen aangeleerd gedrag? dat is drinken ook, en plassen ook. Ik moest op een gegeven moment 2 keer plassen per nacht. Echt zwaar irritant. Echt waar ik ben het de volgende nacht op gaan houden. Ik deed geen oog dicht maar de nacht erna was het over. Gewoon afkicken. Ook dorst krijgen s nachts is pure gewenning om mensen die s nachts gaan eten. Kun je dus ook gewoon weer afleren. Maar het gaat nu ot. Inmiddels ervaring genoeg om te weten dat elke baby weer anders is, dus als de gegeven tips voor de baby niet werken, tja. Dan is het uitzitten. En weet dat elk aangeleerd gedrag je ook weer kunt afleren. Op een gegeven moment ben je het zelf zo zat, dan sta je veel meer achter bepaalde acties die nodig zijn. Mijn grens ligt heel anders dan die van andere mensen. Ik ben er snel klaar mee, dus ik ben best streng s nachts maar heb ze niet langdurig laten huilen. Ik weet niet meer wat ik deed. In de deuropening een neuriend een simpel boekje lezen ofzo ha ha.

elsje78

elsje78

08-08-2010 om 22:26

Ik bedoel

eigenlijk niet uit bed halen en troosten. Onze jongste wordt nog veel onrustiger als ik op de kamer ben maar hem in bed probeer te troosten.

Ik probeer de fles als laatste redmiddel te gebruiken omdat de oudste daar zo aan gewend was geraakt dat ze standaard om 1 uur wakker werd en een fles wilde, ook nog toen ze 2 was. Jongste is 10 maanden en heeft geloof ik een aanstaande hoektand en dus zijn de avonden weer lastiger, maar vanavond was het na 2 keer resetten goed, zonder hulpmiddelen...

groetjes

Sunja

Sunja

10-08-2010 om 23:24

Primavera/berber/kiki

Ik wil alleen maar zeggen dat ik doodop achter mijn laptop schoof en nu zo moet lachen dat de tranen over mijn wangen lopen. Pff, haha, zo herkenbaar - die man van de pakketdienst!! NIET te geloven, ik breek steeds zowat mijn benen als ik naar buiten storm via de achterdeur omdat de voordeur in de hal is, bij de trap dus en de trap leidt naar boven: de gevarenzone. DUS moet iedereen hier bij het openen van zijn autoportier al opgevangen worden om te voorkomen dat er aangebeld wordt.
Kraamvisite ontvangen we trouwens in de tuin, weer of geen weer, dan maar bibberend boven de beschuit met muisjes. En mijn lieve verse baby (5 weken) slaapt in een wiegje op de bank in de woonkamer (tip van de kraamverzorgster overigens) niet alleen omdat hij op zijn buik ligt maar ook omdat zijn oudere boer (nu 2) boven slaapt en die is de veroorzaker van dat panische gedoe rondom Geluid In Huis.
Ik ging eigenlijk iets opzoeken rondom een huiluurtje 's avonds, wat er feitelijk een paar (stuk of 2 a 3) zijn, haha. Maar inderdaad: jullie hebben gelijk, het stelt dus helemaal niets voor vergeleken bij het huiltrauma dat ik 2 jaar geleden ben opgelopen! (als die huiluurtjes zich maar niet uitbreiden want dat is natuurlijk echt mijn aller-allergrootste angst)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-08-2010 om 09:04

Hoera!

Op de valreep, een paar dagen voordat mijn zoon 1 jaar wordt, heeft hij vanacht geslapen van 23.00 tot 6.00 uur vanmorgen! Niet te geloven, dat het er dan toch eindelijk van is gekomen! En nou maar hopen dat het geen eenmalige actie was.

Wat ben ik toch eigenlijk een goeie moeder. Zonder hem te laten huilen, met 's nachts een paar keer een slok bv voor de troost, heb ik hem binnen een jaar geleerd om door te slapen

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-08-2010 om 09:08

Oh ja dat trauma

Dat heb ik duidelijk ook. Bij mijn oudste kraakte de vloer in zijn kamer. Had ik hem eindelijk zo ver dat hij slapend in zijn bed lag, sloop ik weg... kraaaak... wheeeehhh

elsje78

elsje78

11-08-2010 om 11:48

Oeh herkenning

na 2 huilbabies herken ik dat ook! alles wat jullie beschrijven was hier ook, ging totaal door het lint als in de buurt gezaagd werd, gespeeld werd, een auto te hard startte enz enz

en nog steeds doe ik dat, ook al ligt dat al maanden achter ons, maar ik sla nog steeds die ene krakende trap over, vind zelfs doorspoelen een moeilijke handeling als ze slapen...

Ik was ook zo gefixeerd op de babyfoon, als er ook maar een lampje te zien was sprintte ik naar de trap om te luisten en meestal was het een reactie op iets anders...(dit was dan na de huilperiode, toen hadden we de babyfoon niet nodig om te horen dat het weer mis was)
Ook geluiden als zagen ed hoorde ik aan voor huilen, dat heeft bij de eerste nog wel 5 maanden geduurd, bij de tweede wat korter...

Tirza G.

Tirza G.

11-08-2010 om 20:18

Natuurlijk is doorslapen aangeleerd gedrag

Het is namelijk niet zo heel erg natuurlijk In vroeger tijden konden we het ons niet permitteren om zomaar 8 uur lang zo kwetsbaar te zijn. Maar goed, we leven niet meer in de rimboe. Ik heb het mezelf echter nog nooit aan kunnen leren, mijn ouders mij ook niet. De rest van mijn gezin slaapt wel door, of althans, ze melden zich 's nachts niet bij mij. En dat terwijl ze als baby/peuter dat toch écht niet deden.
Er zijn echter ook andere invloedsfactoren, hormonen bijvoorbeeld. Ik ga langzaam de overgang in en dan verandert je slaappatroon.
Nachtdienst/jetlag heeft ook invloed op al dan niet doorslapen. En zo is er zo veel in een mensenleven.

Tirza

Sunja

Sunja

11-08-2010 om 23:13

Ssssssshhhhhhh

auto's wassende buren - ik haat het! Hier hebben de overburen een hond die echt HEEL hard kan blaffen en dat ook HEEL vaak HEEL lang volhoudt. En inderdaad, tegenwoordig ben ik het die verstijfd in bed ligt. Ik durf soms niet eens naar de babyfoon te kijken of er lampjes gaan branden! En dat hele ding hoeft niet eens een geluid door te geven, ik hoor het al als er 'connectie' is, wat zoveel betekent als: mijn peuter verroert een armpje. Dan ben ik dus gelijk wakker van mijn keihard kloppende hart! En nou komt-ie: hoe lang slaapt dat kereltje al door.... anderhalf jaar.... Het is echt een trauma ))) Ik heb mijn man ook moeten vragen of hij het dekbed niet zo luidruchtig wilde openslaan, haha.
Maarja, ik durf dus nu niet eens adem te halen als mijn baby 's nachts wil drinken (5 weken oud, dus dat is heel normaal) want stel-dat-er-geluid-doordringt-door-het-superdunne-wandje-en-de-peuter-wakker-etc-etc-etc-etc-etc. Niet normaal wat een impact het eerste jaar van dat oudste ventje op mij (ons) heeft gehad! En dan noemen ze die weken van wanhoop&wiegen ook nog 'verlof'...??!!!!

elsje78

elsje78

14-08-2010 om 22:42

Kiki en de rest: heb helemaal hetzelfde

hey

Nou de laatste avonden is het hier ook bal, het is nu half 11 en het is net 5 minuten stil. Begint met baby, 11 mnd, die niet in slaap wil vallen en kleuter doet lekker mee. eenmaal eruit is het over en er weer in betekent huilen, en hard! Even laten huilen werkt niet, gaat alleen maar harder...

Heb wel eens gehoord dat vit D een soort oppepper is voor babies, hebben jullie dat wel eens gehoord? Geef het 's avonds maar zal dat eens 's morgens gaan doen.

Hij krijgt sinds een week koemelkhoudende voeding ipv pepti, maar dit had hij daarvoor ook al regelmatig. Overdag is er niets aan de hand, slaapt nog 2 keer en lijkt dat ook wel nodig te hebben. Heb de middag slaap al ingekort zodat hij wel moe is als hij naar bed gaat, maar dat helpt ook niks.

Ik ben wel nog steeds in afwachting van een tand, kluift overal op en kwijlt, maar zie nog steeds niks.
Nu twijfel ik steeds of ik toch maar weer de pepti zal doen, maar een kind dat alleen 's avonds allergisch is, heb ik nog nooit van gehoord...

en dan hebben we natuurlijk grote zus nog, die vast ook wat spanning voelt voor haar eerste schooldag maandag, maar ja, die is morgen ook weer om 7 uur wakker dus die mist ook wat uurtjes slaap...

gelukkig slapen ze 's nachts wel...

groetjes

Kiki

Kiki

15-08-2010 om 23:12

Nou hier blijft het ook onverminderd bal

Mijn zoontje slaapt vaak pas ver na tienen. Hij is nu tien maanden, het zal wel een fase zijn. Hij heeft wel ineens twee ondertanden erbij en ik zie boven ook twee bobbels. Dus dat zal er wel iets mee te maken hebben.

Maar ook het gerommel met de slaapjes 's middags. Hij moet volgens mij van drie slaapjes overdag naar twee slaapjes overdag. Maar dan sla ik zijn derde slaapje over, maar dan is hij weer helemaal gesloopt rond half 7.
Ik kan mij herinneren dat mijn oudste ook zo'n periode heeft gehad, toen ook met drie naar twee slaapjes.

Ik moet gewoon de slaapjes wat opschuiven, maar ook daarvoor geldt weer. Om kwart over 9 's ochtends is hij helemaal gesloopt. Hij redt het echt niet tot bijvoorbeeld tien uur

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.