Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

In slaap komen lukt niet


mijn ervaring met twee kids, beide totaal verschillende (in)slapers is dat het constant uitproberen is wat werkt. Met 5 maanden is het gewoon nog een hele zoektocht. Ik zou haar zowel overdag als s avonds gewoon in bed leggen voor haar slaapje. Maak het bedritueel niet te lang maar zorg wel dat het herkenbaar is, zodat dochter op een gegeven moment snapt dat het bedtijd is. 
Zorg voor een donker kamertje. Dat is hier bij beide kids belangrijk. 
Als zij je nodig heeft bij in slaap vallen dan is dat nu zo. Ook dat gaat vanzelf over, maar kan echt nog wel een paar maanden duren. Doe oordoppen in, zet voor jezelf een luisterboek aan en maak het jezelf vooral niet te moeilijk. Even laten huilen kan natuurlijk prima. Ik zou het zelf geen uur laten duren. Maar ook dat is persoonlijk: doe wat goed voelt. Verwacht alleen nog geen wonderen met 5 maanden

Als je geen idee hebt wat goed voelt probeer dan verschillende aanpakken meerdere dagen achter elkaar.
Wij werden juist onzeker van de tip "volg je gevoel" omdat we dat nog moesten ontwikkelen. Iedere baby en iedere ouder is anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.