Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asje2

Asje2

13-12-2008 om 16:23

In slaap vallen zonder borst

Onze 5 weken oude baby heeft behoorlijke reflux. Haar medicijnen helpen tegen het ergste maasr niet helemaal en dus moeten we na elke voeding rustig aan doen, ik voed haar rechtop etc.

Op zich allemaal geen probleem, ze is erg lief, huilt weinig etc.

Wat wel een probleem is is dat ze niet zonder borst in slaap valt. Zoals nu, ze heeft op , jullie tijd, 2:45 gegeten, gedouched, aangekleed en ze is nu behoorlijk moe maar was tot 10 minuten nog aan het spugen.....Het is nu 4:15, anderhalf uur sinds het begin van haar voeding...geef ik toe en laat ik haar in slaap vallen aan de bort wordt ze geheid na 30 minuten wakker van het spugen en de maagzuur maar manlief krijgt haar wel stil met zijn pink en rondlopen maar niet in slaap.

Speentje neemt ze heel soms maar meestal kokhalst ze die eruit.....

Iemand een tip?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mee1977

mee1977

13-12-2008 om 17:43

Asje

Ik heb zelf geen ervaring, maar ik dacht....

Als je haar aan de borst in slaap laat vallen, en dan nog even een tijdje rechtop tegen jouw aan laat slapen voordat je haar neer leg, zou dat helpen?
Mogelijk heb je dit al geprobeert?

Q wil ook geen speentje, en gisteren heb ik geprobeert een klein beetje met de fles te geven, en die wil ze dus ook niet... Handig want ik moet dinsdag met de oudste twee naar de oogarts, en dat loopt altijd zo lekker uit ;-( Dus oma komt oppassen, nou dat gaat wat worden..

Asje2

Asje2

14-12-2008 om 17:49

Nee

Zo bedoel ik het niet, ze slaapt bijvoorbeeld na een nachtvoeding ook lekker door...Het is nu een probleem, ze eet, is een half uurtje wakker en wordt dan moe....Als ik haar voedt heeft ze duidelijk te veel en blijft ze spugen en krampen etc en kan dus niet in slaap vallen maar op een andere manier, buiten autorijden, krijgen we haar niet in slaap.....

Nu is het weer drama, heb haar toch de borst gegeven, ging lekker liggen, nog geen 5 minuten later is het bal, spugen, krampen en nu weer jenken want ze kan niet zonder mij in slaap vallen....

Ben heel erg bang dat zo ernstig gevoelig is voor melk protiene ipv reflux, haar neus blijft maar verstopt.....Maar na maanden dieet volgen ivm de suiker heb ik echt totaal geen zin in een dieet voor de borstvoeding..pffffffffffffffffff

Slaapborst

Gebruik je wel altijd de leegste borst voor het slapengaan?

Asje2

Asje2

15-12-2008 om 03:08

Yep

maar die is blijkbaar A nog vol genoeg na een uur of B ik maak snel melk aan......

Dees 68

Dees 68

15-12-2008 om 23:42

Hee asje

Hier zelfde probleem en wellicht ook zelfde oorzaak....

Tips?

Toch aan het dieet? Het helpt hier best wel moet ik zeggen. Sinds ik de koemelk heb verminderd is het spugen aanzienlijk minder geworden. Ben overgestapt op Optimel en geitenkaas, maar ik heb sterk het vermoeden dat dat ook een aflopende zaak is .
En (ik val in herhaling) de schouder... S. valt hier naast aan de borst ook heel makkelijk op de schouder in slaap (en dan heeeeeel voorzittig wegleggen...).

Succes ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.