Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
100%mama

100%mama

22-08-2011 om 10:22

Inbakeren

Zoolief, nu 7,5 wk maait hele grasvelden om, is schrikkerig en maakt hazeslaapjes van max 20 minuten zowel overdag als de nacht....nu zijn we ons aan het orienteren in bakerzakken, maar het zijn er zo veel! Heeft iemand van jullie ervaring met een merk? Ik ben nu aan het kijken naar de baker zak van het merk Woombie omdat deze makkelijk in gebruik is (denk ik) en niet middels klittenband wordt vast gemaakt, maar met een rits....tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

22-08-2011 om 11:26

Pacco

Ik had de pacco doek geleend, werkte erg goed!

Slaapzak

Als voorstadium voor inbakeren heb ik voor zoon de puckababy slaapzak gebruikt (slaapzak met een vestje aan de binnenkant, de armpjes blijven in de slaapzak).
Zoon was wel heel rustig, maar maakte in zijn slaap van die onverwachte bewegingen waarbij hij zichzelf wakker sloeg. Strak instoppen hielp niet genoeg. Ik vond de puckababy-slaapzak een goede oplossing. Het ergste maaien was voorbij, maar hij had nog wel voldoende bewegingsvrijheid om zijn armen en benen in de slaapzak te bewegen.
En het zag er schattig uit, zo'n lekker babypakketje .

100%mama

100%mama

22-08-2011 om 14:40

Maanve en liora

Mmm, dat zijn 2 andere merken waar ik eens naar ga kijken! Strak instoppen werkt hier ook niet en aangezien de wallen zich nu bij hem op zijn knieen bevinden (en van ons ) willen we verder kijken wat hem zou kunnen helpen rustig te slapen....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-08-2011 om 17:09

Alternatief

Hier ook babies die enorm met hun armen zwaaiden, vooral als ze op hun rug sliepen. Bij mijn jongste heb ik daarom zo'n safety-sleep gekocht, waarin hij op zijn zij kon slapen. Met een strak lakentje er overheen had hij ook geen last meer van ongecontrolleerde bewegingen.

Beide

Dochterlief slaapt in een safety-sleep (op haar zij) en in een Pucka-baby. Toen ze nog heel klein was had ze een swaddle pod, was ook heel fijn!

PotableRam80

PotableRam80

22-08-2011 om 20:59

Pucka baby

In het begin zijn we begonnen met hydrofiele luiers. Toen hij daar te groot en te sterk voor werd heb ik doeken via marktplaats overgenomen. Erg fijn, maar ik vond de veiligheid speld niet fijn.
Uiteindelijk kreeg ik de puckababy te leen van een collega. Ze had de grote maat, haar meisje was redelijk klein, maar mijn mannetje best groot en allebei pasten ze er prima in.

Wat ik wel fijn vond is dat je dus ook langzaam kunt gaan afbouwen. Door de ritsjes bij de mouwen, kun je 1 voor 1 afbouwen. Gaat het niet, kost het nog geen minuut om het armpje weer terug te doen. (handig voor 's nachts)

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

22-08-2011 om 22:04

Inbakerdoeken en puckababy

hoi

Bij beide kinderen de inbakerdoeken gebruikt omdat ze erg wild waren en al snel uit de puckababy geworsteld waren. Ik gebruikte nooit een speld maar schilderstape, wat heel goed werkte. (aan het uiteinde een haarelastiek)

Hebben ze tot 7 maanden heerlijk in geslapen

liora

liora

23-08-2011 om 10:07

Pacco

De pacco is ook zonder veiligheidsspeld maar met klittenband. Heel makkelijk in gebruik en ik zie een baby zich echt niet losworstelen eruit.

100%mama

100%mama

23-08-2011 om 10:28

Puckababy

ok, dus eigenlijk zijn jullie beter bekend met de puckababy......ga ik me daar op orienteren! Ook ga ik eens kijken naar die safety sleep!

He, fijn weer al die tips!

fiene

fiene

23-08-2011 om 20:38

Hier ook de puckababy

maar mijn dochtertje krijgt het voor elkaar om na haar vingertjes eruit te steken. ook als ik een strakke doek om haar heen knoop....ik weet het ook niet wat voor type kind ik heb

Anna3

Anna3

24-08-2011 om 16:26

Fiene

Goh, grappig. Komen herinneringen boven. Mijn dochter had altijd vier vingertjes (van 1 hand) om het bovenrandje van de Puckababy mini geslagen. Dat vond ze kennelijk fijn.
Hier ook goede ervaringen met de Puckababy (maat mini).

Fiene

Fiene

25-08-2011 om 22:07

Anna3 en afbouwen inbakeren

ja lachen he die meisjes..vandaag heb ik haar eens alleen in een laken gerolt, ze had binnen no time een arm vrij. maar lag daarna wel lekker te slapen, ze is bijna 5 maanden dus ik denk dat ik overdag maar eens ga afbouwen..iemand nog tips

Anna3

Anna3

26-08-2011 om 18:22

Fiene

Ik herinner me van destijds dat we wel moesten afbouwen, omdat ze bij het kdv geen puckababy o.i.d. mochten gebruiken. Ik vond het erg zielig, maar dochter was toen 4,5 maanden en meestal hebben ze het dan niet meer nodig. Het 'afkicken' heeft dan ook maar kort geduurd.

100%mama

100%mama

27-08-2011 om 11:27

We hebben hem!

en miniman heeft vanacht heeeerlijk 7 uur lang achter elkaar geslapen!

Eerst wat mopperen aangezien hij zelf wat meer vrijheid bedacht had, maar na een half uurtje viel hij zalig in slaap en zo rustig! Hij is nu super relaxt na zo'n goeie nacht en je ziet hem gewoon uitgerust! Helemaal happy hier dus!

Bedankt weer!

Massi Nissa

Massi Nissa

27-08-2011 om 17:10

Goed hoor, 100%mama

Van een lieve toverfee kregen wij voor onze zoon een Puckababy slaapzak waar hij sinds kort ook heerlijk lange stukken in slaapt (tot wel zes uur achter elkaar 's avonds / 's nachts). Heerlijk he, zo'n uitgeslapen kindje.
Groetjes
Massi

Massi

"Heerlijk he, zo'n uitgeslapen kindje"
En vlak de uitgeslapen moeder niet uit!

Groeten,

Temet

100%mama

100%mama

29-08-2011 om 14:43

Zeker massi

helemaal lekker zo'n uitgeslapen gezin! Sinds de puckababy maakt hij nachten van 2300 (laatste fles) tot 05.30! Ik geef hem dan een beetje melk om "te snoepen" en rond 07.15 maak ik hem wakker voor de "volle hap"....zo gaan we lekker het ritme in als ik donderdag weer aan de slag mag!

Tango

Tango

30-08-2011 om 15:32

Inbakeren

Ik vond het destijds ook een geweldige uitkomst. Tangozoon heeft ook een tijdlang ingebakerd (en dan echt in van die doeken) geslapen. Hij sliep overdag gewoon 2 uur achter elkaar en 's nachts met 8 weken door.
Raar hoor, dat een puckababy niet mag bij het kdv, echt zielig. Zou bij ons niet gewerkt hebben. Wij hebben geprobeerd af te bouwen met 4 maanden omdat Tangozoon toen naar de gastouder zou gaan en zij het eigenlijk niet zo zag zitten. Ging dus echt niet. Uiteindelijk ging zij dus ook inbakeren en toen ze het resultaat zag was zij ook om. Uiteindelijk zijn we pas gestopt toen hij tegen de 6 maanden was, gelukkig was hij niet zo snel met omrollen.

100%mama

100%mama

31-08-2011 om 09:24

Hier op het kdv

mag alles op medicatie geven na. Wel moeten we ervoor tekenen dat we leidsters goed hebben voorgelicht en dat we ten alle tijden zelf de verantwoording behouden betreffende "afwijkend" gebruik.

Nu, overdag gebruiken we geen Puckababy, want het rare is dat miniman overdag redelijk rustig slaapt en we overdag zijn "voorkeurshouding" aan het aanpakken zijn door een speciaal matrasje iets te gebruiken zodat hij op zijn "goede" kant ligt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.