Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

23-09-2010 om 23:46

Inentingen te laat

We lopen, deels door laksheid van mijn kant, deels door ziekte kind, behoorlijk achter met de vaccinaties.
Morgen zouden we er weer eentje gaan halen, maar alsof het lot ermee speelt is mijn zoontje weer ziek (de tweede keer al)

Dus morgen weer geen inentingen. Hoe erg is het precies als je achter loopt met de vaccinaties?

Het bureau waar ik de intentingen haal heeft maar beperkte openingstijden, die niet altijd even goed overeen komen met mijn werktijden en ik ga niet naar het consultatiebureau.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

24-09-2010 om 09:20

Arts bellen

het lijkt mij dat er logica zit in het schema. Dus dat er een bepaalde marge is tussen de vaccinaties in maar dat die ook niet te lang mag zijn (cumulatief effect). Maar dat is mijn eigen logica. Misschien is dat wel helemaal niet zo, dus ik zou de arts bellen om dit na te vragen.
En het lijkt mij dat vaccineren dan prevaleert boven werken. Kan oma met kind een prik halen?

vlinder72

vlinder72

24-09-2010 om 09:31

Schema

Het schema zoals het nu gegeven wordt, zorgt ervoor dat je kind optimaal beschermd is. Later vaccineren is geen ramp. Alleen alles wordt dan opgeschoven omdat er tussen de vaccinaties een bepaalde tijd tussen moet zitten. Ik zou het CB bellen om een nieuw prikschema af te spreken. En staat er op die briefjes die je bij het vaccinatiekaarten hebt gekregen niet toevallig een telefoonnummer van het RIVM. Misschien kan je die anders bellen. Gewoon ter geruststelling en om te weten wat je nu het beste kan doen.

Mayte*

Mayte*

24-09-2010 om 14:48

Wij lopen ook achter

Doordat ik gewacht heb met het pneumokokken vaccin. Zoon heeft nu net (14 maanden) de laatste pneumokokken gehad (terwijl hij die met 11 maanden had moeten krijgen volgens het schema. De CB arts heeft mij destijds verteld dat wat uitloop niet erg is, maar wel dat de volledige serie binnen een bepaalde periode afgerond moest worden ivm opbouw van de antistoffen. De inentingen die hij met 14 maanden moest krijgen (BMR en Meningokokken C) krijgt hij nu over een maand. Er moeten minstens 2 weken zitten tussen Pneu en BMR+Men C, vandaar.

Ik zou even een gesprek hebben met je (alternatieve) CB arts over de te volgen weg in jullie geval.

Jongens.... cliché....

Borstvoeding, hoogbegaafde kinderen, achterlopen met vaccins...

Dat hoort hoor, op Ouders Online. Dus Kiki, niets aan de hand. Komt echt bij iedereen voor. Gaap.

simpele ziel

simpele ziel

24-09-2010 om 17:19

Wat je zelf maar wilt

Vaccineren kun je doen zoals je zelf wilt. Op schema, later, of helemaal niet. Het schema is uitgedacht voor de optimale bescherming. Bij uitstel of afstel is je kind later of niet beschermd dus geen optimale bescherming, that 's it, niet meer en niet minder.
De ziektes waar de vaccinaties tegen zijn zijn iha geen lolletje, en juist de jongere kinderen lopen bij sommigen daarvan extra gevaar. Pneumokokokken wordt niet eens meer gegeven als je kind boven de twee is. Maar een bloedvergiftiging of een hersenontsteking door pneumokokken wil je je baby of dreumes echt niet aandoen schat ik.

Kiki

Kiki

24-09-2010 om 22:49

Berber

Nee, had ik al gevraagd doen ze niet. En ik baal ook stevig dat hij weer ziek is, niet in de eerste plaats omdat ik vandaag echt in een spagaat kwam voor het eerst sinds ik kinderen heb.
Normaal blijf ik altijd thuis met ze en voor ze en kan ik met werk alles wel verzetten, nu kon dit niet en is mijn schoonmoeder gekomen. Wat een rotgevoel is dat.

Ik was al doorverwezen naar de kinderarts, die afspraak heb ik dinsdag en dan gaan ze hem eens goed nakijken.

Ik heb voor de inentingen een nieuwe afspraak gemaakt over twee weken en ik hoop dat hij dan niet ziek is, anders word het echt vervelend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.