Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Jeuk


Junio, ik denk nog even volhouden met het "dieet". En ja, sudocreme, superspul, zelfs bij muggenbulten, brandnetelplekken etc.

https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/

Hier geen sudocreme. We hadden Calendula lotion. Maar eerlijk gezegd heeft het nattend eczeem bij mijn dochter te kort geduurd. Zo snel als ze er van kruin tot navel onderzat zo snel was het weer weg nadat ik volledig koemelkvrij ging vanwege de borstvoeding. Op advies van de consultatiebureauarts.

Ik had zelf koemelkeiwitallergie ik was lid van de allergievereniging maar ik wist niet dat je met deze kleintjes totaal zonder koemelkeiwit gaat, geen uitzondering.

Terwijl nu ze groter zijn kunnen ze net als ik best wel wat verdragen als je in de basis maar beperkt. 

Nog een tip. Kijk uit met citrusvruchten. Daar kreeg onze dochter destijds vreselijke luieruitslag van. 

Duurde wel even voordat we daar achter waren, aangezien het bijna overal in zit. 

Junio

Junio

01-05-2021 om 22:14 Topicstarter

Dank voor het meedenken! Alle tips zijn welkom

Crèmepje doet wat aan de buitenkant, terwijl de oorzaak dieper zit. Zo is een gezonde darmflora belangrijk. Een natuurgenezer kan kijken naar iemands hele gezondheidstoestand. Bij koemelk kan het de melk op zich zijn maar ook doordat het gepasteuriseerd is. Soms kunnen mensen wel beter tegen rauwe melk.

Overigens is soja niet zo gezond. Bevat stofje dat ontregelend werkt op schildklierhormonen en bevat veel oestrogenen.

Bestaan er ook natuurgenezers die 'kijken' naar het af en toe oppiepen van guppebeestjes? Of moet daar je atlas voor gerekalibreerd worden? 

gr Angela

Junio

Junio

01-06-2021 om 23:20 Topicstarter

Guppebeestje schreef op 01-06-2021 om 22:51:

Crèmepje doet wat aan de buitenkant, terwijl de oorzaak dieper zit. Zo is een gezonde darmflora belangrijk. Een natuurgenezer kan kijken naar iemands hele gezondheidstoestand. Bij koemelk kan het de melk op zich zijn maar ook doordat het gepasteuriseerd is. Soms kunnen mensen wel beter tegen rauwe melk.

Overigens is soja niet zo gezond. Bevat stofje dat ontregelend werkt op schildklierhormonen en bevat veel oestrogenen.

we zijn inmiddels gestart met het weglaten van dierlijke melk, soja en kippen ei. Na enkele weken geen eczeem meer. Vorige week weer wat geprobeerd met koemelk en per ongeluk ook ei en het kwam meteen terug. Zo ook de obstipatie.

De jeuk zonder uitslag blijft, ook de kapotte billen na de ontlasting.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.