Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kijkt mijn baby scheel (foto)

https://i.ibb.co/qptNL27/imgonline-com-ua-twotoone-frip-Bd-JQEVm8-C.jpg

Ze is 7 mnd ik heb het gevoel dat ze soms scheel kijkt maar mijn vriend zegt van niet.


Vraag het bij de huisarts, of bij het eerstvolgende bezoek bij het consultatiebureau. Het komt trouwens vaak voor bij baby's dat ze scheel lijken, maar het niet zijn.

Groeten,

Temet

Ja, een beetje. Maar komt meestal goed hoor, als ze ouder worden!

Gal1

Gal1

25-06-2021 om 16:16 Topicstarter

Overal op internet staat dat tussen 3 en 6 maanden babys moeten stoppen met scheelkijken en dat het daarna niet meer mag voorkomen ook niet soms

Gal1 schreef op 25-06-2021 om 16:16:

Overal op internet staat dat tussen 3 en 6 maanden babys moeten stoppen met scheelkijken en dat het daarna niet meer mag voorkomen ook niet soms

Ieder kind is anders, dat tussen de drie en zes maanden is een indicatie. De baby van TO is 7 maanden en kijkt zo weinig scheel dat ik me zeker geen zorgen zou maken.

Maar even checken bij het consultatiebureau kan natuurlijk geen kwaad.

Poezie schreef op 25-06-2021 om 16:25:

[..]

Ieder kind is anders, dat tussen de drie en zes maanden is een indicatie. De baby van TO is 7 maanden en kijkt zo weinig scheel dat ik me zeker geen zorgen zou maken.

Maar even checken bij het consultatiebureau kan natuurlijk geen kwaad.

O haha, jij bent zelf de TO 😂 Nog beter!

Wat een schatje trouwens 😍

Oh wat een schat!!! Nee ik vind niet dat ze scheel kijkt.

Lief koppie heeft je dochter en nee, ik vind niet dat zij scheel kijkt.

Hier 2 meningen, heb de foto ook aan mijn man laten zien. Wij vinden dat ze juist prachtig scherp naar de camera kijkt, zeker niet scheel.

Smelt! Wat een prachtig koppie. Ik zou ook zeggen echt niet scheel 👍 

Ik vind dat ze geconcentreerd kijkt. Focust.Als ze van links naar rechts kijkt of andersom. Is haar oog dan  langzamer of gaan ze gewoon tegelijk?  Hou t in de gaten en vraag t even na bij het consultatiebureau als je toch moet gaan. 

Ik vermoed van wel. Nu was ik bij mijn jongste ook de enige die het zag. Zelfs het cb zag het niet. ‘Gelukkig’ kon de orthoptiste het uitlokken door wat oefeningetjes.

Wat een toetieee! Nee ik vind ook dat ze niet scheel kijkt. 

Wat ook zou kunnen (dat was bij het dochter van een vriendin), doordat wat meer ruimte tussen de ogen had (bredere neusbrug) leek het soms alsof ze loenst, maar dat leek dus alleen maar zo. Ze had het ook laten na kijken en het bovenstaande is wat er tegen haar verteld werd. Ze zeiden ook naar mate ze gaat groeien dat weggaat.

Ik snap wel wat je bedoelt. Als ik naar de foto kijk lijkt het of haar rechter oog (voor de kijker links) wat meer naar binnen staan ten opzichte van het andere oog.

Zodra ik echter inzoom lijkt ze wel kaarsrecht te kijken, dus wellicht is het gewoon de schaduw al in combinatie met haar irissen, die zo mooi groot zijn?

*schaduwval

Antwoord op je vraag heb je al zie ik maar ik wil toch even zeggen dat ik je dochter echt een schatje vind. Mooi kindje en ze kijkt zo pienter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.