Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kijkt mijn baby scheel (foto)

https://i.ibb.co/qptNL27/imgonline-com-ua-twotoone-frip-Bd-JQEVm8-C.jpg

Ze is 7 mnd ik heb het gevoel dat ze soms scheel kijkt maar mijn vriend zegt van niet.


Ik zie het niet direct dat ze scheel kijkt. Ik denk eerder dat het komt omdat ze een brede neusbrug heeft. Dit had mijn oudste dochter ook. Die leek op die leeftijd ook soms scheel te kijken. Bij het cb waren ze toen op zoek naar proefpersonen bij de ortoptiste en daar heb ik haar laten nakijken en dat was allemaal in orde. Inmiddels is ze zowat 16 jaar en is zeker niet scheel. Laat het even nakijken bij het cb, zij kunnen dit prima onderzoeken door met een lampje te schijnen. Dan weet je het zeker.

Wat een prachtige baby! Ik denk niet dat ze scheel kijkt.

Ik snap niet dat jullie het allemaal niet zien. Rechts (links op de foto) staat meer naar binnen.

MMcGonagall schreef op 27-06-2021 om 01:16:

Ik snap niet dat jullie het allemaal niet zien. Rechts (links op de foto) staat meer naar binnen.

uhm (?????)

MMcGonagall schreef op 27-06-2021 om 01:16:

Ik snap niet dat jullie het allemaal niet zien. Rechts (links op de foto) staat meer naar binnen.

Die indruk heb ik ook. De meningen zijn er kennelijk over verdeeld. Dan wordt het tijd voor de huisarts. Mag die er haar/zijn objectieve oordeel over vellen. 

Wat een leukerd! Die ogen; ik zie wel wat je bedoelt (haar rechter oog kijkt tegen de neus aan), maar dat kan ook zijn omdat er net een vlieg voorbij kwam die ze wilde volgen. 

Ofwel; de enige die het kan zeggen is de huisarts of het consultatiebureau. Je kunt het altijd vragen toch?

Mija schreef op 27-06-2021 om 11:33:

[..]

Die indruk heb ik ook. De meningen zijn er kennelijk over verdeeld. Dan wordt het tijd voor de huisarts. Mag die er haar/zijn objectieve oordeel over vellen.

Bij mijn dochter zag zelfs de orthoptist het niet. Totdat ze achter mijn dochter ging staan en haar omhoog naar het lampje liet kijken, toen trok het oog ineens scheef weg. Dochter was toen wel al 3, toen ze baby was vond ik het niet zo opmerkelijk dat ze scheel keek.

MMcGonagall schreef op 27-06-2021 om 12:02:

[..]

Bij mijn dochter zag zelfs de orthoptist het niet. Totdat ze achter mijn dochter ging staan en haar omhoog naar het lampje liet kijken, toen trok het oog ineens scheef weg. Dochter was toen wel al 3, toen ze baby was vond ik het niet zo opmerkelijk dat ze scheel keek.

Kan je nagaan hoe moeilijk het kennelijk is om het vast te stellen. Beter niet een forum laten doen dan 😂

Mija schreef op 27-06-2021 om 12:08:

[..]

Kan je nagaan hoe moeilijk het kennelijk is om het vast te stellen. Beter niet een forum laten doen dan 😂

Zeker. Maar meestal bestuderen moeders hun kind het meest in detail, dus die stem telt zwaarder

Ik zou dit voor een baby zeker niet opvallend vinden. Onze dochter was een jaar of twee toen ze echt scheel begon te kijken. Maar het is niet altijd heel overduidelijk te zien. Dan zou je het eerder bij een arts of consultatiebureau moeten vragen. 
Bij onze dochter is het vorig jaar operatief verholpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.