Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kiki!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

20-07-2011 om 07:49

Jeuh massi

Dat is toch zeker wel een andere soort mm dan die van mij
Hier waren we bij 4 maanden (iedere 2 uur voeden) opgeschoten van 4900g naar 7100g (68cm).

Ik voed nog steeds bij 22 maanden, dus te weinig of niet voedzaam was het niet. Alleen geen superpokon. Gelukkig maar, qua tillen. Hij is nu nog geen 12,5kg.

dc

dc

20-07-2011 om 10:41

Massi

Mijn 2e was bij 4 maanden 8.5kg, en ook 67 cm! Hij is nu, 3 jaar 19.5kg, bijna net zo zwaar als eerste van 5 jr (20kg). Even een waarschuwing, bij 5 maanden at hij elke 2 uur, dag en nacht. Ik was echt uitgeput en ben toen vervroegd begonnen met bijvoeding. Het ging er gretig in, dat kind had toen echt honger!

Mijn 3e nu is bij 3 maanden "maar" 6,5 kg, dus dat valt nog wel mee. De tweede was toen al 7,1.

Regien

Regien

20-07-2011 om 12:43 Topicstarter

Massi

Ben ik even blij dat ik geen borstvoeding geef
Hier is mijn meid 2 maanden oud 5 kilo en 30 gram en in de lengte 57 cm. Ze 'doet' het op nutrilon HA

Regien

Regien

20-07-2011 om 12:48 Topicstarter

Nu ik er zo eens over gedacht heb is het misschien wel iets anders waar ik mee zit/gezeten heb toen ik de keuze tussen BV en KV moest maken. BV wordt zo gepromoot dat ik me schuldig voelde als ik ook maar dacht aan het geven van KV. En dat heeft me gestoord. Ik moest me altijd verdedigen als ik vertelde dat niet zeker wist of ik BV ging geven of uiteindelijk vertelde dat ik KV ging geven. Aangezien ik door bepaalde medicijnen beter geen BV kan geven vond ik dat nogal lastig. Misschien zit daar nog een restje irritatie? Wie zal het zeggen. Mijn dochter groeit in ieder geval goed en dat staat boven alles!

Asa Torell

Asa Torell

20-07-2011 om 13:06

Fijn zeg regien

wat heerlijk dat het zo lekker gaat met je meisje! En je er zo duidelijk van kunt genieten!

Regien

Regien: ik begrijp je helemaal. Ik heb ook bij alle twee mijn kinderen bewust geen bv gegeven om heel persoonlijke redenen. Er zit bijna 10 jaar tussen mijn kinderen en ik vond de beschuldigingen naar mijn kant 13 jaar geleden eerlijk gezegd nog groter dan 3 jaar geleden. Ik ken je gevoel, helaas. Ook ik stuitte tegen heeeeel veel mensen die het zeer slecht van me vonden dat ik geen bv wilde/kon geven, dat ik griezel bij het idee alleen al van een kind aan de borst enz enz. En dan mensen die menen dat kunstvoeding een soort gif is wat je je kind geeft. Heeeeeeeeeel moeilijk allemaal.
Ellelange discussies heb ik hier ook gevoerd met mensen, niet allemaal even fijn.
Het is oke, jouw Kiki groeit lekker op poedermelk. Prima!!! dat wilde ik even zeggen.

dc

dc

20-07-2011 om 17:51

En regien

Over 2 jaar taalt niemand er meer naar of je kind is grootgeworden op borst of kv. Het is alleen een "item" voor mensen die er middenin zitten. Gewoon schouders ophalen over mensen met oogkleppen op en flesje geven hoor!

Ik had trouwens in het ziekenhuis een beetje het omgedraaide gevoel. Mijn dochter had een week antibiotica, en de arts vond eigenlijk dat ik beter kv kon geven, zodat ze in de gaten konden houden hoeveel ze binnenkreeg. 2 andere moeders (eerste kindje) zijn zo op flesvoeding overgegaan, ik was de enige die stug weigerde, maar ik had natuurlijk al ervaring met 2 andere kinderen, en wist dat een baby prima kon groeien op moedermelk.

Met andere woorden, welke keuze je ook maakt, er is altijd wel iemand bereid om het er niet mee eens te zijn of commentaar te leveren. Welkom in de wereld van het ouderschap

Massi Nissa

Massi Nissa

20-07-2011 om 21:30

Limi, dc, regien

Limi: mijn dochter kwam niet genoeg aan met dezelfde bv (mijn eetpatroon is niet wezenlijk anders dan toen). Wel was zij een 'slechte drinker' (we hadden aanhapproblemen, doordrinkproblemen, spruw, kloven, noem maar iets bv-gerelateerds op en het liep niet). Waarom zoon er dan zo op gedijt dat hij bijkans in het Guinness Book of Records kan, is mij eerlijk gezegd een raadsel. Behalve dan dat hij beter aanhapt en we dus een heleboel potentiele bv-ellende vermeden hebben (tot nu toe).
Dc, altijd leuk om te horen dat ik niet de enige beer in huis heb. Hij slaapt nu overigens al acht uur achter elkaar 's avonds en 's nachts, dus het zou wel lastig zijn als hij dat weer veranderde in elke twee a drie uur. Overdag komt hij overigens ook niet braaf elke drie uur. 's Ochtends wel, maar daarna wordt het altijd een rommeltje met hier en daar en overal een borst (of een halve, of anderhalf, je weet het nooit). Tirza heeft het enkele maanden geleden nog treffend beschreven, dat gebrek aan een ritme bij bv-baby's.
Regien, mijn dochter is na enkele maanden sappelen ook op kv overgedaan en ze leeft nog, hoor! Probeer nu maar om je er verder helemaal niet druk om te maken, als nieuwbakken moeder heb je toch waarlijk genoeg aan je hoofd zonder bv/kv-discussies aan te gaan met jezelf of anderen. En wat heerlijk dat je zo van Kiki geniet.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.