Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Bernadette

Bernadette

01-09-2017 om 12:14

Kinderwagen

Mijn dochter van 3 maanden rolt in de kinderwagen van rug naar buik. Ik wil de kinderwagenbak er af halen en ombouwen naar het andere zitje. Hebben andere ouders hier ervaring mee? Is 3 maanden te jong om in het andere zitje te zitten? Ze ligt thuis vaak op haar speelkleed, dus ik zorg dat ze veel plat ligt.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-09-2017 om 12:19

Te jong

inderdaad, lijkt me. Een baby van 3 mnd heeft nog niet het begin van zitten dus ik zou haar nog niet in een zithouding dwingen. Miss een onderstel kopen waar de maxicosi op geklikt kan worden?

Aagje

ik zou

ik zou haar nog even lekker in de bak laten, laat dr maar rollen. Je loopt er achter dus hebt er zicht op. Als ze op haar buik ligt in de bak kun je ook gewoon verder lopen? Vaak zijn de zitjes meer gebouwd op grotere kinderen.

Teuntje

Teuntje

02-09-2017 om 20:48

Ik zie het verband niet

Ze rolt in de wagen van rug naar buik en daarom wil je van de bak een zitje maken? Hoezo? Lijkt me rijkelijk jong met 3 maanden. Wat is er mis met rollen?

Cora

Cora

03-09-2017 om 21:46

Te vroeg

Inderdaad nog veel te vroeg om je dochter al recht te laten zitten in de kinderwagen. Als je het vervelend vindt dat ze zich de heel tijd omdraait, waarom probeer je dan eens geen draagzak? Ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad als mijn dochter of zoontje zich omdraaiden tijdens een flinke uitstap. Ik vond het altijd bijzonder leuk als ze in de buitenlucht in slaap vielen.

Bernadette

Bernadette

04-09-2017 om 13:06

Reden

Bedankt voor jullie reacties, wij gaan voor nu het autostoeltje gebruiken. Draagzak gebruik ik dagelijks.

De reden dat ik het niet prettig vind om haar in de kinderwagenbak te hebben is omdat ze niet op haar buik gaat liggen, maar blijft steunen op haar armpjes met het hoofdje omhoog. Op zich niets mis mee, maar het is niet zo stabiel, vooral niet op een hobbelige stoep. Daarnaast kost het haar nog veel moeite en kracht waardoor ze snel spuugt als ze op haar buik ligt en daar ligt ze dan weer met haar gezichtje in. Tuurlijk houd ik haar in de gaten, mijn vraag is dan ook eerder uit bezorgdheid dan gemakzucht. Ze is overigens 15 weken en iets kleiner dan gemiddeld, dus dat andere zitje blijft voorlopig nog even opgeborgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.