Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

08-06-2010 om 14:10

Kolfvraagje

Ik ben weer aan het werk, dus druk aan het kolven. Heb ik dus toch nog een vraagje, ook al doe ik het voor de 2e keer!
Mag je gekolvde melk twee keer opwarmen? Mijn zoontje drinkt lang niet altijd alles op, weggooien is zonde. Als je het even laat staan (bijv 2 uur) Mag je het daarna weer even verwarmen?
Eef.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

08-06-2010 om 15:33

Nee

Na het opwarmen moet je het binnen een uur op maken. Wel zou je het in 2 flesjes kunnen verdelen en dan maar een deel opwarmen, en de rest later opwarmen.

eef!

eef!

08-06-2010 om 16:04

Maar...

Gaan er dan wat voedingsstoffen verloren, of bederft het en kan hij er ziek van worden. Mijn zoontje drinkt namelijk wat moeilijk uit de fles. Als we denken, hij zal wel niet zoveel drinken, dan drinkt hij het kleine beetje wat we warm maken, snel leeg, maken we dan nog wat meer, dan blieft meneer niet meer. Want dan is zijn aandacht al lang weer ergens anders. Eef

Eef!

Geen idee wat de richtlijnen zijn, maar wij hebben vrijwel dagelijks moedermelk vaker opgewarmd dan 1 keer en dat gedurende meerdere maanden. Dat heeft bij onze tweeling nooit problemen gegeven. Natuurlijk probeerden we het aantal keren dat we de melk opwarmden te beperken, maar ik heb zeker niet moedermelk weggegooid na 1 uur. En vaak dronken ze het gewoon bij kamertemperatuur.

Amaryllis

Tijgeroog

Tijgeroog

08-06-2010 om 23:30

Eef

Het is inderdaad vanwege bederven, op borstvoeding.com kun je er meer over vinden.
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/opwarmen-van-moedermelk.html
Wel een lastig probleem, want het is toch zonde om je melk weg te moeten gooien. Hoe oud is je zoontje nu? En drinkt hij vaak gekolfde melk? Heb je veel moeite met kolven?

dc

dc

08-06-2010 om 23:43

Kleinere flesjes

Kun je niet kleinere hoeveelheden opwarmen? En als hij alles op heeft, dan nog een beetje erbij opwarmen? Zo hoef je geen risico's te nemen.

Koud geven

Waarom geef je de melk niet gewoon koud (kamertemperatuur)? Dat lusten veel kinderen ook, en dan heb je niet het gedoe met opwarmen.

eef!

eef!

09-06-2010 om 16:34

Reacties

Mijn zoontje is 6 1/2 maand. En ik werk drie dagen, dus dan drinkt hij gekolfde melk. Kolven gaat prima, maar echt een grote voorraad opbouwen lukt niet echt.
Maar ik denk dat we eens moeten proberen of hij ook melk op kamertemperatuur lust. Want dan zouden we het op kunnen warmen, en wat er overblijft eventueel later nog kunnen geven. (en dan dus uit de koelkast laten staan) Dat mag dan wel als ik het goed begrijp. Eef

Tijgeroog

Tijgeroog

09-06-2010 om 22:24

Eef

Helpt het ook als je de melk op een andere manier geeft, bijvoorbeeld uit een tuitbeker (zonder anti-lek)? Of misschien dat hij zich beter concentreert op de fles als je een rustigere plek op zoekt om de fles te geven, zodat hij niet zo afgeleid is.
Of, nog een heel ander idee, je zou ook de flesvoedingen standaard kleiner kunnen maken, en er dan een extra geven. Maar dat hangt natuurlijk ook heel erg van je zoontje af, of hij daar tegen kan en niet z'n hele ritme in de soep loopt.

eef!

eef!

10-06-2010 om 23:44

Tijgeroog

Ik had ook al bedacht dat we gewoon maar wat vaker moeten geven. Rustig zitten kan alleen als mijn oudste alaapt. En dan nog heeft meneer niet zo'n zin in een flesje. maar hij drinkt genoeg om de dag door te komen, ik vind het alleen zo zonde om elke keer wat weg te gooien. Eef

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.