Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jeanne

Jeanne

12-04-2010 om 13:27

Kolfvragen

Voor mijn vierde baby wil ik vast voorraad kolven voor als ik weer aan het werk moet. Kolven is geen probleem, maar hoe bewaar ik de melk in de vriezer? Ik heb de melk met ons derde kindje in afsluitbare zakjes bewaard, maar dat vond ik niet zo'n succes, er bleef veel melk achter in het zakje en er kwam vaak melk op de randjes. Ik heb nu al de eerste flesjes van Avent in de vriezer staan, maar het wordt wat te duur om voor alles flesjes te kopen.
En hoe maak ik de kolf het beste schoon, nu spoel ik de kolf eerst met koud water en daarna nog met heet water, af en toe gaan de harde delen van de kolf (Avent Isis handkolf) in de vaatwasser. Voor het kolven, wat ik voorlopig één keer per dag wil doen, steriliseer ik de kolf. Is dit een goede manier van schoonmaken?
En dan de laatste vraag: Hoelang moet de melk afkoelen voor ik het flesje in de vriezer of koelkast zet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

12-04-2010 om 14:30

Kolfantwoorden.

Als je het Avent systeem gebruikt kan je de bewaarbekers van dat merk aanschaffen. Daar zit ook een koppelstuk bij dat je onder je kolf kunt schroeven. Zo kan je direct in de bewaarbeker kolven. Als je klaar bent het schroefdeksel erop en zo in de koelkast of vriezer. Je kunt de melk gelijk in de koelkast of vriezer zetten. Het hoeft niet eerst af te koelen buiten de koelkast. Liever niet zelfs, want dit komt de houdbaarheid niet ten goede. Zoals je nu de kolf schoonmaakt is goed.
Meer vragen over kolven,bewaren, opwarmen en geven van moedermelk kan je eens kijken op www.borstvoeding.com
Daar staat goede informatie over dit onderwerp ( en vele andere borstvoedingsgerelateerde onderwerpen).
Groetjes M.

Tirza G.

Tirza G.

12-04-2010 om 15:54

Hier ook info

De speciale informatieve site van LLL:
www.borstvoedingabc.nl

Tirza

Jeanne

Jeanne

12-04-2010 om 21:54

Bedankt en nog een vraag

Bedankt voor de informatie, maar moet ik de twee flesjes die nu in de vriezer zitten weggooien? Ik heb ze namelijk ongeveer een half uur laten afkoelen.
En passen de Aventbekers op een kolf van bijna zes jaar?

Rembrand

Rembrand

13-04-2010 om 09:02

Jeanne.

Nee, hoor die hoef je niet weg te gooien.
Een half uurtje is geen ramp.
Ik weet niet of die Aventbekers op een kolf van bijna zes jaar passen. Wellicht kan je dat even vragen via het servicenummer van Avent ?
M.

Merel78

Merel78

13-04-2010 om 16:23

Wat ik doe

ik heb een afsluitbare ijsblokjeshouder; daar vries ik de melk in (eerste keer even kijken hoeveel ml. er ongeveer in 1 blokje gaat, is bij mij zo'n 15-20), dan invriezen en als het bevroren is de ijsblokjes er uit halen en in een diepvrieszakje met datum erop in de vriezer. Ideaal, zeker omdat je dan afgepast de hoeveelheid melk kan nemen zoals ze dan drinken, dus gewoon het aantal ijsblokjes wat je nodig hebt.

succes!

merel

Biene M.

Biene M.

14-04-2010 om 09:09

Zakjes om in te vriezen

Deze zakjes vond ik heel handig: http://www.borstvoedingswinkel.nl/reindex.asp?FileName=http://www.borstvoedingswinkel.nl/scripts/shop/categorie.asp?CategorieID=43

Het voordeel van deze zakjes boven dat avent systeem is ook dat je de melk veel sneller kunt ontdooien omdat je het plat invriest. En een zakje met weinig melk neemt ook weinig ruimte in, in tegenstelling tot een potje of flesje met weinig melk.

Jeanne

Jeanne

14-04-2010 om 22:39

Zakjes

De zakjes van de borstvoedingswinkel had ik al gevonden, maar ik vind dat nogal duur, ook al omdat ze maar één keer te gebruiken zijn. Ik ga nog kijken voor een ijsblokje houder, maar ik denk dat ik voor het Avent Via systeem ga. Die bakjes zijn meerdere keren te gebruiken en we hebben een grote vrieskast, waarin altijd wel een la leeg is, dus de ruimte is geen probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.