Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Koorts.....eventjes....?

Ons meisje had gisteren in een paar uur tijd 39,5 graden koorts om een paar uur later helemaal nergens meer last van te hebben. Heel vreemd.
Heeft iemand hier een verklaring voor en/of ervaring mee??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-02-2012 om 17:58

Tja

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Het is nu weer over.

Regien

Regien

26-02-2012 om 20:39 Topicstarter

Tja..

..dat is waar

Hoe oud?

kan een doorkomende tand zijn. Hier een dochtertje van 2,5 die soms erg warm aanloopt op het moment dat er een kies of tand door komt. Dat kan dan zomaar een paar uur zijn (incl hangerig, huilen, niet willen eten) en dan is het weg, eind van de week weer, totdat het ding er dan eindelijk goed doorheen is.

Regien

Regien

26-02-2012 om 21:41 Topicstarter

Leeftijd

Ze is 9,5 maand oud......ik zie nog niets 'aankomen' maar dat zag ik bij de eerste 2 ook niet. Bedankt voor je reactie!

Regien

Het is bij baby's met koorts heel anders dan later bij oudere kinderen of volwassenen. De temperatuurregeling is nog niet zo precies. Dus een kleine aanleiding kan een grote uitslag geven, ik bedoel een aanmerkelijke verhoging. Andersom kan, als de boel eenmaal ontregeld is, de boel ook naar beneden uitslaan. Dan krijg je ondertemperatuur. Ik zie mijn man nog zitten met jongste in tig dekentje met een muts op. Het beste was het dan om hem op te warmen met de eigen lichaamswarmte.
Dit staat dus even los van de oorzaak in jouw geval, maar kan wel plotselinge uitschieters verklaren. Wij meten om die reden zelden tot nooit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.