Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Koude handjes...

Hoihoi,

even een vraagje,
onze slaapkamer is onverwarmd.
Mijn jochie van bijna 4 maanden slaapt met zijn handjes buiten de dekens (maakt niet uit wat ik doe, hij krijgt ze er onder vandaan).
Ze worden dus echt ijskoud... Moet ik de verwarming toch maar aanzetten? Of sokjes om zijn handjes?

Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
xx

xx

28-11-2010 om 22:06

Lunamaya

Ik heb ook geen verwarming in de slaapkamer, ons zoontje heeft een slaapzak met mouwtjes aan maar evengoed koude handjes, zolang het niet al te koud is op de slaapkamer kan het geen kwaad, maar beneden de 10 graden wordt het wel erg fris. Hou de temperatuur in de gaten, een frisse kamer is geen probleem maar te koud is natuurlijk ook niet lekker.

groetjes,
Sannie

Sunja

Sunja

28-11-2010 om 22:45

Tocht

Hoi, mijn zoontje slaapt ook in een niet al te warme kamer, in een slaapzak, onder 2 dekentjes. Hij had eerst ook steeds koude handjes, maar toen heb ik het bedje verplaatst omdat het op de tocht bleek te staan. Stukken beter nu, terwijl de kamer nog steeds zelfde temperatuur is. Even kijken dus naar plaats van het bedje kan helpen!

Slaapzak met te lange mouwen

Mijn ervaring is dat de slaapzakken met mouwen van de Hema hele lange mouwen hebben (of mijn dochter heeft erg korte armen maar dat geloof ik niet). Als je die niet omslaat krijgen ze in elk geval niet van die hele koude handjes.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-11-2010 om 14:11

Koude handjes

Op zich is het niet erg als een baby koude handjes heeft, als zijn nekje maar lekker warm aanvoelt. Neemt niet weg dat ik het ook niet fijn vond, slaapzaken met lange mouwen helpt idd, of sokjes of van die krabwantjes om de handjes.

liora

liora

29-11-2010 om 21:46

Verwarming

Voor mijn koukleum laat ik de verwarming 's nachts op 17 staan, dan wordt het niet zo koud. Hij heeft het heel snel koud en kan ook wakker worden van de kou.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Slaapzak

mijn beide dochters hadden een combisleeper, dat is zo'n dikke slaapzak. Andere slaapzakken zijn niet warm genoeg voor mijn jongste.

Mijn jongste van 17 maanden is een enorme koukleum sinds ze geboren is heeft ze het snel te koud (ook in de zomer !!) ze heeft snachts aan (schrik niet): rompertje, winterbroek of dikke sweaterbroek, tshirt met lange mouwen, dik vestje, sokjes en dan nog die dikke slaapzak met mouwen.

De verwarming gaat aan zodra de temperatuur lager dan 16 graden is.

lunamaya

lunamaya

30-11-2010 om 22:41 Topicstarter

Dank

Tjee, wat vreemd, ik had eerder een reactie geplaatst, dacht ik... maar hij staat er niet.
Laatste meting was het 11,4 graden in de slaapkamer... Ik heb dus maar sokjes over zijn handjes, alleen doet hij ze soms in zijn mond, en dat wordt het natuurlijk weer heel koud.
Hij lijkt er trouwens geen last van te hebben (nog geen vier maanden en slaapt van 20.00 tot 6.00 waar ik erg trots op ben natuurlijk). T is meer dat ik het onprettig vind en me afvraag hoe koud het mag zijn... Vroeger waren er ook geen centrale verwarmingen en ik kan me niet voorstellen dat er snachts gestookt werd met de houtkachel. Maar dan zaten de kleintjes waarschijnlijk dik ingebakerd?
In iedergeval allemaal erg bedankt voor de reacties.
Mocht iemand nog kunnen zeggen of het schadelijk is om de verwarming niet aan te hebben en wat dan de min. temperatuur is, dan hoor ik dat graag.
(Ik ben zelf terughoudend met de verwarming aan, de thermostaat zit in de woonkamer beneden, dus in de slaapkamer is het moeilijk te reguleren als ie aan staat, en wat ik begreep is "te warm" gevaarlijker dan "te koud", omdat bij kou de baby gaat huilen en bij warmte versuft raakt.

Nogmaals dank,

Groetjes Lunamaya

Marleen

Marleen

01-12-2010 om 10:44

Overdag aan

Hoi Lunamaya,

Ik heb overdag de verwarming wel aan in de slaapkamer, ook lekker voor aankleden en zo, en dan wordt het voor de nacht niet zo koud. Nou is ons huis erg goed geisoleerd, dat scheelt ook. 11 graden vind ik wel erg koud! Volgens mij is de richtlijn zo rond de 16 a 18 graden voor 's nachts, maar dat staat vast wel ergens. Nou houd ik zelf ook helemaal niet van kou, en ik voed haar nog 's nachts op haar kamer, dus een beetje op temperatuur moet de kamer ook voor mij wel zijn!

Groetjes, MArleen.

Annieke

Annieke

03-12-2010 om 11:42

Herken ik!

Mijn zoontje heeft ook altijd ijskoude handjes 's ochtends, zelfs toen het s nachts nog niet zo koud was.
Hij slaapt in pyamaatje in zijn slaapzak, met nog een dekentje erover heen, dus voor de rest heeft hij het niet koud (hij heeft zelfs vaak zweetvoetjes!).
Op het consultatie bureau zeggen ze dat het niet erg is als ze zo'n koude handjes hebben, als ze het voor de rest maar warm hebben...
Maar toch, af en toe maak ik me er ook wel eens zorgen over! Vooral nu het zo ijskoud buiten is, en zijn kamertje vaak maar 12-13 graden is...
De verwarming slaat s nachts vaak niet aan omdat het beneden veel warmer is (waar de termostaat hangt).
We hebben wel een electrisch kacheltje, die gebruiken we wel bij hele koude nachten (maar vreet natuurlijk wel energie en het is een hele oude blazer dus maakt veel herrie).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.