Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kraambezoek en wanneer bellen

We verwachten binnenkort ons eerste kindje en kunnen natuurlijk niet wachten tot de baby er is! 🥰

Graag willen we straks na de bevalling eerst wat tijd voor onszelf voordat er visite komt. We hebben nu met z'n tweeën afgesproken dat de eerste min. 48 uur voor ons nieuwe gezinnetje is.

Ik heb een aantal familieleden die nu al elke dag of meerdere keren per week een appje sturen hoe het gaat (onderliggend de hoop dat ik aan het bevallen ben en dat wel even laat weten, wat we dus niet gaan doen). Ook ben ik bij sommigen bang dat ze direct willen langskomen zodra ze horen dat de baby er is. 

Daarom heb ik nu de neiging om de volgende dag of na +/- 24 uur te bellen met het geboortenieuws, zodat we tegen onze eigen ouders kunnen zeggen "jullie zijn morgen welkom om X uur" en broers en zussen mogen dan ook in de eerste week komen. Maar al het bezoek op afspraak en we willen niet dat onze ouders iedere dag langskomen. We willen ook dagen zonder bezoek inplannen.

Ook zijn er bepaalde regels die ik belangrijk vind, zoals handen wassen, de baby niet kussen, max. 2 personen tegelijk op bezoek, geen parfum op als je de baby wil vasthouden, privacy voor baby en mama als de baby verschoond of gevoed moet worden.

Ik ben bang om te moeten dealen met andermans verwachtingen en teleurstellingen, terwijl ik straks zelf al overloop van emoties en al het nieuwe en onbekende. 

Wie heeft er tips voor rust in onze kraamtijd en hoe ik met al die verwachtingen om kan gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

hey newbornmom. Mijn advies: wacht het even af. Toen ik hoogzwanger was had ik dezelfde situatie. Werd plat geappt, en ik dacht dat ik een week geen bezoek zou willen. 
Na de bevalling was ik zo blij en trots dat ik een uur later mijn ouders aan de lijn had en er iedere dag bezoek kwam. Dat wilde ik toen ook, was echt 180 graden gedraaid. 
Wel was ik streng qua handenwassen en niet kussen. En ook geen vingers in de mond! Voor borstvoeden ging ik naar boven of vroeg de mensen nu weer te gaan want ik moest voeden en slapen (oid).
Ik had van te voren dezelfde angst als jij (het dealen met verwachtingen van anderen) maar mijn uiteindelijke ervaring is dat het echt meevalt en mensen naar je luisteren.
Geniet ervan straks!!

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

22-06-2022 om 10:26

Omdat de vraag twee maal is geplaatst sluit ik deze. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.