Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

15-08-2009 om 09:12

Kraamcadeautjes [de grootste missers...]

Hoi,

Volgens mij is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik ben toch weer benieuwd naar de grootste missers onder de kraamcadeaus. Ik heb dit keer gekregen: vijf rompertjes maat 98-104!!!! Ik wist niet eens dat die maat bestond. Dat is dus voor kinderen van drie of vier jaar oud???? Die dragen toch geen rompertjes? En als ze die wel dragen, dit is toch wel erg op de groei he? Ik vind het al op de groei om iets in maat 68 te geven op kraamvisite, maar dit slaat alles.

Welke vreemde kraamcadeautjes hebben jullie gekregen?

Liora


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-08-2009 om 11:22

Bodywarmers

Mijn topper is: 6! bodywarmers in maat 68. Geen idee wat ik ermee moet, zoon zit al in maat 80.

femmetje

femmetje

15-08-2009 om 11:44

Waterschoenen.

In maat niets! echt zo super klein dat het maat 12 is? (bestaat dat?) maar zo klein en daar heb je dus niets aan.

Femmetje

Liora

dat cadeau was dan vast van iemand die (al lang) geen kleine kinderen (meer) had.
Het kan wel. Bij mijn zoon (die een gemiddelde lengte heeft) op de creche zit een jochie dat, hoewel ruim een half jaar jonger, boven hem uitsteekt. Hij is nog niet zo heel lang zindelijk, en ik zou me kunnen voorstellen dat hij nog rompers in die maat gedragen heeft. Maar heel vaak zal het nou ook weer niet voorkomen, en inderdaad is het wel heel erg op de groei.

Maar een vergissing is snel gemaakt. Dochter is geboren in maart, en ik kreeg echte zomerkleertjes in maat 74. De kans dat ze die volgende zomer nog aankan lijkt me niet groot (gelukkig was de bon er nog ...)

Groeten,

Temet

Carolien

Carolien

15-08-2009 om 13:23

Ja hoor.

rompers maat 98-104 zijn hier veel gedragen door de oudste twee kinderen. Die wilden namelijk pas zindelijk worden na hun derde jaar, tweede pas drie maanden voor de vierde verjaardag. Dus wat mij betreft is dat geen gek kraamcadeau. Ik kreeg ook boekjes voor een baby die nog lang niet lezen kon en dat vond ik ook niet raar.
Wat hier een 'raar' cadeau was, was hoogzomerkleertjes in maat 68, terwijl baby eind juli geboren was. Die heeft kind dus nooit gedragen: toen het weer zomer was, was maat 68 een gepasseerd station.
Bij een van onze kinderen een boekje gekregen met in de titel de naam van het betreffende kind. Was heel leuk uitgezocht door de gulle gever. Die had echter niet verder gelezen, want het boekje ging uiteindelijk over de dood van het kindje met die naam. Nadat ik het wel gelezen had, heb ik tranen met tuiten gehuild in mijn kraambed.....
Verder vind ik cadeau's eigenlijk niet gauw raar.
Groetjes,
Carolien

Fem

Fem

15-08-2009 om 15:17

Inie-mini waterschoentjes

Dat zou ik nou juist weer heel grappig vinden. Zo zie je maar weer hoe je van smaak kunt verschillen.
Mijn idiootste cadeau was een kaart. Ieder ander had die kaart geweldig gevonden. Het was een mooie kaart. Duur ook. Zo'n handige die je via internet op kan stellen. Vanuit je luie stoel een kaart kiezen, tekst intikken, adres intikken en hoppa..
Kreeg m van wat ooit een hele goede vriendin was. Ze was zelfs bij de bevalling van mijn middelste. Spreek haar nooit meer. Via via hoorde ik dat ze het te moeilijk vond partij te kiezen na mijn scheiding. Alsof iemand haar dat ooit gevraagd heeft..
Kon het niet uitstaan dat ze niet eens de moeite heeft genomen naar een winkel te gaan, een mooie kaart uit te zoeken, er zelf wat op te schrijven en 'm te posten.
Maar ach, het was vast goed bedoeld.

Liora

Of ze zijn uitgezocht door iemand die zelf grote kinderen heeft. Mijn jongens hadden maat 98 met 2 jaar en de jongste stevent ook hard die kant uit

liora

liora

15-08-2009 om 21:43

Jeetje

Hoi,

Deze mensen zijn al wat ouder, dus het is gewoon goedbedoeld op de groei. Ik denk dat mijn zoon ze pas met vier jaar zou hebben gepast.
Overigens grappig die link die velen leggen tussen zindelijk zijn en geen rompertjes meer dragen. Mijn zoon droeg vanaf twee jaar geen rompertjes meer, ik vond dat niet leuk meer staan. Maar hij was nog lang niet zindelijk toen.
Bij meisjes kan ik me wel voorstellen dat je langer doorgaat met rompertjes, maar bij een jongen vind ik het kinderachtig en ik vind het dan ook een soort balletpakje worden.

Liora

Carolien

Carolien

15-08-2009 om 22:02

Tja,

ik leg de link met zindelijkheid inderdaad; mijn kinderen dragen die rompertjes ook echt niet omdat ik ze leuk zou vinden. Ik vind ze alleen handig: ze helpen mee een luier goed op de plek te houden, het gaapt dan n1et tussen de luier en een eventueel hemdje, dus het ruggetje blijft warmer. Maar zo gauw de luier uit is, zijn ook de rompers weg. Dat het voor jongens kinderachtig is en voor meisjes minder, zie ik totaal niet. Maar dat is persoonlijk.
Groetjes,
Carolien

Jakiro

Jakiro

15-08-2009 om 23:09

Mijn zoontje

Heeft maat 104 en is nog niet zindelijk. Dus nu met dit warme weer voldoen rompertjes uitstekend als een pyamaatje. Luier blijft inderdaad op z'n plek, ruggetje en buik wordt niet bloot en toch redelijk koel.
Zoontje is overigens 3,5 en weigert gewoon om zindelijk te worden
Jakiro

angel3

angel3

15-08-2009 om 23:11

Regenlaarsjes

in maat ienieminie...tegen de tijd dat mijn kinderen eindelijk konden lopen pastten ze allang niet meer.
Verder inderdaad was missers qua maatvoering ten opzichte van siezoen maar verder valt het mee

hout anne

hout anne

15-08-2009 om 23:54

Tja

idd wat kleertjes qua maat voor het verkeerde seizoen. Waren het nou t-shirtjes voor een maat in de winter, dan kun je dat nog oplossen door rompers met lange mouwen eronder te doen, of een vest erover heen. Maar bij mij zijn het winterkleren, maat 74/80, tja, die maat heeft hij nu, beetje zielig om nu aan te doen!
Maar ach, de vrienden zijn nog niet 'uitgejongt' kan het altijd aan een vriendin geven die er wel wat aan heeft.
Verder niet veel rare dingen gehad, had ook zelf een 'kraamlijst' gemaakt met daarop ideeën van leuke kado's, wel zo handig voor iedereen. Had nl. al veel kleertjes gehad van mijn schoonzus, dus zat niet te wachten op tientalle kledingsetjes. Maar ja, sommigen kunnen het echt niet laten....

yadira1980

yadira1980

16-08-2009 om 00:22

Een nivea

after shave / verzorgings setje.....
grappig, maar nuttig? misschien voor de erg vermoeide pappa om de wallen weg te werken

Carolien

Dat is wel een heel pijnlijk, fout kraamcadeau. Jakkie

Knuffels

Ik vond toch de hordes knuffels waar veel mensen mee aan kwamen niet echt een succes. Heb 2 tassen vol op zolder staan....Wat moet je ermee (voel me nu wel schuldig over de ondankbaarheid....) En wat ik ook een misser vond, veel mensen kwamen met van die poezelige pakjes, je weet wel die zachte kleine babypakjes in maat 68. Die zijn dus alleen als pyama gebruikt, wilde overdag stoere " echte kleren" bij mijn zoontje zien. Een lijst met wensen is wel een goed idee. Heb het nu ook gedaan voor m´n zoontje zijn eerste verjaardag via lijstje.nl. Heel handig

Kiki

Kiki

16-08-2009 om 10:31

Een hele lading tutteldoekjes voor aan een speen

Maar mijn zoontje had geen speen. Ik kom er wel in om.

Lawaaidingen, echt plastic zooi met heel harde geluiden. Echt niet geschikt voor een klein baby-tje.

Voor de rest inderdaad heel veel knuffels, maar die staan wel leuk op de vensterbank.

Kiki

Kiki

16-08-2009 om 10:33

Mag ik ook even het leukste kraamcadeautje noemen

wel zo aardig. Het gaat hier altijd om de slechte cadeautjes

Een collega van mijn man had een geweldig groot knuffelschaap gekocht, met een soort buidel met daarin een schaapje van zacht doek en schaapjessloffen.

Mijn zoontje is helemaal weg van dat schaap. We hebben er een lading bijgekocht, want hij kan geen seconde zonder. Het is echt geweldig om te zien hoe dol hij is op dat schaapje

liora

liora

16-08-2009 om 10:49

Leuk kiki

Oh ik heb zoveel leuke kraamcadeautjes gekregen! Echt mooie kleertjes die je zelf niet snel koopt. Zo heeft mijn zoontje een zeer hip pakje met gras en hondjes erop, waarmee hij de hipste baby in het Vondelpark is.
En andere echt mooie kleertjes, dat vind ik heel fijn!

Ik heb ook een superleuke mobile met vilten autootjes gekregen. En een barbapapa muziekdoosje. en een doekje met labeltjes. En ook zeer gewaardeerd: oudste zoon heeft heel veel cadeautjes gekregen, erg fijn!

Liora

Carolien

Carolien

16-08-2009 om 13:46

Ja, als kraamcadeau

was het erg fout. Het is wel een mooi boekje trouwens, erg mooi geschreven. Maar ja, de naam van mijn kind he, dat maakt het weer helemaal fout. Ik houd het nog steeds niet helemaal droog als ik er wel eens doorheen lees. ook al gaat het niet over mijn kind, de gedachte alleen al dat het mijn kind zou kunnen zijn....
Trouwens, de kraamverzorgster die we destijds hadden was ook al meteen enthousiast toen ze de titel las. Wilde er ook een gaan kopen voor een collega die een kindje met dezelfde naam als ons kind. Heb haar een dag later maar verteld dat ze dat beter niet kon doen. Toen ze het boekje had gelezen, was ze het helemaal met me eens....
Groetjes,
Carolien

Primavera

Primavera

16-08-2009 om 15:19

Flessenwarmer

Ik kreeg een flessenwarmer bij de oudste, terwijl ik borstvoeding gaf en dochter een absolute fleswijgeraar was.
Verdere missers zijn een babypakje met de maat voor 3 jaar ipv 3 maanden. De gever had alleen maar op het nummertje 3 gelet en toen ze eindelijk groot genoeg was, was het natuurlijk te kinderachtig.
Mutsjes. Mijn baby's hebben nooit mutsjes op en voor een baby geboren in de bloedhete augustusmaand in Italië kan ik me iets overbodigers niet bedenken.
Stoffen slabbetjes. Op een één of andere manier kreeg ik altijd slabbetjes. Ik had een hele la vol, maar heb ze amper gebruikt. Ik vond ze onhandig, de baby's hadden er een hekel aan en beschermen deed het ook niet. Het enige gevolg was dat ipv alleen de kleertjes ik dan de kleertjes én het slabbetje moest wassen.
Speciaal badspul wat anallergisch had moeten zijn, maar waarvan zoonlief in een ogenblik onder de uitslag kwam te zitten na slechts één keertje gebruiken.
De box. Een zeer goedbedoeld kraamcadeau van een familielid, waar ik "nog wat aan zou hebben". Het heeft drie kinderen lang dienst gedaan als verzamelbak voor speelgoed en sta-in-de-weg. Een vriendin van me was hoogstverbaasd dat ik dat ding zomaar weggaf, terwijl ik zwanger was van de vierde. Na 3 negatieve ervaringen had ik er echter geen vertrouwen in dat de vierde ineens wel een boxbaby zou zijn, of misschien ben ik gewoon geen boxmoeder. Het leek me in ieder geval beter om het op dat moment te schenken aan iemand anders die er wel graag gebruik van zou maken.
Groetjes Primavera

98-104

Mijn oudste zoon droeg rompers maat 98-104 toen hij twee jaar was, vlak voordat hij zindelijk werd. Toen ben ik onderbroekjes en hemdjes voor hem gaan kopen.

Ik heb bij de geboorte van de oudste sokken gekregen, die hij nu past. (hij is net 5 geworden)

Missers vond ik ook boxpakjes, van die lekkere zachte (dat dan weer wel) pakjes uit 1 stuk. Werkelijk nooit gebruikt.

Linda

Oeps.... fem... (ot)

Schrok wel een beetje van jouw berichtje...

Ik heb namelijk net een mooie kaart op internet uitgezocht en naar hele goede vrienden gezonden die net papa en mama zijn geworden...

Ik vond het zelf inderdaad wel makkelijk. Heeft bij mij niks te maken met geen moeite willen nemen hoor, We zijn namelijk na 2 dagen al op kraamvisite geweest. Maar er zit geen kaarten winkel om de hoek en vind het wel zo leuk als de kaart snel aankomt. Had niet gedacht dat iemand dat raar zou vinden..

nou hopelijk onze vrienden ook niet...

liefs lisa

Fem

Fem

16-08-2009 om 21:36

Lisa

Gewoon doen hoor! Als ik m van iemand anders had gekregen, had ik dezelfde kaart superleuk gevonden.

Mayte*

Mayte*

17-08-2009 om 11:00

Goed doel

Als ik ooit nog een kindje krijg, zet ik een goed doel op de geboortekaart, waar mensen in plaats van een cadeautje eventueel een bijdrage naar over kunnen maken. Onze kinderen worden in zoveel weelde geboren. Het is gewoon teveel allemaal. Wat moeten ze met 10 setjes kleren in maat 68, 25 knuffels, twee loopauto's (hier inmiddels daadwerkelijk gekregen), etc, etc. Ik ben ongelofelijk dankbaar voor alle prachtige cadeautjes en de moeite die in het uitzoeken is gestopt, maar voel me er tegelijkertijd ook wat bezwaard door.

Hebben jullie dat ook?

Kiki

Kiki

17-08-2009 om 13:34

Waah mayte,

grappig dat je dat zo zegt, dat is echt precies wat ik van het weekend gedaan heb.

Geboortekaartjes besteld met een goed doel erop.

Microkrediet voor moeders heb ik gekozen.

Tja

Ik heb het niet gedaan, zo'n vermelding van een goed doel, al heb ik er wel aan gedacht. Heb het niet gedaan vanwege het idee dat je toch niet voor anderen moet bepalen waar ze hun geld aan uitgeven (en of ze geld uitgeven) en vooral uit de vrees dat iedereen dan en een donatie aan het goede doel zou doen, en *ook* een cadeautje zou geven 'want anders is het toch zo kaal'' oid.

En ja, ik voel me bezwaard. Het viel overigens nog wel enigszins mee, we hebben nu veel minder gehad dan bij oudste, maar toch... En zelfs cadeautjes van mensen die we niet eens kennen (maar kerkgenoten van schoonouders). Bijkomende bron van schuldgevoel: we hebben veel roze spulletjes gekregen (want dochter) maar omdat ik een hekel aan die kleur heb, worden de roze dingen zelden of (als heel erg) nooit gedragen, dus gaan er straks perfecte vrijwel ongedragen kleren naar de kringloop. Au.

Wat me overigens ook bezwaarde waren de cadeautjes die oudste kreeg. Ik ben ook geneigd om bij kraambezoek iets voor de oudste mee te brengen, maar denk dan toch eerder aan een bellenblaasje oid, maar zoon heeft echt mooie boekjes etc gehad. Mensen, dat is toch niet nodig allemaal!

Je kan moeilijk de cadeaus weer mee teruggeven. Maar bezwaard - ja inderdaad.

Groeten,

Temet

Sera

Sera

17-08-2009 om 22:33

Alles leuk

Ik heb alleen maar leuke spullen gekregen bij geboorte van mijn kinderen. Niet alle kleertjes waren helemaal mijn smaak wat kleuren betreft maar dat vond ik niet zo heel erg. De meeste kleertjes die ik kreeg waren vrij neutraal, ecru, licht blauw of roze of geel. Ik vind zoiets niet vlug lelijk.
Zachte boxpakjes vind ik juist handig en die heb ik veel gebruikt bij de kinderen. Ik vind voor kleine babies juist zachte pakjes heel fijn. Je moet natuurlijk ook maar net weten dat andere ouders dat niet leuk vinden. Wat de een heel leuk vind dat vind een ander weer niks maar om nou van een misser te spreken als mensen van die pakjes meenemen vind ik wat vreemd. Het is tenslotte echt meer een kwestie van smaak.
Kleertjes die ik echt niet zo mooi vond deed ik gewoon 's nachts aan.
Ook knuffels, mutsjes, speentjes enzovoorts vond ik leuk om te krijgen.
Eigenlijk was er niks wat ik heel raar vond.
Grote rompers zou ik zelf niet als kraam cadeautje geven maar ik heb ze wel veel gebruikt bij mijn zoontje die pas met 3 jaar zindelijk is geworden. Ik associeer rompers namelijk ook met zindelijkheid.

Wat ik erg leuk vond om te krijgen was:
Een certificaat van een ster die naar kind was vernoemd (ik weet niet hoe echt zoiets is maar het idee is leuk)
Een boom die gepland is in het regenwoud met een certificaat met de naam van kind erop. Goed voor de toekomst!
Kleine regenlaarsjes
Zilveren bestekje
Armbandje met naam baby
Ingelijst geboorte kaartje
Schilderij van foto van baby met ouder zusje
Boxkleed
Hele mooie zelfgemaakte mobiel voor boven het bedje met knuffel beestjes eraan van Disney
Lakentjes en kussensloopjes waarvan de randjes geborduurd waren
Prentenboeken
Slaapzak
Een soort stoeltje waar baby in kan liggen en laten zitten wat automatisch schommelt en waar een mobiel bovenhangt.

Maar ook veel kleertjes, speelgoed en andere dingen vond ik echt super leuk om te krijgen. Er was niks bij wat echt een misser was. Ik ben ook niet zo moeilijk verder. Ik vind overal wel een doel voor.

Tihama

Tihama

18-08-2009 om 12:52

Beste kraamcadeau

Het beste kraamcadeau dat wij kregen was een rookmelder. We kregen het van een collega van mijn man en ik vond het ronduit briljant.

Elk jaar overlijden weer kinderen tijdens brand door gebrek aan rookmelders. Als je een kind krijgt, dan dus ook meteen een rookmelder voor de kinderkamer. Je hoort dan via de babyfoon ook alarm voor het te laat is.

Tihama

Wol

toen onze tweeling was geboren kreeg ik van een tante 4 bollen wol: om babykleertjes te breien!
Daar had ik echt tijd voor ,met een te vroeg geboren tweeling die 8 voedingen per kind per 24 uur nodig hadden.......................Gelukkig offerde mijn moeder zich op als brei-oma,zij heeft twee leuke babytruitjes gebreid.

kien

kien

19-08-2009 om 21:24

Temet, een beetje waar

Wij hadden ook drie goede doelen op ons geboorte kaartje staan. In eerste instantie had ik dezelfde gedachte als jij, maar omdat de gekozen doelen heel dicht bij onze situatie stonden (ons zoontje is kort geleden overleden) vonden de meeste mensen het een heel goed idee. Veel mensen vonden het prettig om niet zelf iets te moeten bedenken. Inderdaad kregen we van een aantal mensen toch nog wat, over het algemeen iets kleins of bijzonders, maar het was veel minder dan bij nummer 3.

Kien

Asa Torell

Asa Torell

19-08-2009 om 21:42

Tihama

Ik vind dat ook een goede maar ik zou het niet zo gauw durven geven. Ik zou toch wel bang zijn dat het betweterig wordt gevonden. Zelf hebben wij die dingen bijvoorbeeld allang (mede dankzij jouw campagne op dit gebied heb ik er vorig jaar nog een paar stuks bijgekocht) dus als anderen ze aan ons zouden geven zouden we wat raar opkijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.