Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dennis van Maurik

Dennis van Maurik

06-02-2009 om 21:15

Kunstvoeding weigert ze

Hoi allemaal,

onze kleine meid weigert de kunstvoeding (melkvoeding).
We hebben al vroeg, vanaf 2 mnd. haar geleerd uit de fles te drinken (borstvoeding). Dat ging zonder problemen. Een tijdje zijn we hier mee opgehouden. Nu willen we overstappen op kunstvoeding. Na een keer de fles helemaal leeg te hebben gedronken, weigert ze het nu. Veel gekrijs en haar hoofd wegdraaiend. Kan het zijn dat ze de kunstvoeding vies vindt.

Aan de fles ligt het niet, zoals je hierboven ziet. Maar ligt het aan het merk voeding of is er een tactiek die we kunnen toepassen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fles

Ik vraag me af, weigert ze de fles of de kunstvoeding. Weigert ze ook een fles met borstvoeding?

En om aan de fles te leren drinken, hangt ook af van de leeftijd. MIsschien kun je het wel overslaan. BV afbouwen en pap (bordje) en tuitbeker melk geven.

Mocht je toch willen dat je dochter van de fles gaat drinken: je kunt verschillende spenen proberen (tommee tippie werkte bij ons). Verder regelmatig de fles aanbieden, liefst tussen 2 voedingen in. Fles door iemand anders laten geven (mama uit de buurt).

Succes.

dc

dc

07-02-2009 om 07:32

Proberen

ik zou gewoon proberen eens wat pap ofzo erdoorheen te doen. Lijkt me inderdaad dat ze het niet lekker vindt.

Toch andere fles?

Hier hadden we ook hetzelfde probleem. Onze dochter was ook gewend om bv uit de fles te drinken (avent fles), toen we na 3 maand over geinge op kv was het na de 1 ste fles ook een probleem, toch over gegaan op een andere fles en in eerste instantie een speen met groter gat en het probleem was over!
Succes ermee.

Jesse_1

Jesse_1

08-02-2009 om 22:12

Kan ook de fles zijn

Je moet je kind eigenlijk de fles BLIJVEN aanbieden, het is niet zo dat als je kind eenmaal uit de fles drinkt, dan het dan een tijd later (ontwikkeling van baby's gaat snel!) nog steeds uit de fles wil blijven drinken!
Ik zou dus eerst met bv proberen of het een fles, danwel een kv probleem is.
Bij een flesprobleem: dagelijks oefenen met een klein beetje bv in de fles tot ze goed de fles wil pakken. Er zijn héél veel trucs voor, maar er is geen garantie dat er een van zal werken.
Is het een kv probleem: mengen van bv en in verhouding steeds meer kv, tot de bv er helemaal uit kan.
Succes, Jesse (jongste was eerst fles-weigeraar - na aanvankelijk hier wel uit te drinken - en vervolgens kv-weigeraar. Is gelukkig dus toch goed gekomen)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.