Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Meredith

Meredith

28-11-2008 om 12:41

Laat kruipen?

Onze kleine vent wordt volgende week 1 jaar en kruipt nog niet. Hij schuift heel goed achteruit over de grond, rolt goed, kan met (veel) hulp staan, maar kruipt dus nog niet. Iemand hier ervaring mee?

Liefs M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn oudste ging pas kruipen toen hij al een week of 3 los kon lopen. Geen idee waarom en omdat hij wel snel was met lopen (11 maanden) heb ik me er ook nooit druk om gemaakt.
De middelste deed alles volgens het boekje maar de jongste was ook niet zo vlot. Met een jaar kon hij wel staan maar echt kruipen pas met 14 maanden en toen hij ging lopen was hij al bijna anderhalf. Nogmaals, ik heb me er nooit zo druk gemaakt en op het cb werd er ook niks van gezegd. Maar als je je er wel zorgen om maakt is het een idee om het op het cb eens na te vragen.

Tink

Tink

28-11-2008 om 23:25

Bijna 13 maanden

... is mijn jongste en die kruipt ook nog niet. Ze tijgert over de vloer (en snel ook), kan gaan staan als ze wil en loopt af en toe heel voorzichtig een stapje langs in de box.
Volgens het CB is ze prima op schema dus ik maak me niet druk.
Oudste liep met 16 maanden, nummer 2 met 14 maanden, de 3e pas toen hij bijna 2 was. Ieder kind zijn eigen tempo

Bijna overgeslagen

Mijn oudste van nu vier heeft het bijna overgeslagen. Een maandje voordat hij los ging lopen (16 maanden) ging hij kruipen. Het tijgeren gaf hem denk ik voldoende snelheid om te komen waar hij wilde komen. Hij heeft bijna niet gekropen, toen het lopen eenmaal goed ging, ging hij lopen.

No worries.

Linda

Risama

Risama

02-12-2008 om 09:24

Hier eentje helemaal niet

Mijn oudste heeft zelfs helemaal niet gekropen. Ze redde zich prima door op haar billen te schuiven en liep met 13 maanden, waarmee ze de snelste was van mijn kinderen. Het zou niet goed zijn als ze het kruipen overslaan is me verteld, kruipen zou belangrijk zijn voor de samenwerking van de linker en de rechter hersenhelft. Maar het is lastig ze te dwingen nietwaar? En tot nu toe lijkt ze een prima leerling te zijn, dus ik zou me er geen zorgen over maken. Sommige kinderen slaan het kruipen gewoon over.

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.