Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Fem

Fem

25-02-2009 om 08:55

Laatste voeding tijdelijk vervangen voor kunstvoeding?

Sinds 4 weken zijn wij de trotse ouders van een prachtige derde zoon. Ik geef hem naar alle tevredenheid borstvoeding. Wat heerlijk om dat weer te kunnen doen!
Er is alleen één probleempje. Onze heavy-weight (bijna 9 pond met 38wk2d!!) eet graag. En vooral veul!!! Ik voed dus op verzoek en dat gaat overdag prima, maar 's nachts komt ie echt heel vaak. 3 nachtvoedingen is eerder regel dan uitzondering. En zo'n kleintje hoeft van mij niet door te slapen. Mijn middelste heeft tijdens de hele borstvoedingstijd (9 maanden) niet doorgeslapen en heeft zeker een half jaar 2 nachtvoedingen gehad. Dat vond ik prima te doen. Maar dit begint heel erg op te breken. Ook omdat ie tussendoor heel vaak nog verschoond moet worden omdat ie zijn billen heel erg kapot heeft (gevolg van een schimmel, maar het wil alle zalven en middels ten spijt maar niet helen) en daar wakker van wordt. Dat neemt mijn vriend vaak voor zijn rekening, maar ik word er even goed natuurlijk wel wakker van.
En aangezien ik nog 2 kiddo's rond heb lopen die ook een lieve mama verdienen(valt niet mee met zo'n mega-slaapgebrek). Vraag ik me af of er iets is te verzinnen waardoor hij 's nachts iets minder vaak komt. Ik kom zelf niet veel verder dan de laatste avond voeding vervangen door kunstvoeding. Mijn oudste heeft geen bv gehad en die was snachts veel meer verzadigd en sliep dus ook gewoon. En die voeding kan mijn vriend dan ook doen, zodat ik gewoon alvast kan gaan slapen. Kolven is geen optie. Dat kan ik niet.
Ben benieuwd of iemand hier (liefst goede ervaring mee heeft?
Groetjes Fem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

25-02-2009 om 09:57

Ook gedaan

Ik heb de laatste avondvoeding van mijn tweede destijds ook tijdelijk vervangen door kunstvoeding. Hij kwam de eerste maanden om de twee uur en aan het eind van de middag zelfs voortdurend. Ik ging dan wel na de laatste voeding kolven en gaf de opbrengst dan de volgende dag rond een uur of 5, voor het naar bed gaan kreeg hij een fles Nutrilon Forte en zo kon hij, en ik dus ook, wat langer slapen dan twee uur. Hij was overigens ook een heavy weight van 5 kilo bij de geboorte. Na een paar weken kon ik er weer tegen aan en ben weer volledig borstvoeding gaan geven en hij bleef in hetzelfde ritme slapen zoals met de kunstvoeding.

zon

zon

25-02-2009 om 15:12

Hielp hier helaas niet

Wij hebben ook een zwaargewicht die vanaf de eerste dag veel voedingen wil. Na een aantal maanden ben ik de bv gaan afbouwen met als eerste de avondvoeding maar voor de hoeveelheid voedingen hielp dat niks.
Hij kwam met 4 maand ondanks flesvoeding nog in elk geval 2 keer 's nachts. Inmiddels is hij 6 maand en komt hij nog 1 keer maar vaak wil hij of niet meer slapen, of als hij vroeg kwam is hij wel weer om bijv. 5.30/6.00 weer wakker voor de volgende voeding. Zelfs als we hem 's avonds 210ml geven met rijstebloem wil hij na 4 uur nog gewoon weer eten. We geven hem nu dus maar weer minder want hij kreeg anders veel te veel voeding.
Je kan natuurlijk altijd uitproberen of het bij jou zoon wel werkt maar ik zal er niet te veel op hopen als ik jou was.

Fem

Fem

26-02-2009 om 14:08

Hij wil geen fles

Tsja dan houdt t aardig op he.. Ik denk dat ik me maar aansluit bij het draadje hierboven voorlopig
Bedankt voor de reacties
Fem

Fem

Wil hij de fles niet of de kunstvoeding niet? Je schrijft dat je niet kunt kolven, hypo-allergene kv is dan een alternatief. Misschien moet je hem de tijd geven om te wennen aan de kv?

Even los van de vervanging van de laatste voeding door kv, het kan wel heel erg handig zijn als iemand anders een flesje met melk kan geven, zodat je een escape hebt als je er eens niet kunt zijn.

Chris

Fem

Fem

27-02-2009 om 14:30

Gister wel enigszins gelukt

Hij heeft gister zo'n 60 ml kunstvoeding uit een flesje gedronken. En daarna nog borst. Best behoorlijk gedronken eigenlijk. En we hebben gewoon zo'n zelfde nacht als anders gehad.
Ligt niet aan de voeding dus. Ook prima, weet ik dat t m daar niet in zit en dan voed ik zelf weer vrolijk verder. Ik wilde namelijk niet dat het hele gezin wakker bleef omdat ik zo nodig borstvoeding wil geven. Vooral omdat mijn oudste geen borstvoeding heeft gehad en ik niet wil dat ie een sjachie mama heeft omdat zijn broertje nu wel krijgt.
Echt weer zo'n rare vorm van "moederkloek-schuldgevoel".
Het zal m dus wel meer zitten in het gegeven dat ie zijn billen zo ontzettend kapot heeft. We moeten daarvoor donderdag bij de dermatoloog langs. De huisarts wist het zelf ook niet meer.
Of misschien hebben we gewoon wel een wakker kind. En moet ie dat ritme nog ff wat opschuiven naar het normale dag-nachtritme.
Wat het ook mag zijn.. het is in elk geval gewoon niet anders.
Groetjes Fem

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.