Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Lachen om zichzelf

Sinds mijn zoontje is geboren (oktober 2010) is er een enorm basisgevoel van liefde die er altijd lijkt te zijn. En toch kan hij dan opeens op momenten nog veel liever en schattiger zijn dan ik hem al vond. Vandaag hebben we een heerlijke dag samen met boodschappen doen, rondje wandelen, korte slaapjes (voor ons allebei) en spelen op het kleed. Na veel mama-aandacht ligt hij nu alleen te spelen. En hij heeft zoveel plezier met zichzelf. Hij heeft een nieuw spelletje ontdekt waarbij hij terwijl hij op zijn buik ligt zijn hoofd steeds laat vallen op zijn Nijntje-kubus. En elke keer als hij met zijn hoofd op de kubus ligt moet hij heel hard lachen. Echt een schaterlach. Heerlijk dat hij in zijn eentje zo blij is.
Wat zijn jullie mooiste baby-geniet-momenten?
Wat ik verder heerlijke momenten vind:
- wanneer hij bij mij op schoot in slaap sukkelt tijdens de borstvoeding voor zijn lange avondslaapje.
- wanneer hij heel blij naar mij lacht als ik 's morgens boven zijn bedje hang.
- wanneer ik zie hoe leuk hij met zijn vader/mijn man speelt. Eerlijk is eerlijk heeft hij vaker de slappe lach met mijn man... Die doet blijkbaar leukere jongensspelletjes.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-05-2011 om 21:53

Leuk

Wat leuk dat je zoontje een spelletje heeft bedacht waar hij zo om moet lachen!

Ik ben nog steeds ongeveer elke dag aan het genieten van het feit dat mijn derde kind amper huilt en meestal ontzettend lekker in haar vel zit en prima slaapt. Daar had ik echt niet meer op durven hopen en het is zo'n ongelooflijk verschil met de babytijd van de andere twee.

De leukste momenten vind ik
- als ze naar me lacht. Laatst was ze na haar prikken in de box in slaap aan het vallen, haar ogen waren net niet helemaal dicht. Toen ik bij haar stond om een dekentje over haar heen te leggen zag ze me, gingen haar ogen open en opende haar mond zich in een hele grote lach.
- als ze naar mijn andere kinderen lacht. Als ik haar en haar broertje van de crèche haal, is ze vaak moe en niet zo vrolijk, maar als haar broertje dan op de kiddyboard gaat staan en gekke gezichten naar haar trekt, dan lacht ze weer.
- alle andere momenten waarop ze lacht. Ze lacht zo leuk!
- als ik haar draag en ze haar handje op mijn schouder legt en met dat lekkere stevige lichaampje tegen me aan gedrukt is.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-05-2011 om 10:59

En hier

Maanve, wat herkenbaar, zo'n blije posting met gouden babymomentjes. De mooiste hier:
- Als zoon hardop lacht met zijn vader of zijn zus, die hem allebei heel graag en goed aan het lachen kunnen maken.
- Als ik hem draag of samen met hem slaap - net wat Biene zegt, dat kleine stevige lijfje zo dicht tegen je aan, dat is toch wel zo heerlijk.
- Als hij na de babymassage volledig uitgeteld in mijn armen ligt, zo slap als een vaatdoek en volledig tevreden.
Hij kan behoorlijk krijsen, vooral als ik sta te koken (zucht), maar die momenten van geluk maken alles meer dan goed. Wat een rijkdom, zo'n kindje.
Groetjes
Massi

Vanochtend

Lachte Dochter (6w) uitbundig naar haar vader. (En golfde daarna de melk over hem heen). Dat was volgens mij een van de eerste 'spontane' en vooral uitgebreide lachjes die we zagen.

Al wat langer (6w) geniet ik van:
- De uitgebreide 'in elkaar gedoken uitrek sessie' die volgt als je haar wakker ziet worden. Ze rekt zich als het ware in.
- De tevreden blik als ze zich opeens voldaan van mijn borst afwend. Extra bonus schattig, als haar hele gezicht onder de melk zit (meestal dus).
- De waanzinnig enthousiaste blik, vlak voordat ze aan mijn borst begint te drinken. Tegenwoordig gaat e.e.a. wat rustiger, maar de eerste paar weken was het net zo'n klein schildpadje. Aanvalluhh.
- En wat dat tegen je aan liggen betreft: Ook dat doet 'klein pakketje warm' met grote regelmaat.

Kraanvogel.

Maanve

Maanve

15-05-2011 om 19:35 Topicstarter

Ah, fijn...

Aaaahhh... Ik heb een heel sterk gevoel van vertedering voor jullie baby's als ik jullie mooie momenten lees. En dan denk ik dat ik ook zo geniet van dat mollige lijfje dat zo heerlijk tegen me aan kan leggen. Ik verheug me op het moment dat zoontje zijn armen naar me uit gaat strekken bij het opstaan. Dat lijkt me nou ook zo lief.
We waren dit weekend weg en dit weekend heb ik heel erg genoten van het verbaasde gezicht dat zoon kan trekken als hij per ongeluk van zijn buik naar zijn rug draait (alsof er een soort wonder is gebeurd ) en van dat heerlijke voldane toetje dat zo geniet van elk eten dat hij voorgeschoteld krijgt (vandaag bloemkool, vind ik zelf helemaal niet lekker).
Wat leuk trouwens ook dat jullie kindjes zo veel plezier met elkaar hebben! Hoewel ik nog niet weet hoe het verder gaat lopen kan ik me haast niet voorstellen dat er geen broertje/zusje bij komt. En Biene, wat heerlijk dat je babytje zo weinig huilt! Ik weet dat je toen we allebei nog zwanger waren schreef over de twee babytijden die je al had meegemaakt. Het lijkt me nu dubbel veel genieten met zo'n relaxed kindje.
Ik wens mezelf en jullie nog heel veel genietmomenten!
Maanve

myra

myra

19-05-2011 om 16:09

Mooie momenten

Als lotus (7mnd) net wakker wordt, slaperig de oogjes open doet, mama ziet en een heel lief tevreden, glimlachje op haar gezicht krijgt.

Ook als ze aandacht aan het vragen is bijvoorbeeld tijdens het koken... even moet wachten en papa thuiskomt en haar oppakt. Dan kijkt ze met zo'n trots/tevreden glimlachje zo van .. dat heb ik toch maar even voor elkaar..

Gisteren avond nog, ze speelde op haar kleed, had mijn schoenveters te pakken. Ik pakte het van haar af, gaf haar een speeltje van zichzelf en legde de schoenen ver onder tafel. Ze gaat lief verder spelen en toen ik niet keek kroop ze onder de tafel door, pakte mijn schoenen en zat te schaterlachen dat ze ze toch had. Dan moet je wel meelachen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.