Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Vic

Vic

06-07-2011 om 11:23

Leren aan de borst drinken (6 weken)

Ik sprak net een collega die 6 weken geleden bevallen is, na 34 weken zwangerschap. Haar baby krijgt al 6 weken afgekolfde melk uit een flesje, omdat ze de eerste weken niet voldoende kracht had om aan de borst te drinken. Nu zijn ze bezig om het kindje aan de borst te laten wennen maar dat wil niet echt lukken. Zijn daar nog trucjes voor of is het vergeefse moeite?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geduld

Je weet niet of het gaat lukken denk ik. Maar ik weet wel dat met veel geduld het soms zelfs een adoptiemoeder lukt om de baby met borstvoeding te gaan voeden.
Dit kindje heeft veel tijd nodig denk ik ook omdat ze te vroeg geboren mogelijk nog niet zoveel energie en kracht heeft om het vol te houden. Maar dat wordt wel elke dag beter. En als het wel lukt is het natuurlijk de hoofdprijs. Hopelijk heeft je collega goede begeleiding die haar aanmoedigt en helpt met tips. En anders zelf doorzetten. En geduld oefenen en ontspannen. Niet teveel te snel verwachten.

Tirza G.

Tirza G.

06-07-2011 om 12:52

Geduld

Rond de 37e week zit een gevoelige periode, waarin baby's heel makkelijk leren om aan de borst te gaan. Die is helaas net voorbij, maar ze zit nu rond de 40 weken begrijp ik - en dan zou het ook moeten gaan lukken. Geduld geduld geduld, oefenen, oefenen, oefenen, huidcontact, huidcontact, huidcontact. Kijk anders even op www.borstvoedingabc.nl, voor informatie over het voeden van prematuren én over biological nurturing, dat zou hier een hele positieve rol kunnen spelen.

Tirza

Vic

Vic

07-07-2011 om 20:49

Dan is ze dus op de goede weg, want ze blijft geduldig proberen. Het scheelt ook dat ze er enorm ontspannen onder is. Het kolven gaat goed, de baby groeit als kool, dus als het onverhoopt niet zou lukken met aanleggen is dat jammer maar geen drama. Bedankt voor de reacties.

Rembrand

Rembrand

08-07-2011 om 21:43

Lactatiekundige consulteren?

Hoi Vic,
Heeft ze een lactatiekundige geconsulteerd ?
Zij kan tijdens een huisbezoek allerlei tips en truuks aanreiken om de baby van je vriendin aan de borst te krijgen. Biological nurtering is iets dat je vriendin inderdaad zelf al kan proberen. Via de volgende link kan je er meer over lezen en zien op een videoclipje: http://www.biologicalnurturing.com/
Groetjes M.

Hier

is het na ruim 3 weken nog gelukt. Zoon was randprematuur en ziek, en alles bij elkaar veel te zwak om zelf bij mij te drinken. Ik heb hem steeds aangelegd, zonder veel druk, gewoon om te wennen, en even later kreeg hij afgekolfde melk uit een flesje. We hebben alles uit de kast getrokken, en wat hier uiteindelijk ws hielp, waren tepelvormers, niet te verwarren met tepelhoedjes: http://tinyurl.com/5txmedu.
Ik had geen ingetrokken tepels, maar toch leken deze schelpen ervoor te zorgen dat mijn zoon de tepel iets makkelijker kon pakken. Ook schoot de melk snel toe, omdat ze een licht kolvende werking hebben. Maar ik sluit niet uit dat hij het anders ook wel ooit zou zijn gaan doen, hoor. Ik zou zeggen: zolang het niet te veel stress oplevert, gewoon doorgaan met aanbieden.

Elx

Elx

13-07-2011 om 12:19

Baby led breastfeeding

Kan t filmpje van vorige link niet op iPhone openen, maar zo te lezen is dat wat we hier in Australië "baby-led breastfeeding" noemen.

Heel bijzonder om te zien, moeder met ontbloot bovenlijf, baby ook bloot (met evt dekentje over baby heen) en op sleutelbeen hoogte leggen. Baby gaat zelf op zoek naar de borst en legt meteen goed aan. Heb prachtige dvd gezien waar pasgeboren babies dat doen. Kan inderdaad even duren (30 min), maar de baby bepaald wanneer t wil voeden, wat ik een mooie gedachte vind. Met oudere babies werkt t ook nog, dus zeker t proberen waard.

Succes voor je vriendin. Heb bewondering hoe ze t aanpakt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

15-07-2011 om 13:55

Oefenen

Het wil nog steeds niet lukken, maar ze blijft dapper dooroefenen, ook met een hele collectie aan tepelopzetdingetjes. De lactatiekundige komt ook regelmatig langs, en op haar aanraden hebben ze ook het tongriempje van de baby door laten knippen (arm kind). Gelukkig gaat het verder helemaal goed met moeder en kind

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.