Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
dc

dc

18-01-2012 om 14:49

Liplezen

http://www.sun-sentinel.com/health/fl-fau-baby-talk-study-20120117,0,241490.story

Blijkbaar gaan baby's vanaf 6 maanden liplezen om zo te leren praten!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

18-01-2012 om 21:16

Wat leuk!

Interessante link, dc! Misschien dat ouders daarom zo nadrukkelijk articuleren bij baby's? Ik ga er natuurlijk meteen op letten bij onze tien maanden oude zoon, ik ben dol op dit soort onderzoekjes.
Groetjes
Massi

dc

dc

18-01-2012 om 21:59

Geruststellend

Weet je, ik was er een beetje mee bezig dat ze veel minder oogcontact zoekt. Dus het is een hele geruststelling voor me dat dit een gewone fase is. Niet dat ze me niet meer boeiend vind ofzo

Massi Nissa

Massi Nissa

19-01-2012 om 20:14

Hier nauwelijks oogcontact

Hier een zoon die zelfs tijdens de bv nauwelijks meer oogcontact zoekt, maar hij zoekt *wel* contact door te brabbelen, te lachen, aan mijn broekspijp te trekken, mijn haar te grijpen en nog veel meer. Ik kijk trouwens momenteel niet naar zijn ogen, maar naar zijn handen en knietjes: hij kan sinds gisteren vooruit kruipen! (Dit na wekenlang achteruit buikschuiven).
Groetjes
Massi

dc

dc

19-01-2012 om 20:25

Compleet ot

Mijn meisje is sinds een week echt aan het tijgeren. Ze is opeens vliegensvlug van de ene kamer naar de andere, en trots dat ze erbij kijkt!

Ik heb dus alle schoonmaakzooi enzo maar weer naar een hoge plek verhuisd

Verzameling compleet (ook ot)

En hier hebben we er een die kontschuift.
Eerst was het alleen 'hoppen', maar sinds een week heeft ze door dat ze harder kan door haar handen ook te gebruiken en dan naar voren te schuiven.
Tijgeren of kruipen zie ik voorlopig niet gebeuren, maar ook hier zijn de schoonmaakspullen (en de kopjes) verhuist.

Kraanvogel.
Interessante link, trouwens.

Hoe oud (ot)

..zijn jullie tijgerende en konthoppende kindjes? Mijn meisje (8 mnd) kan rechtzitten als ik haar op d'r billen neer zet, van zelf recht komen is nog geen sprake...laat staan tijgeren

Massi Nissa

Massi Nissa

22-01-2012 om 09:46

Wat knap!

Regien, mijn zoon kan pas een week of twee zitten zonder om te vallen en hij is tien maanden. Knap van jouw meisje dat ze dat al kan! Wat ik merk is dat ze vrij lang 'stil' lijken te staan (er gebeurt natuurlijk van alles in dat koppie en lijfje, maar jij ziet dat niet) en dan ineens kunnen ze iets nieuws. Hier kon hij dus in anderhalve week tijd ineens zelfstandig zitten en vooruit kruipen, terwijl hij maandenlang op zijn buik achteruit schoof.
Aan dat kruipen kleven trouwens nog wel wat haken en ogen. Ik dacht dat ons huis babyproof was, maar zoon weet feilloos allerlei gevaarlijke mankementen te vinden. Zucht. Ik heb dus geen seconde rust meer als hij wakker is. Gelukkig is-ie zo leuk.
Groetjes
Massi

dc

dc

22-01-2012 om 10:53

9 maanden

En ze zit al tijdenlang goed eigenlijk. Vanaf 6 maanden zit ze in de hoge stoel bij ons aan tafel. Ik vervoer haar sinds een week ook al op de fiets, omdat ze echt helemaal stabiel is (niet ver hoor).

Maar ze is echt ontzettend sterk.

En ik maak me eigenlijk helemaal niet druk om gevaarlijke dingen. Ik heb alleen de 2 jongens de taak gegeven alle kleine dingetjes van de grond te houden en te halen (knikkers bijvoorbeeld, gruwel). En ze nemen hun taak echt superserieus!

Massi

Ik vraag me af of hier geldt: hoe groter hoe trager. Ons kleine neefje kan ook nog maar net zitten, althans, als-ie wordt neergezet. Ik heb nog niet vernomen dat hij uit zichzelf kan gaan zitten. Hij wordt in februari een jaar.

Altijd als ik dat jochie zie (zo vaak is dat niet helaas) ben ik verbaasd over zijn formaat: het is een soort rond Buddha'tje (inc. Aziatische ogen en kaal hoofd ). Hij draagt nu af en toe bovenstukken maat 86, de maat waar mijn dochter van 2j 10m net is uitgegroeid. Zijn hoofd is groter dan het hare.

Mijn idee is dat het voor zulke forse kinderen gewoon moeilijker is om dat lijf in evenwicht te houden. Maar goed, het kan toeval zijn. En in elk geval gaat het niet altijd op, mijn broer was een soort Dik Trom en liep voor zijn 1e verjaardag.

Groeten,

Temet

dc

dc

22-01-2012 om 21:10

Hier geldt dat niet

Mijn meisje draagt is net met 9mnd uit maat 81 gegroeid en draagt dus maat 86. CB hebben ze hier niet, dus geen idee hoe zwaar ze is, maar aardig groot dus en probeert al te staan Hetzelfde had ik met de 2e, en die liep met 12 maanden.

Maar goed, ze hebben nooit in pasgeboren babykleding gepast! Bij geboorte ging het gelijk in kleding voor 3 maanden!

Massi Nissa

Massi Nissa

22-01-2012 om 21:20

Temet

Hier ook bovenstukken maat 86. Zoon wordt trouwens wel iets slanker de laatste weken. Hij krijgt wat minder bv en wat meer fruit en soep (iets anders lust hij nog niet). Bovendien kruipt hij nu natuurlijk van hot naar her, dat kost ook energie. Ik vind zo'n Buddha trouwens wel geweldig, ik heb echt genoten van mijn spekkie. En mijn dochter droeg rond deze leeftijd ook maat 74/80 en alles was te wijd. Moet je bij zoon eens zien, bij hem is alles te kort, hahaha.
Groetjes
Massi

Ook dikkerdjes

En de tweede bleef met 7 maanden toch keurig zitten. Fanatiek waren ze geen van beiden echt, liepen met 18 maanden..
Beetje ot gegaan of niet

Bijna tien maanden

Maar ze zit al sinds en maand of zeven redelijk zelfstandig (nou ja, dat je d'r neerzette, er behoorlijk achter bij in de buurt bleef, waarna ze niet meteen omrolde...). Vanaf zes maanden hebben we haar ook rechtop in de kinderstoel gezet om 'mee te eten'. Nog wel een boel kussens nodig om te stutten, maar ook dat ging best goed eigenlijk. Maar de onze is ook redelijk sterk.
Overigens heft Dochter nog nooit een poging gewaagd om zelf te gaan zitten, en omrollen (welke kant dan ook) of kruipen zit er allemaal ook nog niet op.

Regien, volgens mij zit je net in een draadje met allemaal bovengemiddeld snelle-zit-en-voortbeweeg kinderen. Die van ons is trouwens ook een mini-boedda.

Kraanvogel.

Kraanvogel

Fijn te lezen dat er nog meer minder-snelle-zit-en-voortbeweegkinderen zijn, ik begon me al af te vragen of er iets mis was met mijn meisje
Wel vraag ik me af of het iets zegt over het karakter van een kind. Mijn meisje is bijvoorbeeld heel erg bezig met klanken en kijkt erg om zich heen. Op het kdv zie ik beweeglijke kinderen die veel minder met klanken oefenen en juist overal op af stormen in plaats van kijken. Hoe dan ook: dat intrigeert mij dan weer

Jazeker! (regien)

Ik weet niet of het nou echt iets zegt over karakter, maar over het algemeen zie je wel dat kinderen hun energie niet in alle 'opgroei dingen' tegelijkertijd steken. De een rolt en kruipt snel, de ander wil snel zitten, en weer een ander is de hele dag aan het oefenen om klanken uit te stoten.

Ik weet niet of je 'Oei ik groei' wel eens gelezen hebt? Het is een draak van een boek wat betreft schrijfstijl, en de leeftijden die ze noemen moet je met een enorme pot zout nemen (ze hebben alleen kinderen die aan de 'voorkant' van elke ontwikkeling zitten), maar de 'sprongen' die ze beschrijven, en vooral de verschillende 'soorten' ontwikkelingen die er zijn (inderdaad juist op 'kijk' of 'beweeg' vlak) staan er wel in. En dan zie je inderdaad ok (zeker als je meer kinderen wel eens ziet) dat ze allemaal een andere richting uitgaan.

Kraanvogel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.