Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Loopfietsje

Heeft iemand een mening en/of ervaring met het gebruik van een loopfietsje. Mijn dochter is 7 maanden en kan al een beetje zitten. Ze vindt het ontzettend leuk om de wereld op een andere manier te mogen bewonderen, zo'n loopfietsje zou wat dat betreft erg leuk zijn voor haar maar......nu hoor ik toch ook wat negatieve klanken over het gebruik van zo'n 'ding'!
Wil iemand zich daarover uitspreken (zowel positief als negatief)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-12-2011 om 17:56

Loopstoeltje?

Een loopfietsje lijkt me nog een beetje hoog gegrepen. Die zijn vanaf ca. 2 jaar. Ik denk dat je een loopstoeltje bedoelt. Dat zou ik ook niet doen, ze worden al zeker 15 jaar afgeraden vanwege allerlei (veiligheids-) redenen.

Rosase

Rosase

19-12-2011 om 19:35

Nee hoor

Loopfietsje (met 4 wielen) kan ongeveer vanaf een jaar.
Een rapperd zou daar waarschijnlijk best al eerder mee uit de voeten kunnen. Je hebt ze in alle soorten en maten. Belangrijk is wel dat je er eentje kiest die stabiel op zijn wielen staat, zodat ie niet zou gauw omkiept.

De bezwaren tegen de loopstoeltjes heb ik altijd een beetje overtrokken gevonden. Ik denk dat als je zo'n ding met verstand gebruikt en niet als instant babysit het niet zo'n vaart zal lopen. Niet dat ik trouwens ooit zo'n ding heb gehad.

dc

dc

19-12-2011 om 19:45

Zie het nut niet

Een baby heeft zo'n ding niet nodig om de wereld te ontdekken. Mijn dochter, nu 8 maanden, is lekker bezig met de kamer rond te draaien, wat ik afwissel met haar af en toe te laten zitten. Met de maaltijden zit ze bij ons, vindt ze geweldig, en dat is genoeg. Als ze klaar is om te lopen, gaat ze het vanzelf proberen.

In mijn opinie, als een kind het nog niet zelf kan, dan is het er nog niet aan toe.

Vic

Vic

19-12-2011 om 20:13

Rosase

Oh, je bedoelt zo'n plastic loopfietsje. Daar kunnen kinderen flinke smakkers mee maken, die dingen zijn niet zo stabiel. Mijn kinderen hebben beide voor hun 1e verjaardag een loopauto gekregen (allebei dezelfde, voor jongste opgepoetst en ingepakt Ook daar zijn ze trouwens best wel eens vanaf gevallen.

Regien

Regien

19-12-2011 om 21:41 Topicstarter

Kari1

Ik dank je voor het sturen van de link. Na deze 'productinformatie' ben ik overtuigd: hier komt geen loopstoelje.
Overigens vind ik jou (dc) overtuiging ook een goede: als ze er aan toe zijn gaan ze zelf lopen! Enne, inderdaad, ook mijn meisje vindt aan de keukentafel zitten in haar kinderstoel ge-wel-dig!

Wisse

Wisse

19-12-2011 om 21:46

Wat leuk is... (vanaf 1 jaar)

Wat wij heel leuk vonden: de Wheelybug, vanaf 1 jaar (en is nog steeds populair bij buurkind van 5):
http://wheelybug.nl/producten/wheelybug
en de Whishbonebike, een echte loopfiets, "groeit mee", eerst met drie en later met twee wielen, vanaf ca. 1,5 jaar, als de andere gewone loopfietsen nog te groot zijn. Zoon is nu 4 en heeft nog steeds veel plezier van zijn Whishbonebike (en hij is iets groter dan gemiddeld in NL). Wij hadden er ook veel plezier van: het verschil tussen voetje voor voetje slenteren met lopende peuter of in volwassen tempo doorstappen met loopfietsende peuter. Tegenwoordig moet ik hardlopen om hem bij te houden, goed voor de conditie

En verder zie ik op die site allemaal leuke dingen staan die er in onze tijd nog niet waren...

Maar ik vind wel dat kind moet kunnen lopen (en goed zelfstandig kunnen zitten) voordat je aan dit soort voertuigen begint... Ik zou nog even geduld hebben als ik jou was. Inderdaad, er is voor een kind op die leeftijd met gewone dingen al zo ontzettend veel te beleven en te ontdekken, geniet er van!

Rosase

Rosase

19-12-2011 om 23:58

Vic

Ja die bedoel ik. Wij hebben ook zo'n plastice van 7 euro van de Blokker en ik moet zeggen: dat valt nog best mee met die instabiliteit. Maar we hebben ook een kever die flink breed op zijn wielen staat en die is dus echt niet om te krijgen. Daar zit wel verschil in ja.

Wat wij trouwens wel hadden was een babybouncer (Jumperoo). En als er iets hier in huis zijn geld heeft opgebracht is het dat ding wel.

Beste koop ooit

wat kinderspeelgoed betreft, is het onverwoestbare houten loopfietsje dat oudste kreeg toen hij een jaar of anderhalf was. Hij heeft er tot hij een jaar of vier was op gereden en zelfs nu hij 7 is, zit hij er af en toe nog op. Het ding is nu in gebruik voor jongste. Hij ziet er ongeveer zo uit:

http://www.dehoutwagen.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&products_id=7

Zeker een leuk cadeau als je dochter ietsje ouder is.

Chris

Regien

Regien

20-12-2011 om 15:44 Topicstarter

Bouncer en houten speelgoed

De bouncer wordt op internet net zo 'afgemaakt' als het loopfietsje, met zo ongeveer dezelfde argumenten.
De houten loopfietsjes/zitfietsjes zijn geweldig, die komt er zeker en vast een in huis!
Wat doen jullie met speelgoed dat met liefde gegeven wordt maar waar jij als ouder he-le-maal niet blij mee bent?? Let op: het is duur en van een allerliefste peettante.....(maar wel van plastic en maakt teveel herrie) moeilijk hoor!

Tijgeroog

Tijgeroog

20-12-2011 om 20:14

Fout speelgoed

Erin berusten dat je het gekregen hebt. Wen er maar vast aan, dat gaat nog heel vaak gebeuren.
En er maar gewoon mee laten spelen. Misschien vindt ze het helemaal niets en blijft het in een hoekje liggen, dan hoef je je er niet te druk om te maken.
Misschien vindt ze het wel heel leuk en dan kun je er zelf ook wel van genieten als ze er mee speelt.
En als het geluid echt heel erg is kun je er voor kiezen om de batterijen nooit te vervangen.

Biene M.

Biene M.

21-12-2011 om 07:21

Herrie

Batterijen eruit. Dat lawaai is ook slecht voor de oortjes van een klein kind.

Fransien

Fransien

21-12-2011 om 09:54

Heerlijk ding

Hier heeft oudste dochter zich er ook vreselijk mee vermaakt, wel toen ze al wat kon lopen, dus pas met 11 maanden. Met 2,5 jaar heeft ze een echte buitenloopfiets gekregen, zo'n tweewielig ding met stuur en zonder trappers. Dat is absoluut een geweldige koop geweest. Ik kon weer met een vlot tempo het dorp in, dochter werd stukken minder moe en kwam heel goed vooruit en leren fietsen kon direct zonder zijwieltjes en ging heel makkelijk.

Herrie ding

Het zou kunnen dat dat juist haar lievelingsspeelgoed wordt ze zijn onvoorspelbaar die wezentjes!
Mijn man zet alles bovenop de kast wat hij irritant vindt. Ook een optie..

Wii hebben een puky loopautootje en puky loopfietsje en die zijn onmisbaar! En heel degelijk. Echt aan te raden. Meer voor als ze anderhalf oid is maar als ze net lopen kunnen ze zich fijn optrekken aan zo'n auto

app-sent

Batterijen eruit

Bij lawaaispeelgoed helpt, behalve doffe berusting, alleen het verwijderen van de batterijen.

Niet vervangen is geen echte oplossing. Die krengen blijken namelijk in dat soort speelgoed wel het eeuwige leven te hebben (terwijl ze in bijvoorbeeld je fietslampje in no-time op zijn).

En ja, ik spreek uit ervaring.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.