Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Loopstoeltje

Wie heeft ervaring met loopstoeltje??? Hoe oud kunnen ze daarin en lopen ze ook echt en hoe vinden jullie kindjes het???
Mijn zoontjes is nogal ongedurig en wil weinig, zou dit wat voor hem kunnen zijn???
Ben benieuwd naar reacties.

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marjanne

marjanne

13-06-2009 om 12:42

Zoek info

er staat info over loopstoeltjes in het forumarchief
Gebrek aan veiligheid hangt erg af van oplettendheid van de ouder.
Wel is het gevaar dat als je kindje het erg 'leuk' vind je hem te lang erin laat zitten zodat de benen-heupen die er nog niet aan toe zijn teveel belast worden. Volgens mij is 20 min/dag de CB richtlijn

Limi

Limi

13-06-2009 om 19:50

Eentje gekregen

Van de schoonouders. Ik vond mijn zoontje er een foute houding in hebben. Hij hing op zijn billen. Door het zitje hingen zijn benen ook uit elkaar. Het was meer zittend en dan afzetten van de grond dan echt lopen. Natuurlijk vond hij het wel leuk, maar qua lopen heeft hij er niks aan gehad. Als hij zelf ging staan, stonden zijn benen wel netjes en trainde hij de juiste spieren.

Wel leuk, niet leerzaam

Zoals Limi al aangeeft leert een kind van een loopstoeltje niet lopen, misschien zelfs eerder het tegendeel. Te lang erin schijnt niet goed te zijn, en je moet erbij blijven om botsingen en andere ongelukken te voorkomen. Maar dat neemt niet weg dat de meeste kinderen zo'n ding fantastisch vinden. Mijn zoon vond het ook geweldig (opa&oma hadden zo'n ding gekocht).

Wat Marjanne zegt is denk ik wel waar: als jouw zoon het ook geweldig vindt bestaat een risico dat je m er te lang in laat zitten. Maar als je dat in de gaten houdt is het misschien geen gek idee. Zelf vond ik twee minpuntjes dat 1) zo'n ding best wel groot is (onze kamer is nogal smal, het ding stond gewoon in de weg) en 2) de lol er met een paar maanden wel weer af is. Dus probeer een tweedehandsje te scoren, zou ik zeggen.

Groeten,

Temet

mee1977

mee1977

13-06-2009 om 21:27

Pilar

Ik heb heel toevallig gisteren er 1 bij de tienermoeder opvang gebracht. Mijn ouders hadden er 1 staan voor de kinderen van mijn broer (ik vind het persoonlijk geen fijne dingen, dus Q mag er van mij niet in).
Als ik eerder had geweten dat jij het wel zag zitten had je hem mogen hebben..

Indd wel leuk, niet leerzaam

hier ook een loopstoeltje en zo af en toe zet ik hem eriin, omdat hij gewoon erg beweeglijk is en dan kan die effentjes lekker met z'n beentjes bungelen. Ik gebruik hem overigens alleen buiten (uiteraard met toezicht) want binnen hebben we vloerbedekking en daar rolt hij niet op en indd het is zo'n verschrikkelijk groot ding, dat het een echte sta-in-de-weg-ding is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.