Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rein zeggen

Rein zeggen

14-06-2010 om 09:15

Luiers vervangen

hoe vaak vervang je eigenlijk een luier, bij elke voeding? Of als de baby erover begint te klagen?

Wij waren tot dusver, de 1e 3 weken, redelijk braaf in het wisselen bij elke voeding, maar slaan nu vooral midden in de nacht wel eens een keer over als het enkel een plasje is...Verhogen we nu het risico op luieruitslag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

14-06-2010 om 09:28

Verschillend

hallo
Ik neem aan dat jullie papieren luiers gebruiken? (wij gebruikten destijds katoen). Papieren luiers kunnen best wel lang mee.
Van poepluiers krijgen ze luieruitslag, die moeten altijd wel zo snel mogelijk verwisseld worden.
Dus dat jullie een plasluier 's nachts niet verschonen hoeft geen probleem te zijn hoor.
Groetjes

Rein zeggen

Rein zeggen

14-06-2010 om 09:31

Papier

Wij zijn begonnen met katoen, maar door omstandigheden even over op papieren luiers. Papier zullen we vooral 's nachts blijven gebruiken en katoen overdag.

Ik deed het niet

Volgens mij verwisselde ik luiers s'nachts alleen in het heel prille begin. Ik vraag me af of ik met nummer 2 die drie weken zelfs wel gehaald heb. Midden in de nacht wilde ik altijd maar éen ding: na de voeding zo snel mogelijk weer slapen. Van luierverwisselen werd ik erger wakker, en mijn kind ook. Dus als ik geen poep rook, bleef ik er mooi vanaf! Beide kinderen hebben eigenlijk geen last van luieruitslag gehad in die periode.

Groeten,

Temet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-06-2010 om 10:51

Zelfde

als Temet. Als er niet gepoept is verschoon ik 's nachts geen luier. Wel op tijd naar een grotere luier overstappen, wij vroegen ons nl af waarom baby ineens zo vaak doorlekte 's nachts. Toen was hij dus al veel te groot voor de maat luier Maar nooit last gehad van uitslag.

Hele goeie vraag

..is een van de dingen waar wij ons leven de eerste keer onnodig zwaar mee hebben gemaakt. Wij verschoonden telkens na de voeding, ook als er geen poep was, en dan kwam de baby niet meer in slaap. Het was ook nog koud dus door die verschoning werd ie helemaal wakker. Vaak poepen ze in het begin heel vaak maar je blijft ermee doorgaan ook als er alleen wat plas in zit. En dat hoeft helemaal niet.

Dus ik volgde bij nr 2 de methode Temet. Alleen verschonen bij poep, anders wachten tot de ochtend.

Luieruitslag

.. en met die mogelijk uitslag: gewoon alert op zijn, overdag goed kijken. Als er een beginnetje zit krijg je het zo weer weggesmeerd. Daar hoef je het niet voor te laten (of juist wel te doen, dat 's nachts verluieren).

dc

dc

14-06-2010 om 12:55

's nachts niet

inderdaad 's nachts proberen niet te verschonen, anders maak je de baby helemaal wakker, terwijl jullie anders lekker door kunnen slapen na de voeding. Wel bij poepluiers natuurlijk, maar verder niet.

Waar slaapt de baby? En hoevaak wordt hij wakker? Als hij nog veel wakker wordt, dan kan samen slapen fijn zijn. Hoeft niemand het bed uit 's nachts om te voeden. Je vrouw kan gewoon aanleggen en doorslapen! Heb ik met de tweede gedaan, en ik heb me vaak afgevraagd, waarom ik het niet zo makkelijk met de eerste gedaan heb!

Aanleggen en doorslapen

Letterlijk aanleggen en doorslapen schijnt inderdaad te kunnen, maar denk ik alleen als je liggend voedt. Mij lukte dat niet. Dochter (nr 2) heeft wel veel in ons bed geslapen, daar was het dus aanleggen, zitten wachten tot Madam klaar was (ze was gelukkig een vrij efficiënte drinker, dat was bij de oudste wel anders) neerleggen, doorslapen.

Maar da's stukken hoe dan ook stukken beter beter dan voeden, opstaan, verschonen, weer proberen in slaap te komen

Groeten,

Temet

dc

dc

14-06-2010 om 22:46

Temet

ik voedde inderdaad makkelijk liggend. Ook dat boertje 's nachts liet ik al snel zitten, en bleek dus niet nodig te zijn. Volgens mij kon ik zelf op m'n kop nog borstvoeding geven, moet ik volgende keer eens uitproberen

Risama

Risama

15-06-2010 om 16:19

Hier ook aanleggen en doorslapen

Gebroken nachten hebben we dus niet. Manlief merkt niet eens dat ons jongste zoontje (ook 3 weken) wakker wordt. Doordat hij pal naast me in de wieg slaapt, word ik van de eerste prutteltjes wakker. Ik vis hem er in 1 beweging uit, leg hem aan en slaap door. Op een gegeven moment wordt ik weer even wakker, zie dat hij nog naast me ligt en leg hem terug in zijn wieg (of niet als we erg lekker liggen )

Verschonen doe ik dus niet 's nachts, behalve als hij gepoept heeft en dat is balen, want dan zijn we allemaal wakker. Ook omdat hij eigenlijk altijd direct geheel omgekleed moet worden als hij gepoept heeft...

Eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat hij 's ochtends vaak wat doorgelekt is op urine, misschien dat hij 's nachts een maatje grotere luier oid om moet. Hij lijkt er zelf overigens geen last van te hebben, ik moet alleen wel erg vaak zijn beddegoed verschonen...

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.