Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Maagzuur baby 3 maanden

Onze dochter is 3 maanden en heeft vrij veel last van maagzuur. Zowel als ze de hik heeft hikt ze maagzuur mee op maar als ze mondjes teruggeeft is dit ook echt maagzuur, ze geeft ook duidelijk aan hier last van te hebben. IK kreeg van het cb het advies haar voeding dikker te maken met rijstebloem maar als ik dat in haar fles doet drinkt ze niet. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om onze kleine meid te helpen met haar maagzuur??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

12-11-2010 om 13:16

Voeding voor spugertjes?

Hallo
Ik begijp niet zo goed waarom het CB je rijstebloem heeft geadviseerd. Het lijkt mij logischer om over te stappen op een voeding voor spugertjes. En anders de voeding in te dikken met Nutriton (johannesbroodpitmeel).
Let er dan wel op dat je waarschijnlijk andere spenen op de flessen moet doen. De voeding is namelijk dikker en moet er dus een groter gat in de speen zitten.
Dit zou natuurlijk ook het probleem met de rijstebloem kunnen zijn, de speen kan verstopt raken.
Maar toch lijkt het mij als leek beter om over te stappen op een voeding voor spugertjes.
succes

Rembrand

Rembrand

12-11-2010 om 13:35

Verwijzing kinderarts.

Als je kindje echt last van maagzuur heeft kan je een doorverwijzing vragen voor de kinderarts.
Een maagzuurremmer kan de oplossing zijn.
Huilt ze veel en zijn de klachten minder als je haar rechtop houd ?
M.

ayla

ayla

12-11-2010 om 14:28

Idd medicijnen

het is vrij gemakkelijk om medicijnen tegen maagzuur te geven, denk aan losec bijvoorbeeld. Dat kan de huisarts ook doen. Rijstebloem mag volgens mij toch niet onder de 4 maanden? Je zou JBPM eens kunnen proberen maar het is idd even zoeken welke speen het beste werkt

_hellome_

_hellome_

12-11-2010 om 17:44 Topicstarter

Jbpm

jbpm hebben we ook geprobeerd maar ook dan drinkt ze haar flessen niet ze vind dat echt niet lekker en gaat er van kokhalzen.
Er is idd speciale voeding voor spugers maar aangezien onze kleine forte voor hongerige baby's drinkt en dit ook echt nodig heeft konden we volgens het cb beter niet over stappen naar die voeding voor spugers.
Ze heeft er even veel last van of ze nu ligt of recht op gehouden word. Ze huilt er vaak bij dus denk dat het haar echt pijn doet. Ga maandag dan toch maar eens een afspraak maken bij de huisarts.

elsje78

elsje78

12-11-2010 om 18:47

Losec

Hoi

Hier ruim een jaar gebruikt, en bij ons maakte het ook niet uit of ze lag of rechtop was, deed gewoon altijd pijn. (slokdarm verbrand)

Losec deed hier zijn werk heel goed, na een week ander kind

groetjes

Hongerig?

Grote kans dat ze alleen maar 'hongerig' lijkt door de pijn van het maagzuur. Als een baby drinkt voelt het die pijn namelijk niet en op alle andere momenten wel. Daarom kan een kind hongerig LIJKEN zonder hongerig te zijn. Grote kans dat je helemaal geen hongerlapjesvoeding nodig hebt als je het oprispen aanpakt.

ayla

ayla

16-11-2010 om 09:50

Vaker kleinere voedingen

wij hebben een hele tijd meer voedingwen gegeven met minder hoeveelheid. Dan werd haar maag minder heftig belast en idd drinken kalmeert en dat vond ze fijn. Ik zou zeker eens naar de huisarts gaan. als je medcijnen krijgt, Losec werkt veel beter dan zantac

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.