Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Maand oud en kan zijn ontlasting niet kwijt

Wat kunnen we daar aan doen? Hij krijgt voeding voor hongerige baby's en dan 7 flessen van 140 (hij weegt dan ook 5 kilo) We hadden al het advies gekregen om de flessen voor de nacht te verminderen met voeding en dan meer water. Ook overdag zo tussendoor wat water geven en gisteren heeft hij van de huisarts een klysma gekregen. Dit werkt 1 malig en nu zit hij weer te drukken en te drukken maar er komt niet. Dit is woensdag begonnen en ik weet niet meer wat ik er mee aan moet. Hij heeft een verschrikkelijke harde buik (masseer hem veel, veel warme badjes) en het is zo zielig om te zien dat hij aan het drukken is en het gewoon niet kwijt kan.
Ga vandaag maar weer eens over op de gewone voeding en verder met het water geven. Maar andere tips zijn meer dan welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen raad, wel herkenning

Ons kleintje kon ook niet meer poepen nadat wij waren overgaan op de hongerige baby voeding. Zodra wij weer terug gingen naar de normale voeding merkte ik heel snel verschil en liep het weer gewoon. Misschien kun je anders nog bijvoorbeeld Friso Omneo proberen?
Succes ermee hoor, zielig zo'n ukkie met pijn!

Rembrand

Rembrand

20-02-2009 om 10:58

Stoppen met deze voeding?

Hoi Thein,
Wellicht is het goed om met het CB te bespreken of je niet beter over kunt gaan op de gewone kunstvoeding ?
Door de Johannes brood pitmeel in voeding voor hongerige baby's kan de obstipatie ontstaan.
Zit je overigens niet al snel aan het maximum cc's voeding dat hij mag hebben ?
Voor een baby van vijf kilo zou minder voeding ook moeten volstaan. ( 150 cc per kilo baby is de richtlijn en jij zit al bijna aan de liter per 24 uur ).
M.

thein

thein

20-02-2009 om 14:38 Topicstarter

Voeding en hoe het nu is

Ik dacht al dat het aan de hongerige babyvoeding lag, want daarvoor ging het prima qua ontlasting(op de gewone voeding).
We zijn nu indd sinds vandaag weer overgestapt op de gewone voeding. (ik wist trouwens niet dat er johannesbrood pitmeel in de hongerige babyvoeding zit!, dat verklaart indd die verstopping)
Verder van dat op de nuchtere maag zal ik ook eens proberen, alleen wanneer is het dan op de nuchtere maag? Meneertje krijgt nog om de 3 uur de fles.
Dan over de hoeveelheid, tja is aan de vele kant maar hij eet het met smaak op en spuugt het niet uit, ook geen darmkrampjes of wat dan ook en het CB weet hier van af. Alleen hij reageerd dus niet goed op die hongerige babyvoeding qua ontlasting.En ik heb liever een tevreden baby, dan een baby die na 2 uur weer komt en een uur zit te huilen omdat hij honger heeft (en ja ik weet zeker dat het honger is). Wat we nu wel doen is minder voeding in de fles doen voor de nacht en meer water (3 schepjes voeding op 110 water). Dus daardoor proberen we al te minderen in de nacht qua voeding.
Vanochtend toch nog maar het laxerend middeltje gegeven (we hebben voor 4 dagen mee gekregen) en nu was het meteen direct daarna poepen. Gisteren heeft het nog een uur geduurt voordat het kwam, dus het is een teken dat het niet meer zo diep zit (dat vertelde iig de assistente van de huisarts) Nu wacht ik eventjes weer af. Hij zit iig al wel weer wat beter in zijn vel. Hij slaapt al weer wat meer en ziet er veel relaxter uit.
Hopen dat het snel weer normaal wordt. Nog meer tips, zijn van harte welkom!

sunnyke

sunnyke

21-02-2009 om 00:11

Osteopaat

helpt bij gigantisch veel babyproblemen; bij onze verstopte baby ook veel beter na 3 behandelingen. En helemaal verbeterd toen we op fruitpap onergingen met 5 mnd.
Sunny

ayla

ayla

21-02-2009 om 19:50

Slaolie

Ik reek zowel van de ha als van de vk de tip om wat slaolie bij de fles te doen, niet veel veel, 1 theelepel en ook niet bij alle flessen. Je kunt het eens proberen.

thein

thein

22-02-2009 om 06:49 Topicstarter

Slaolie en een puntje boter

deze kende ik al, maar die durfde ik nog niet toe te passen bij een maand oude baby. Mijn zoontje was iets ouder toen die ontlasting problemen kreeg (ook door de johannesbroodpitmeel, die ik los toevoegde in zijn fles vanwege het vele spugen!)
Het gaat nu gelukkig weer goed! Hij heeft gisteren en eergisteren, zonder middeltjes, weer gepoept! Ben zo blij! Ik heb hem weer op de gewone voeding en laat de hongerige babyvoeding eventjes achterwege. Ik heb blijkbaar 2 kindjes die niet zo goed tegen johannesbroodpitmeel kunnen.Pff ben zo blij, hij is nu weer veel relaxter!

Rembrand

Rembrand

22-02-2009 om 09:56

Slaolie en een puntje boter ?!

Zou ik zeker nog niet toepassen bij een maand jonge baby. Bij geen enkele baby onder de zes maanden denk ik.
Als een voeding dergelijke klachten veroorzaakt moet je niet nog meer andere lichaamsvreemde stoffen in dat lijfje gaan stoppen, maar de voeding aanpassen.
( maar dat is mijn persoonlijke mening ).
Fijn dat hij nu weer gewoon poept Thein !
Groetes M.

Kari1

Kari1

22-02-2009 om 10:33

Opmerkingen

"Door de Johannes brood pitmeel in voeding voor hongerige baby's kan de obstipatie ontstaan."
In de bekendste voedingen voor hongerige babies, de Friso extra en de nutrilon forte, zit geen johannesbroodpitmeel. Het grotere gevoel van verzadiging komt vooral door een andere caseïne/wei-eiwitverhouding, waardoor de voeding zwaarder op de maag ligt. Ze bevatten niet meer calorieën. Overigens veroorzaakt johannesbroodpitmeel bij de meeste kinderen eerder dunne luiers dan verstopping.
Olie in de fles is een advies uit de oude doos dat tegenwoordig wordt afgeraden. Babies spugen en verslikken zich namelijk gemakkelijk, waarbij er dan wat voeding in de luchtwegen/longen komt. Als dat (moeder)melk is geeft dat niets, dat is zo lichaamseigen dat de luchtwegen daar best tegen kunnen. Maar olie in je luchtwegen/longen kan daar hele vervelende prikkelingen geven, tot ontsteking toe.
Kari

Similac

mijn dochter kreeg obstipatie van nutrilon, ik ben haar toen similac (ander merk flesvoeding) gaan geven en dat hielp, geen idee of similac nog overal te krijgen is. MIsschien kan je 1 voeding vervangen ?

thein

thein

24-02-2009 om 08:12 Topicstarter

Overgegaan op de gewone nutrilon voeding

en dit werkt goed. Hij poept nu weer elke dag en is weer helemaal rustig. We geven voor de nacht nog 1 fles met de voeding voor hongerige baby's, maar we doen er wel 10 ml extra water bij. Hij heeft vannacht heerlijk 6 uurtjes achter elkaar geslapen! Heerlijk, wat een verademing!
De slaolie en puntje boter wist ik al wel, maar die zou ik pas toepassen na 3 maand. Ik vond dit nog een beetje te eng bij een maand oud. Maar bij mijn zoontje (die dus ouder was dan 3 maand) werkte dit foefje wel!
Bedankt voor de tips!

ayla

ayla

24-02-2009 om 10:51

Ook obstipatie

Mijn beide kids hebben ook jbpm gekregen en hadden beide last van obstipatie. Je hoort het weinig maar het kan zeker.

Nutrilon omneo

hallo
ook min zoontje kon het niet goed kwijt, waardoor hij krampjes / buikpijn kreeg. ik ben toen overgestapt op nutrilon omneo........... perfect!! die melk is wat romiger, en dus wordt de ontlasting zachter. en hij had geen buikpijn meer!! werkt erg goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.