Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
mee1977

mee1977

25-01-2009 om 19:39

Maar weer eens spruw

Hoeveel tijd kan er overheen gaan voordat de witte aanslag weg is??

Inmiddels al heel wat weekjes aan het smeren met daktarin orale gel (na elke voeding) maar nu 3 weken verder is de aanslag nog net zo veel, het is niet minder geworden. Op sommige dagen is het zelfs iets erger. (ik behandel mij zelf ook)

Ik ben nu erg aan het twijvelen of ik toch niet even weer bij de huisarts langs moet gaan (niet dat ik daar de vorige keer zo'n goed advies van gehad heb)

Ben ik gewoon te ongeduldig of duurt het wel erg lang??

Wie kan mij advies geven hierin?

(inmiddels al ruim 6 weken bezig met die rot spruw!!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

25-01-2009 om 23:26

Iets anders proberen.

Hoi Mee,
Het kan lang duren voor spruw over gaat. Als je al zes weken aan het smeren bent en het is nog niet over, is het denk ik goed om met je huisarts te overleggen of je iets anders kan proberen. Het lijkt me goed om het informatieblad van de VBN mee te nemen zodat je huisarts kan kijken of hij daar bruikbare info uit kan halen. Een ander regulier middel zou een optie kunnen zijn, maar je kan ook denken aan gentiaan voilet of Diflucan.
Wellicht kan je via het CB ( of op eigen initiatief ) een lactatiekundige consulteren hierover ?
Zijn er behalve de witte aanslag nog meer symptomen die niet minder zijn geworden ? ( denk aan pijnlijke tepels ).
M.

mee1977

mee1977

26-01-2009 om 09:26

Rembrand

Nee we zijn niet al 6 weken aan het smeren.. Eerst kreeg ze namelijk nystitine, dit heeft ze twee weken gehad en daarna pas de daktarin..
We zijn nu 3 weken aan 1 stuk aan het smeren met de daktarin.

Ikzelf heb gelukkig helemaaal geen last gehad van pijnlijke tepels dus ook ik blijf goed smeren. (wil het namelijk ook niet krijgen) Wel hapt ze regelmatig aan 1 borst verkeerd aan, dus heb soms wel last van een kloofje.. Hier probeer ik goed op te letten..

De andere symptomen zijn allemaal wel minder geworden of zelfs weg, alleen laat ze soms wel erg vaak los tijdens de borstvoeding, maar niet meer huilend. En als ze echt goede honger heeft dan laat ze de eerste minuten niet los!

Maar ik begrijp dat ik gewoon veel geduld moet hebben, en mijn dochter nog langer moet "pesten" met die rot gel. Ik wist niet dat het zo lang kon duren, dat het ZO hardnekkig was/is.

Wederom weer bedankt voor je advies.

Hier ook diflucan

Hoi Mee,
spruw is echt vreselijk, ik weet hoe je je voelt! Volhouden hoor! Een keer gaat het echt over.

Wij zijn op een geg. moment ook overgegaan naar Diflucan. Huisartsen zijn niet zo happig om dat voor te schrijven, maar ik denk dat je het toch moet vragen. Toedienen is makkelijker dan de orale gel. Of eigenlijk niet makkelijker, want het is wel veel, maar het hoeft niet zo vaak.

Ik heb zelf ook heel lang de tabletten ervan gehad, maar als je geen last hebt, moet je dat misschien niet doen.

Sterkte,
Wiggie

mee1977

mee1977

29-01-2009 om 11:01

Huisarts geweest

en hij vond het toch ook wel heel lang duren, dus heeft hij een monster genomen die nu op kweek is gezet.
Volgende week kan ik belen voor de uitslag. Nu dan nog wel even doorgaan met de daktarin, en dan zien we volgende week verder.
Komt er niets uit die kweek dan vraag ik een verwijzing naar de kinderarts. De witte aanslag word namelijk ook helemaal niet minder, het staat stil, zeg maar.

Jullie allemaal erg bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.