Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

07-07-2009 om 22:21

Maxicosi easyfix

Hallo allen,

Wie heeft er de easyfix voor bij de maxicosi cabrio? Ik bedoel dus niet de cabriofix, maar de easyfix.

Ik wil hem kopen, want ik vind het heel lastig mijn maxicosi steeds uit de auto te halen en weer terug te zetten omdat de gordel er maar net omheen past. Daardoor til ik steeds baby in en uit de maxicosi. Probleem lijkt opgelost met die easyfix, maar hoor graag of dat echt zo perfect werkt als het lijkt.

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jinatomi

Jinatomi

09-07-2009 om 12:34

Doen!

Hoi Liora,

Meteen kopen! Ik heb voor onze 4e nu een easyfix gekocht (voor een romer kinderstoel), en dat is echt een uitkomst! In eerste instantie had ik een maxicosi waar ik de baby makkelijk uit kon tillen. Toen die maxicosie kapot was heb ik een nieuwe gekocht, waarbij de veiligheidsgordel over de beentjes zit. Dan moet je dus altijd de gordel los doen om de baby er uit te kunnen halen. En ook bij ons was het probleem dat de gordel er maar net omheen paste. Nu dus een easyfix, en dat is echt klik-en-go. Het kost een paar centen, maar die zijn het mij meer dan waard.

Jinatomi

liora

liora

09-07-2009 om 20:18

Besteld

Hoi,

Dank voor je reactie, heb hem besteld. Grappig, ik zag als voordeel vooral dat je hem dan makkelijker uit en in de auto doet, maar had nog niet eens bedacht dat die rotgordel dan ook niet meer over dat ding heen zit. Dat is met een grotere baby natuurlijk geen doen.
Mijn gordel past echt zo net, dat ik elke keer als ik het ding vastzet denk: ok, nu gaat het echt niet lukken. Dan lukt het toch, maar ik haal hem dus zo min mogelijk uit de auto en dat is toch onhandig. Baby wordt daardoor veel vaker wakker dan ik zou willen.

Liora

essanlau

essanlau

09-07-2009 om 21:02

Ook gekocht

Hoi,

Wij hebben deze keer ook een base gekocht. Voor onze oudste hebben we een maxicosi geleend, maar nu hebben we er een gekocht met isofix base. Het principe is volgens mij hetzelfde. Het stoeltje gaat er veel makkelijker in en uit en nu de jongste 5 maanden is blijft het stoeltje meestal in de auto staan en halen we hem eruit. Behalve als hij slaapt en dan gaat het stoeltje eruit halen veel makkelijker.

Groetjes
Esther

liora

liora

15-07-2009 om 16:55

Toch niet gedaan

Vandaag ging ik de base halen, maar wat blijkt: je moet de adaptors voor de Bugaboo van de maxicosi afhalen om hem op de base te klikken. Dit vind ik bijzonder onhandig. Het is weer een handeling erbij, maxicosi moet je dan op de stoep zetten, adaptors eraf, klik. En dan als je op de plek van bestemming bent, moet je de maxicosi van de base klikken, de adaptors er weer op zetten en dan de maxicosi op de wagen.

Dus tsja, of je zit te hannesen met de gordel, of met de adaptors, maar dat laatste kost wel 120 euro. Dus ik heb hem niet genomen.

Helaas pindakaas!

Liora

Mirage

Mirage

16-07-2009 om 21:34

Laten zitten?

Goh, ik weet niet precies hoe het er bij de bugaboo uitziet, maar ik laat de adaptor altijd aan de wandelwagen zitten en klik alleen de maxicosi los.
Los daarvan heb ik geen advies over het easyfix systeem, behalve dat ik het schreeuwend duur vind voor iets wat je betrekkelijk kort gebruikt.

liora

liora

17-07-2009 om 09:26

Mirage

De adaptor aan de wandelwagen laten zitten, is alleen een optie als je altijd de maxicosi op de wagen zet. Maar ik doe soms de maxicosi en soms de wieg. Dus dan is het erg onhandig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.