Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

20-03-2009 om 12:06

Maxicosi nieuw of tweedehands

Hoi,

Niemand in mijn omgeving heeft een Maxicosi over, dus ik moet kiezen om er eentje nieuw of tweedehands te kopen. Nu lees ik op de site van Consument en Veiligheid, dat tweedehands nooit ouder mag zijn dan zes jaar en dat je zeker moet weten dat het stoeltje nooit in een aanrijding betrokken is geweest of anderszins schade heeft. Volgens mij kan ik daar nooit zeker van zijn als ik degene van wie ik koop niet ken.

Welke beslissing hebben jullie hierin genomen? Ik neig nu toch naar nieuw kopen, want je zou maar een aanrijding hebben en dat dan blijkt dat de Maxicosi niet beschermt!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

20-03-2009 om 12:57

Wij

hebben uiteindelijk voor baby 3 een nieuwe gekocht. We hadden een babystoeltje (ander merk dan maxicosi) van de 2e, maar die had ik idd ook tweedehands gekocht. Toen was ik er niet op gewezen dat je dan niet wist of het ding ooit in een ongeluk was geweest en heb ik daar ook geen moment bij stil gestaan. Toen baby 3 kwam was ik me daarvan wel bewust en hebben toen gekozen om een nieuwe te kopen. Ook al omdat ik destijds al vond dat ons niet berekend was op een pasgeborene die een lang eind in de auto moest. De nieuwere stoeltjes zijn weer zom veel beter... MAAR: het is de moeite waard om te kijken naar een overjarig model dat dan vaak veel goedkoper verkocht wordt met voetenzak enzo. Scheelde ons uiteindelijk €90, wel de moete waard dus.
Groetjes,
Carolien

Kiezen voor veiligheid

Ik zou kiezen voor een nieuwe. Dan weet je tenminste zeker dat deze veilig is. Je weet indd niet of een 2e handse verborgen gebreken heeft. Ik zou kiezen voor veiligheid en niet voor onwetendheid en goedkoper. Dan maar de andere dingen goedkoper of op bezuinigen.

Tweedehands

Achteraf gezien zou ik kiezen voor tweedehands. Gezien de bak spullen die je moet hebben. Maar dan niet via marktplaats, maar via familie of vrienden, zodat je bijna zeker zou moeten weten dat het wel goed zit. Voor onze oudste hebben we destijds alles nieuw gekocht, behalve zijn "opvolgautostoel", na de maxicosi. Heb ik destijds van mijn collega overgenomen. Dat zat wel goed.

Nieuw is het Isofix systeem, dat tegenwoordig in alle (?) nieuwe auto's zit. Ik weet alleen niet of alle merken stoeltjes hierop vastgemaakt kunnen worden.

Lidna

liora

liora

21-03-2009 om 09:07

Verduidelijking

Hoi allen,

Natuurlijk zou ik er eentje overnemen van familie of vrienden! Want die zou ik vertrouwen als ze zeggen dat er niks mee is gebeurd.
Maar er is niemand in mijn familie of vriendenkring die er eentje over heeft, helpt ook niet dat er vijf vriendinnen nu zwanger zijn.
Het gaat dus om tweedehands kopen van een onbekende. Als ik het goed begrijp, adviseren jullie allemaal dat niet te doen. Dat dacht ik zelf inmiddels ook al.

En wat betreft die bak spullen: dat valt reuze mee, ik kan bijna alles krijgen van anderen. Maar net die Maxicosi niet.

Liora

femmetje

femmetje

21-03-2009 om 10:42

Nieuw

Is misschien wel beter...
Dan weet je zeker dat het goed is. Wij kregen de cosi bij de wagen gratis maar die heb jij al toch een wagen?
Bij baby park in Gouda zag ik laatst cosi s staan voor 80 euro nieuw en met voetenzak erbij dat is geloof ik niet zo duur! misschien is dat wat voor je?

Fem

femmetje

femmetje

21-03-2009 om 10:45

Maar

je kan ook een autostoelje kopen waar ze gelijk al in kunnen vanaf de geboorte. Wij hebben er zo een van de Hema die kan je tegen de rij richting in zetten en plat leggen zoals een cosi staat ook in de beschrijving dat ze erin mogen vanaf 0 mnd. daarn akan je hem nog lang gebruiken als autostoel onze zoon van 20 mnd zit er nu nog in maar dan rechtop en in de rij richting.
Weet alleen niet of je zo iets zoekt?
of dat je echt een maxi cosi wilt?

liora

liora

21-03-2009 om 13:50

Gekocht

Hoi allen,

Dank voor de goede tips Femmetje, maar het moet een maxicosi zijn want hij moet op mijn tweedehands Bugaboo passen. Maar heb nu dus een nieuwe hele leuke, met zoon uitgekozen. Zo leuk met hem in de Prenatal!
Hij werd helemaal enthousiast van allerlei knuffels en lakentjes en bedjes, en riep steeds: dit is leuk voor broertje!!!

Krijg er helemaal zin in!

Liora

femmetje

femmetje

21-03-2009 om 16:45

Oh goed.

Leuk zeg shoppen met je zoon! Leuk dat hij alles zo leuk vond voor zijn broertje.
En idd een maxi cosi is wel heel handig om even op de wagen te klikken.

Liefs Fem.

2e hands

vorige keer eentje 2e hands gekocht van marktplaats en deze keer de erg luxe maxicosi van de buren overgenomen.

Alleen als het piepschuim of de kunststof buitenkant stuk is dan is het stoeltje onveilig.

Staat er hier nog een

Een van de lezers van dit draadje nog behoefte aan een maxi cosi? Ik heb er hier nog een staan: maxi cosi cabrio met lichtblauw/grijs en zwart velours. Compleet met bijpassende slaapzak.
Nooit bij een ongeval betrokken geweest! En ik heb er trouwens ook nog adapters bij om 'm op een bugaboo te klikken.

Sascha2

Sascha2

24-03-2009 om 06:49

Manda

Ik dacht dat het probleem met tweedehands stoeltjes juist is, dat er beschadigingen aan de binnenkant kunnen zitten, die niet zichtbaar zijn, maar wel het stoeltje onveilig maken. Is dat niet zo?

Ja dat klopt

dat zeg ik, als het piepschuim (daarvan is de binnenkant gemaakt) stuk is, gebroken is, zwaar is ingedeukt dan is het niet veilig meer.

Je kan dat makkelijk controleren door de hoes eraf te halen en te voelen.

liora

liora

24-03-2009 om 16:47

Plastic

Ook in het plastic kunnen kleine scheurtjes ontstaan, door ouderdom of door een aanrijding, die het hele ding onveilig maken. Dit kun je niet zien door de hoes eraf te halen.

Zie site van Consument en Veiligheid.

Wel

dat plastic is namelijk van het soort wat lichter wordt op de plekken waar er beweging in heeft gezeten. Een heel oud model zou ik sowieso nooit doen, gewoonweg omdat de modellen steeds beter worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.