Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Meegroeibedje als ledikant

Ik ben mij aan het oriënteren op een bedje. Sowieso komt er een cosleeper voor de eerste paar maanden. Voor daarna wil ik graag een doorgroeibedje. Die is in principe gewoon een ledikant maar dan wat groter (140cm ipv 120cm lang en 10cm breder), waarvan je een zijkant af kan halen. Nu lees ik online dat het wat te groot kan zijn als ledikant. Wie heeft er ervaring met zo’n bedje, en had je het gevoel dat het te groot was?

Qua grootte lijkt me dat geen probleem als je kind toch pas met een maand of 3 over gaat. Maar ik denk dat een meegroeibed geen hoge stand heeft, of wel? Dat is nog wel iets om mee te nemen in je overweging.

Yvaine

Yvaine

17-12-2022 om 10:16 Topicstarter

PhilDunphy schreef op 17-12-2022 om 10:13:

Qua grootte lijkt me dat geen probleem als je kind toch pas met een maand of 3 over gaat. Maar ik denk dat een meegroeibed geen hoge stand heeft, of wel? Dat is nog wel iets om mee te nemen in je overweging.

Hij heeft wel een hoge stand gelukkig, dus het is puur de afmeting die anders is dan het standaard ledikant.

in andere landen is 140cm ledikant heel normaal als babybed, zou me daardoor niet layen tegenhouden. Het ligt ook een beetje aan je kinderen, zelf had ik bovengemiddeld grote baby's dus dan is zo'n bed snel gevuld maar de ienieminiebaby van een vriendin zag er idd wat verloren uit in zo'n groot bed. Maar ook die sliep er prima in, en nu met 7 jaar nog steeds terwijl mijn kind er al jaren uit is. (Toev. Niet meer in ledikant, maar op 140cm matras)

Als je het opmaakt als matrozenbedje zal het wel meevallen 👍🏻

Wij hebben zo'n ledikant maar onze kinderen lagen tot 9 maanden in de cosleeper. Maar ik vond het wel fijn dat ze lang in het ledikant konden blijven, pas met 3,5 kreeg de oudste een volgend bed. Ze paste er nog prima in maar haar broertje moest in het ledikantje. Ik vind het dus wel een aanrader

Leene

Leene

17-12-2022 om 16:29

Als je ze eerst in een co sleeper hebt lijkt het mij geen probleem. Ivm werk veel verschillende wiegjes en bedjes gezien. De baby's die gelijk in een groot meegroei ledikant terecht kwamen bleven vaak wat lastiger op temperatuur, alhoewel dat ook aan veel andere zaken kan liggen. Maar ze zitten nogal ' besloten ' in de baarmoeder. Dan is zo'n overgang naar een loei van een ledikant wel heel groot. Maar goed als je de baby de eerste drie tot zes maanden dicht bij je houd lijkt me het daarna geen probleem. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.