Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Mega schuldgevoel!😫


Och ja het consternatiebureau.. tip aan nieuwe ouders: vertel niet te veel want voor je het weet is er een probleem wat opgelost moet worden.

Lexus schreef op 27-09-2022 om 13:10:

[..]

even off topic: RK ik vind je bijdragen steeds verwarder overkomen. Dat kan ook aan mij liggen. Zoals deze zin hierboven het is zo'n contradictio in terminis. Wat wil je nu zeggen?

a. we moeten de mensheid niet willen verdelen in mannen en vrouwen

b. Mannen en vrouwen verschillen zo enorm (juist als het gaat om ouderschap) dat het gewenst is een scheidslijn aan te brengen.

A en b kunnen toch niet samen gaan, of ben ik nou abuis?

Ik had het gelezen als. Mensen zijn heel verschillend en daarom moet je geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen

Mijn man is trouwens veel bezorgder dan ik en hij voelde zich ook langer schuldig al hij onze dochter per ongeluk pijn doet.

Kind achterover van bed gevallen, check
Kind achterover van trap gevallen, check
Kind kwijt in winkelcentrum, check
Kind in velletje geknipt, check
Kind in fietsstoeltje, met fiets en al vallen, dubbelcheck
Etc....

TO, je bent geen slechte ouder. Het feit dat je je schuldig voelt zegt genoeg. Welkom bij de club. 

Lexus schreef op 27-09-2022 om 13:10:

[..]

even off topic: RK ik vind je bijdragen steeds verwarder overkomen. Dat kan ook aan mij liggen. Zoals deze zin hierboven het is zo'n contradictio in terminis. Wat wil je nu zeggen?

a. we moeten de mensheid niet willen verdelen in mannen en vrouwen

b. Mannen en vrouwen verschillen zo enorm (juist als het gaat om ouderschap) dat het gewenst is een scheidslijn aan te brengen.

A en b kunnen toch niet samen gaan, of ben ik nou abuis?

De verschillen tussen mannen en andere mannen (onderling) en tussen vrouwen en andere vrouwen zijn groter dan de verschillen tussen “de man” en “de vrouw”

Lexus schreef op 27-09-2022 om 13:10:

[..]

even off topic: RK ik vind je bijdragen steeds verwarder overkomen. Dat kan ook aan mij liggen. Zoals deze zin hierboven het is zo'n contradictio in terminis. Wat wil je nu zeggen?

a. we moeten de mensheid niet willen verdelen in mannen en vrouwen

b. Mannen en vrouwen verschillen zo enorm (juist als het gaat om ouderschap) dat het gewenst is een scheidslijn aan te brengen.

A en b kunnen toch niet samen gaan, of ben ik nou abuis?

Wat grappig, ik vond dit juist één van de weinige duidelijke berichten van RK. Meestal kan ik er geen touw aan vastknopen.

On topic: 
- Per ongeluk met knie van kind tegen poortje gefietst.
- Kind van een paar maanden oud opgesloten in de auto met sleutels er nog in
- Kind kwijt in kledingwinkel
- Kind kwijt in dierentuin
- Kind van de trap gevallen
- Kind over traphekje geklommen bovenaan de trap. Nog net in nekvel gegrepen

En dat zijn dan alleen nog maar de dingen waar ik bij was.

Saga schreef op 27-09-2022 om 13:29:

Kind achterover van bed gevallen, check
Kind achterover van trap gevallen, check
Kind kwijt in winkelcentrum, check
Kind in velletje geknipt, check
Kind in fietsstoeltje, met fiets en al vallen, dubbelcheck
Etc....

TO, je bent geen slechte ouder. Het feit dat je je schuldig voelt zegt genoeg. Welkom bij de club.

Deze kan ik ook allemaal afchecken. Plus nog veel meer dingen die fout gingen of juist net goed gingen.

Wat ook zo vervelend is, is als ze ernstig ziek zijn, of dat er een ongeluk voor je ogen plaatsvindt waar je niets aan kan doen. En toch voel(de) ik me schuldig, is het iets wat ik gedaan heb, had ik niet beter kunnen waarschuwen... En het blijft op je netvlies branden. 

Staan gelukkig ook dingen tegenover waarvan ik bij mezelf denk, dat heb ik goed gedaan! Zoals wanneer blijkt dat je ouderinstinct goed heeft gewerkt (precies op tijd opstaan om een flauwvallende dochter op te vangen, bij zoon aan te dringen naar de huisarts te gaan etc.)

Zijn kinderen tot ze een beetje leren luisteren niet gemaakt van rubber?

Tara82 schreef op 27-09-2022 om 13:17:

[..]

Ik had het gelezen als. Mensen zijn heel verschillend en daarom moet je geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen

Mijn man is trouwens veel bezorgder dan ik en hij voelde zich ook langer schuldig al hij onze dochter per ongeluk pijn doet.


Ja je hebt gelijk ik heb het verkeerd gelezen. Excuus RK. ja mijn ex kon bijvoorbeeld veel zorgzamer voor de kinderen zijn als ze griep hadden terwijl ik crisissituaties makkelijker aan kon bijvoorbeeld

Ik wilde niet generaliseren met mijn opmerking over mannen en vrouwen, maar ik herken wel dat vrouwen vaker anticiperen op en nadenken over dingen die mogelijk fout zouden kunnen gaan en dat mannen meer oplossingen zoeken als het probleem er eenmaal is. 
Mijn vader was ooit vergeten het traphekje dicht te doen en toen is mijn zus als dreumes van de trap gedonderd. Ze had niks omdat ze zich helemaal opgerold had. Mijn moeder was ontzettend boos want dit en dat en zus en zo had kunnen gebeuren en mijn vader had vooral zoiets van 'ja maar er is toch niks gebeurd, dus wat is het probleem, volgende keer denk ik er echt wel aan'. 
Ik kan me ook veel meer zorgen maken over eventuele toekomstige situaties en problemen dan mijn man. Hij kan veel beter rustig blijven in crisissituaties en ook denken 'dat zien we dan wel en daar vinden we t.z.t. wel een weg in als x of y gebeurt'. Dat heeft niks te maken met het vermogen om voor kinderen te zorgen.

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 14:29

Heb in m'n eerste werkweek na een telefoontje de auto gepakt zonder duidelijk te zeggen tegen collega's  wat er was. Alleen moet naar huis, kind trauma heli doei.

Viel uiteindelijk gelukkig mee, maar ben nog nooit zo snel van werk naar opvang gerekend. 

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 14:32

Kind heeft trouwens ook een keer strijkijzer aangezet en een hele nacht op het laminaat laten smeulen op zolder. 

Heeft er een stickerverwijderaar gedronken. 

Zoon is uit boom gevallen met z'n rug op een stalen hek. 

Het is echt een wonder dat ik nog steeds drie kinderen heb 😁 

Bijtje82 schreef op 27-09-2022 om 14:32:

Kind heeft trouwens ook een keer strijkijzer aangezet en een hele nacht op het laminaat laten smeulen op zolder.

Heeft er een stickerverwijderaar gedronken.

Zoon is uit boom gevallen met z'n rug op een stalen hek.

Het is echt een wonder dat ik nog steeds drie kinderen heb 😁

Zooo, heftig! 

Ik geloof dat ik een stuk beter op mijn kinderen gepast heb dan sommigen hier  . En dat terwijl ik over het algemeen tamelijk onbezorgd ben...(kan ook aan mijn kinderen liggen)

troelahoep schreef op 27-09-2022 om 15:30:

[..]

Zooo, heftig!

Ik geloof dat ik een stuk beter op mijn kinderen gepast heb dan sommigen hier . En dat terwijl ik over het algemeen tamelijk onbezorgd ben...(kan ook aan mijn kinderen liggen)

Dat ligt waarschijnlijk eerder aan karakter van je kinderen dan aan je ouderschapskills . Sommige kinderen zullen een aantal van de genoemde acties nooit bedenken, andere zien ze juist als uitdaging om verder te gaan.

Bijtje82

Bijtje82

27-09-2022 om 15:47

troelahoep schreef op 27-09-2022 om 15:30:

[..]

Zooo, heftig!

Ik geloof dat ik een stuk beter op mijn kinderen gepast heb dan sommigen hier . En dat terwijl ik over het algemeen tamelijk onbezorgd ben...(kan ook aan mijn kinderen liggen)

Ik ben echt een havik. Maar kinderen zijn soms echt vindingrijk..

Denk dat ze dat van mij hebben 😁 

Ik heb vroeger mijn stiefvader tot wanhoop gedreven. Draaide altijd de verwarming aan op mijn kamer, dus hij die knop eraf gehaald. 

Komt ie weer binnen, weer verwarming aan. Hij snapte er niks van. Ik heb best een aardig ruimtelijk/visueel inzicht. Een potlood heeft ook hoekjes. En laat die nou precies daar tussen passen. 

Of dat ik een week lang werd opgesloten op mijn kamer door hem, mocht niet naar buiten. Waren ze van huis, alleen mijn broer was thuis. Hij buiten spelen met buurtkinderen,  ik wilde ook. Dus raam open, via het dak van de schuur op een kliko en lekker buiten spelen. Tot iemand riep ouders komen thuis. Hoppa, via kliko naar dak, naar slaapkamer. 😁 

Ik was destijds 4-5 jaar. 

Misschien heeft ie me daarom wel weggestopt in een kindertehuis. 🤔

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.