Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asje2

Asje2

23-11-2008 om 21:22

Melkproduktieomhoog

Na 48 uur , om de 90min/2 uur willen eten (en laat ik ook toe , dag en nacht) voelt het alsof ik nog geen meer melk heb....wat kan ik nog meer doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Asje

Hou je het zelf nog vol meid? Iedere 1,5 tot 2 uur voeden is best vermoeiend. Heb je al in de vraagbaak borstvoeding hier op OOL gekeken? Daar vond ik dit:

Het vaker voeden is gunstig voor de productie: hoe vaker de borsten gestimuleerd en geleegd worden, hoe beter voor de productie.

Dan zou je dus niks bijzonders hoeven doen. Ik hoop voor jou dat je dame snel naar een 3 uur ritme gaat.

Asje2

Asje2

23-11-2008 om 22:41

Savon

De 1e 2 weken is ze zo voorbeeldig geweest met elke keer 3/4 uur er tussen.....Dus echt moe wordt ik er niet van en ze slaapt bij mij in bed dus ook dat is nog te doen, ik wil alleen niet dat ze tekort komt en ik had gehoopt dat het na 48 uur al wat opgekrikt zou zijn...Maar nu ik dit typ, ze heeft 2 uur en 10 minuten geleden gehad, we zijn even wezen winkelen (mooie nieuwe mobiel) en nu slaapt ze nog in haar maxi cosi en zijn mijn borsten behoorlijk vol dus misschien gebeurd er toch wel iets.....

Rembrand

Rembrand

23-11-2008 om 23:09

Weinig kans om stuwing te krijgen

Hoi Asje,
Dat gevoel van volle borsten word na de eerste weken ook minder dan het eerst was. Gelukkig maar want zo leuk is het niet om de hele dag met van die "Pamela's" te lopen
Als je vaker voed zal je ook niet echt snel gestuwd raken. Zolang je haar met grote klokkende slokken hoort drinken en zolang ze vijf zware plasluiers en meerdere keren ontlasting per 24 uur heeft denk ik niet dat je opeens te weinig melk hebt.
Krijgt ze twee borsten per voeding ?
Wisselvoeden ( meerdere borsten per voeding ) werkt ook goed voor je produktie trouwens.
Hoe is haar groei tot nu toe ?
Groetjes ( je ex-plaatsgenootje met een nieuwe naam ).

Ardnax

Ardnax

23-11-2008 om 23:11

Rembrand (ot)

Toch een andere naam genomen ?
Ik zal 'm niet veraaien
(alhoewel je met je kennis toch snel door de mand valt denk ik)
Grtz.
Ardnax

Asje2

Asje2

23-11-2008 om 23:20

Bvschilder

ik had je al door

Eerlijk , geen idee hoeveel ze nu weegt , is dat slecht? Ze was in het ziekenhuis 200 gram afgevallen, toen na 5 dagen bij de kinderarts was ze net zo zwaar als toen we uit het zkh werden ontslagen, toen was ze 5 dagen oud, ze heeft natte luiers en genoeg poepluiers .

Ze is wel een luie eter, ik moet nog steeds borstcompressie doen. Op de site van Jack Newman staat dat ik Fenugeek en nog iets kan gebruiken, herbal troep maar weet de NL vertaling ervan niet.

Rembrand

Rembrand

23-11-2008 om 23:42

Ardnax.

Het leek me toch handiger om een andere naam te nemen.
Toch wat meer privacy en voor vreemden die OO bezoeken niet gelijk de link beroep-echte naam.
Groetjes.

Rembrand

Rembrand

23-11-2008 om 23:45

Asje.

Wanneer moet je weer naar de kinderarts of is er een mogelijkheid om haar tussendoor te laten wegen ?
Je zou het aanleggen/drinken eens kunnen laten observeren door een lc om te kijken of daar nog wat winst te behalen valt.
Fenegriek word wel wel vaker aangeraden als lactatiestimulerend middel.
Het lijkt me goed om er eerst achter te komen of dat het daadwerkelijke "probleem" is.
Groetjes.

Asje2

Asje2

24-11-2008 om 00:04

zal eens kijken of ik nog een lc kan vinden zo vlak voor thanksgiving en ja ik kan wel ff gaan wegen.

Mijn eigen research heeft wel opgeleverd dat ik denk dat ze dat "clamping down" gebeuren heeft al hoewel dat beter gaat en ik een stuk minder pijn heb....

Volledig ot

Asje, zat jij nou ooit in de Louwert?

Asje2

Asje2

26-11-2008 om 14:33

Uhmmmm

Heb er weleens gezwommen maar verder niet lol

Rembrand

Rembrand

26-11-2008 om 19:03

Dirksmama.

Ze heeft er een keer tegelijk met mij gezeten, maar we durfden geen van beiden de eerste stap te zetten
( ik twijfelde of zij het was ).
M.

Ja, ik herinner me die berichten nog

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.