Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Melkvoeding afbouwen ten gunste van vaste voeding

Graag hoor ik van moeders die voeden op verzoek (fles of borst) hoe zij een voeding hebben afgebouwd na het starten van bijvoeding. Mijn zoontje is straks al 8 maanden en krijgt sinds hij 6 maanden is bijvoeding.

Het lijkt me dat de enige manier waarop hij minder melk gaat drinken is door hem meer vast eten aan te bieden. Maar het schiet niet erg op. Hij eet op een dag misschien zo'n 60 gram fruit, een paar lepeltjes biogardeyoghurt en sabbelt wat op een broodkorst. Hij vindt hij het wel best. Verder krijgt hij dus op verzoek melk. Hij laat iets meer tijd tussen de voedingen, maar zit nog steeds op ca. 6 voedingen per etmaal. Is hij gewoon langzaam?

Ik kreeg er de vorige keer op het cb al een opmerking over (voor wat dat waard is) en ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hier onstond rond een maand of 10 steeds de situatie dat we een redelijk vast ritme hadden (met eet- en slaaptijden ongeveer op dezelfde tijd, hoewel ik nogal een chaoot ben, dus dat ogneveer moet je ruim zien en dat ze bepaalde dan borstvoedingen gingen weigeren. Dus die liet ik dan vallen, en gaf in plaats daarvan een bekertje drinken rond die tijd.
Ook was er altijd een moment dat het zo uitkwam dat de voeding aan het eind van de ochtend/begin van de middag na de boterham, voor het slapen kwam, in plaats van voor de boterham.

Overigens was mijn jongste vrij laat met vast voedsel eten, haar broer vond het allemaal leuk en lekker, maar zij had er in het begin helemaal geen interesse in. Pas tussen de 9 en 11 maanden begon ze stap voor stap het vaste voedsel leuk te vinden. Nu is ze 1,5 jaar en kan ik het eten niet aanslepen (en dan maakt het niet uit wat we eten), dus dat is helemaal goed gekomen.

Daphne mv Jochem

Daphne mv Jochem

28-03-2009 om 14:16

Bij mijn eerste....

gaf ik vanaf 6 maanden (ala Rapley) bijvoeding voor de borstvoeding. De eerste twee maanden was het net zoals jij het beschrijft, hele kleine beetjes dus. rond de 8 maanden begon hij echt goed te eten en steeds minder borstvoeding te drinken. Met 11 maanden wilde hij ook de laatste voeding voor het slapen gaan niet meer.

Ik vond het een heerlijke methode om het op een natuurlijke manier af te bouwen.

Mijn tweede is nu ook 6 maanden en ik ga het hetzelfde doen.

Groetjes, Daphne

Verwacht niet teveel van een kind van 8 maanden

Van een kind van 8 maanden hoef je nog niet zoveel te verwachten. Er zijn er die op die leeftijd hele maaltijden verstouwen en er zijn er die het op die leeftijd bij een paar hapjes of likjes op een dag houden. En allebei is prima.
Tot een jaar is bijvoeding BIJvoeding, iets voor erBIJ.

Zelf bleef ik gewoon op verzoek voeden, gaf 1 borst voor het eten en 1 borst erna. Met 8 maanden zaten ze hier op een paar hapjes of likjes op een dag.
In de loop van de maanden werd het eten vanzelf meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.