Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Roosje77

Roosje77

13-09-2012 om 22:08

Merken flesvoeding door elkaar geven?

Wij geven onze dochter naar tevredenheid de voeding van het kruidvat, standaard 1. Op het kdv hebben ze echter alleen friso of nutricia. Ze gaat binnenkort 2 dagen per week en dan gaat het om 2 flesvoedingen per dag die zij op het kdv krijgt. Zou het om welke reden dan ook erg zijn als we haar dan friso laten geven? Of toch gewoon kruidvat meegeven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

13-09-2012 om 22:52

Hier wel probleem

Mijn zoontje destijds idem. Hij kreeg wel jast van de andere voeding dus gaf ik de AH voeding mee.
Met zes maanden toen overgestapt naar nutrilon.

Liora

Gewoon proberen

Bij mijn beide kinderen was het gedurende de eerste zes maanden een combinatie van borstvoeding thuis, en afgekolfde melk met zonodig Nutrilon erachter aan (ik kon vaak niet genoeg kolven) op het kdv. Na die 6 maanden was het borstvoeding en/of Kruidvat thuis en Nutrilon op de het kdv. Nooit problemen gehad.

Ik zou het gewoon proberen.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

14-09-2012 om 13:03

Geen probleem

Bij de eerste ben ik nog heel braaf van merk gewisseld (want volgens het CB kon merken combineren écht niet).

Bij de 2e en de 3e had ik bedacht dat als een van de voordelen van borstvoeding is dat de samenstelling niet constant is en de kinderen verschillende smaken leren kennen het vast niet zo dramatisch zou zijn als ze verschillende samenstellingen en smaken kunstvoeding zouden krijgen.

Ging prima al zal dat vast kind afhankelijk zijn.

Grappig detail is dat nr 1 nu alles lust terwijl nr 2 en 3 alleen maar voor de vertrouwde smaken kiezen en zo min mogelijk variatie willen.

vaasje

vaasje

16-09-2012 om 10:30

Bij ons ook geen probleem

Eerste halve jaar hypoallergeen gegeven ivm allergieën in de familie. Dus dat altijd meegegeven.
Daarna zelf over gegaan op gewone voeding van etos en op kdv nutrilon. Ging goed.

Wel even z'n buik/ontlasting in de gaten houden. Kan ervan overstuur gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.