Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Metalen kruik, echt nodig?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sharon*

Sharon*

14-12-2009 om 11:33 Topicstarter

Temet en esmee

Erg bedankt voor jullie aanbod! Ik wacht deze week nog even af of die vriendin van mij haar kruik nog nodig heeft voor haar babietje. Zo ja, dan kom ik terug op jullie aanbod!

Sharon

Je hebt al aangegeven dat je ze gaat aanschaffen, dus wellicht is dit berichtje ten overvloede, maar toen mijn jongste werd geboren in augustus in een hittegolf heeft hij toch nog twee weken met kruiken in zijn wiegje gelegen omdat hij zo klein was bij zijn geboorte en zijn temperatuur niet goed kon vasthouden (het is hierboven geloof ik ook al gezegd).

Ik had werkelijk niet gedacht ze nodig te hebben, maar was dus wel blij dat ik ze in huis had.

Chris

daan

daan

19-12-2009 om 14:07

Cosi bag

Ik heb bij 3 kinderen nog nooit de warmwaterkruik gebruikt.... wat een kleredingen zijn dat! Bovendien konden baby's zich direct goed warm houden en hebben we een nieuw, warm huis met cv.

De cosi bag is een soort buidel met zaadjes erin, op te warmen in de magentron (GEEN kersenpit!) Dus lekker zacht, ook voor mama's of grotere kindjes. Lekker met hoesje eromheen voor de zachtheid op het buikje of het ruggetje leggen.

Is wetenschappelijk bewezen veilig, gebruikt in ziekenhuizen.

Rembrand

Rembrand

19-12-2009 om 14:20

Daan.

Of je een nieuw warm huis hebt met CV maakt niets uit. Pasgeboren baby's kunnen zelfs in de zomerhitte een ondertemperatuur hebben of krijgen.
Verder zal de Cosi Bag door de meeste kraamcentra niet gebruikt mogen worden vanwege de veiligheid. Wetenschappelijk bewezen of niet. Overigens heb ik nog nooit gehoord dat een ziekenhuis de Cosi Bag gebruikt.
M.

daan

daan

20-12-2009 om 20:16

Tja

Rembrand, ik weet dat er kinderen zijn die zichzelf niet warm kunnen houden. Aan de andere kant helpt het natuurlijk wel als je omgeving warm is (waarom anders die kruik?)

Dat de cosibag door kraamcentra en ziekenhuizen gebruikt wordt plus het wetenschappelijk bewijs heb ik niet zelf bedacht, dat staat op de site van cosibag. Ik weet niet in hoeverre ik dat mag aannemen / zij dat mogen zeggen als het niet waar is.

Chippie

Chippie

20-12-2009 om 22:36

Yep

Ja, hier werd er ook op gehamerd. Voor de eerste twee heb ik hem inderdaad nooit gebruikt, bij de derde alleen de eerste week. Flink grote kinderen en geen winters weer. Maar voor iets kleinere kinderen is het echt wel handig. Ik zou ze niet nieuw aanschaffen er is vast wel iemand in je omgeving van wie je ze kunt lenen.

Heb 2 nieuwe kruiken gekocht. Want ik had nog 2 oude en op een avond knapte de onderkant er zo uit!! Niets te zien maar dus van binnen compleet verrot. Als dat bij mijn baby in bed was gebeurd was hij dus mooi de pisang geweest.
Ik heb dus de andere die ik had ook gelijk weg gedaan en bij de hema 2 nieuwe gekocht voor 28 euro. Ik gebruik ze superveel om bedje te verwarmen (en 's nachts met een rolletje ertussen) en bij de kleine in bed. En om de kleertjes idd lekker voor te verwarmen, wat overigens met een warmwaterzak ook goed kan.

Ik snap de opmerking ' als de omgeving maar goed warm is... met CV' niet zo goed. Het is bewezen dat het erg slecht is om een kindje in een warme kamer te leggen, ivm wiegendood. Het gaat hier wel om je meest dierbare bezit. Waarom dan afwijken van de adviezen van een organisatie die van de verzorging van een baby hun (gekwalificeerd) werk heeft gemaakt?
Ieder natuurlijk zijn eigen manier van doen, maar ik heb veel gehad aan de adviezen van de kraamhulp. 2 metalen kruiken is misschien niet nodig maar eentje zeker wel! De kraamhulp mag gewoon niet met iets anders werken... en dat is ook echt niet voor niets. In dit draadje zijn daarover al genoeg redenen genoemd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.