Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

05-05-2010 om 20:37

Mijn baby bijt :(

Tandjes zijn er verdorie net een paar dagen en mijn borst heeft nu al te lijden.
En auauauauau wat doet dat pijn als meneer zijn kaken op elkaar klemt met mijn tepel ertussen

Hoe leg ik aan een baby van een half jaar uit dat bijten in mamma's borst echt not done is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisabeth B.

Elisabeth B.

05-05-2010 om 21:13

Dicht tegen je aan trekken

Dat is inderdaad heeeeeel pijnlijk ;-(
Enige dat helpt is je baby direct heel dicht tegen je aan te trekken, zodat zijn neusje tegen je borst zit en hij wel los moet laten om te ademen; doordat zijn adem stokt laat hij direct los. Hopen dat hij het snel afleert!
Elisabeth.

dc

dc

05-05-2010 om 22:18

Uh, gillen?

ik had ook een bijter. Maar nadat ik het twee keer heb uitgegild, en hij van schrik moest huilen, was het borstbijten over!

Rembrand

Rembrand

05-05-2010 om 23:35

Niet gillen!

Je baby kan er zo van schrikken dat hij gaat borstweigeren ( uit eigen ervaring en van andere moeders vernomen ).
Je kan proberen uit te vinden wanneer je kleine tarzan zijn tandjes gebruikt. Het moet op een moment zijn dat hij niet meer actief drinkt, want hij trekt zijn tong terug voor hij bijt. ( anders zou hij zichzelf bijten namelijk ). Sommige baby's doen het aan het begin van de voeding ( uit ongeduld omdat de melk nog niet is toegeschoten ). Andere baby's doen het als de voeding aan het einde is en minder snel stroomt.
Als je het moment herkent kan je proberen je vinger ertussen te krijgen of hem van de borst nemen en hem met strengere stem toe te spreken.
M.

Juul M

Juul M

07-05-2010 om 05:01

En hier

Vinger in mondje, nee zeggen en even een paar seconden neer leggen voor het weer proberen. Soms is het moeilijk want mijn baby beet steeds weer tijdens 1 voeding en ik weet niet of ze echt in de gaten had wat ze nou deed. Ik legde haar steeds weer aan, en steeds weer bijten. Ze durfde toen nauwelijks meer te gaan drinken tijdens die voeding. De volgende voeding geen problemen gehad. Ze heeft geloof ik nog maar 1 keer gebeten en tot nu toe nooit meer. Mijn andere dame deed hetzelfde toendertijd en had het ook snel afgeleerd als ik haar eraf haalde zodra ze de tanden gebruikte.
Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.