Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Lieke28

Lieke28

22-03-2010 om 10:40

Mijn dochter heeft met 8 maanden weer last van buikkrampen

Hi Hi,
Ik ben op zoek naar raad en kennis, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Sinds een week heeft mijn dochter weer last van behoorlijke buikkrampen waarbij ze het echt uitgilt enze zich helemaal overstrekt.

Op dit moment leert ze vaste hapjes te eten en ter afwisseling bieden we haar stukjes aan waar ze op kan kouwen. Dit vind ze ontzettend leuk om te doen en ze voelt zich ook echt een grote meid. Nu ben ik zelf een beetje onzeker waardoor het zou komen.

Dit heb ik geobserveerd:
- De Krampen heeft ze vooral vroeg in de ochtend tot middag.
- Ook al ze honger heeft krijgt ze last van buikkrampen.
- Als ik haar krampen probeer weg te masseren, laat ze heel veel scheten.
- Haar ontlasting is behoorlijk hard.
- Ze is op dit moment wat snotterig.

Wat ze te eten krijgt:
- Ze krijgt korsten volkorenbrood, knäckerbrood, stukjes doorgekookte aardappel, roosjes brocoli om op te kouwen. Dit geheel afwisselend.
- Daarnaast krijgt ze rond de middag een groentehapje. Hierbij probeer ik zo gevarieerd mogelijk te zijn en krijgt ze om de paar dagen ook vlees. Bij de oppasmoeder krijgt ze ook een groentehapje dat vers wordt gekookt.
- Daarnaast krijgt ze in de namiddag een babykoekje en fruithapje.
- Op dit moment krijgt ze nog 3 flessen babymelk per dag, ik geef geen borstvoeding meer sinds een maand.
1 fles 's morgens rond half 7, 1 fles rond een uurtje of 10 en in de namiddag als aanvulling op het fruithapje. Bij de andere hapjes en tussendoor biedt ik haar extra drinken aan.
- 's Avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles pap van smeltvlokken en goedenachtpap.

Wat ik probeer om verlichting te geven:
- Ik probeer haar meer te laten drinken, thee, water en babysapjes van HIP.
- Bij krampjes probeer ik haar buik te masseren en babyjoga oefeningen te doen die helpen bij krampjes.
Bij hele erge krampjes krijgt ze een zetpil van komijnextract ter verlichting van de darmkrampen.
- Omdat ik denk dat ze overgevoelig zou kunnen zijn voor gluten, probeer ik de komende dagen broodkorsten weg te laten.

Wie o wie, kan mij helpen met tips. Omdat we in het buitenland wonen bestaat er hier niet zoiets als een cb. De kinderarts geeft in beperkte mate van voorlichting en voor de rest moet je het door te lezen, in gesprek met familie en vrienden zelf proberen uit te vogelen wat de ideale manier is om je kind te laten eten.

Ik dank jullie alvast hartelijk voor jullie tips en opmerkingen.
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

22-03-2010 om 10:58

Gluten

hoe lang krijgt ze nou al brood

als je dnekt dat ze overgevoelig zou kunnen zijn voor gluten kun je ook haar laten bloedprikken, dan weet je het binnen een week zonder moeilijk dieet. Alleen broodkorsten weglaten heeft geen zin als je haar verder eten geeft met gluten erin dan moet je verder ook echt alles aanpassen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.