Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Fiene

Fiene

30-08-2011 om 21:24

Mijn eigenwijze puckababy

En ja hoor, wat fijn om te lezen die goede verhalen over de puckababy. Mijn meisje van 5 maanden vind echter drie uur voldoende om achter elkaar te slapen. ook snachts!!! hoe kan dat nou. ze moet ook heel strak liggen in de puckababy, dus ik doe nog een laken om haar heen anders lig ze binnen no time ook in de puck a baby los. Lees handjes eruit! ze is zo sterk...

Ook haar allergie/exceem is nog niet weg, ik geef bv dus ik volg een strak dieet zonder koemelk. van de week een keer een flesje gegegeven met pepti, reageert ze dus weer helemaal verkeerd op, haar gezicht zit weer helemaal onder. deze week weer naar het ziekenhuis. gelukkig lacht ze wel heel de dag door,ondanks de jeuk

Ik hoop zo dat mijn meissie wat gaat opknappen van de voeding. vind het zo sneu dat ze overal zo heftig op reageerd. En volgens mij had ze ook wat regeldagen deze week..Nou dat was het weer van mij kant.
Hoeveel voeden jullie nog per dag met BV, ik toch een keer of 6 overdag en 2 keer snachts..Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterke baby of lenige baby

Hoi Fiene,

Ik heb net even op internet gekeken hoe zo'n puckababy eruitziet (awww, schattig filmpje), maar als jou dochter daar haar armpjes uitkrijgt, dan moet ze niet alleen sterk, maar ook nog best wel lenig zijn. Hoe doet ze dat eigenlijk? Wurmt ze ze door het nekgat naar buiten? of krijgt ze de rits los? Maar als een extra laken eromheen ook helpt, dan zou ik dat gewoon doen.

Wat betreft die voedingstijden; Dochter krijgt meestal vijf voedingen per dag (soms vier, soms zes). Sinds ik weer ben gaan werken (met 3.5 maanden) krijgt ze overdag FV (vaak 3, soms 2), maar 's avonds / 's nachts / 's ochtends geef ik nog BV. Op dit moment wil ze 's nachts weer drinken, maar tot vorige week sliep ze eigenlijk van ongeveer half negen tot zes uur. (Handig, kon ik rond half zeven opstaan). Dan had ze wel 's avonds ruim een uur aan mijn borst gehangen. Volgens mij is wat jij beschrijft (8x op een dag nog drinken) niet abnormaal voor BV.

Wel jammer dat je zo zit te 'knoeien' met die eczeem / uitslag. Heb jij zelf de koemelk al 'lang genoeg' laten staan, of ben je daar nog en beetje op aan het wachten?
Succes ermee!

Kraanvogel.

Fiene

Fiene

30-08-2011 om 22:42

Kraanvogel

Beste Kraanvogel,
ja ik ga dat uitleggen hoe dat zit met die armen. Er zit een binnenzak in de puck a baby die je dichtdoet met klittenband. maar daar heeft ze heel snel haar armen uit en dan wurmt ze haar vingers door het gaatje bij de nek
wat betreft de allergie, heb weer een avondje zitten surfen en ik begin nu het vermoeden te krijgen dat ze jeuk in haar mondje heeft. het onrustig drinken en steeds los laten van de borst en het niet voldoende binnen krijgen , niet voldoende leeg drinken van de borst, terug lopen voeding, kortom cirkeltje waar ik in zit en erg vermoeiend aan het worden is. Zeker nu ik ook keel klachten begin te krijgen. ben een beetje ten einde raad..Ik eet nu een week niks met koemelk erin en let er goed op. Maar met een groot gezin is dit best lastig.

Marie

Marie

30-08-2011 om 22:59

Spruw?

Hoi,
Je hebt het over jeuk in haar mondje, heeft ze misschien last van spruw?
Misschien kun je een ander soort inbakerdoek / inbakersysteem probreren?
Sterkte

Even hardop nadenken...

Als ze straks wereldkampioen turnen wordt, dan heb jij wel een stoer verhaal, maar nu zit je er even mee.

Eigenlijk lijk je nu een aantal problemen te hebben, die met elkaar te maken kunnen hebben. Als inbakeren met puckababy+laken helpt tegen loswurmen (en je niet de indruk hebt dat je dochter daar zo ongelukkig van wordt dat ze daarom wakker wordt, zou ik dat in eerste instantie even zo laten. Eerst kijken of je de eetproblemen op kan lossen.

Of ze jeuk in haar mond heeft is natuurlijk lastig te zeggen, maar dat het onrustige drinken betekend dat ze zo weinig binnenkrijgt dat ze snel weer honger krijgt, klinkt niet onlogisch. Of dat betekend dat de productie ook terugloopt weet ik eigenlijk niet. Ik zou in eerste instantie denken van niet, omdat ze (helaas) wel lekker vaak aanlegt. Maar ik ben geen lactatiekundige. Ben je pepti gaan geven omdat je zelf niet meer genoeg voeding hebt? Of omdat je 'zeker' wil weten dat ze iets binnenkreeg waar geen koemelk inzat? Want als jij al een week geen koemelk meer hebt gehad, dan moet dat volgens mij wel zo ongeveer betekenen dat het niet meer in jou melk zit.
De suggestie van spruw van Marie klinkt overigens ook niet onlogisch. Is daar al eens naar gekeken? Ik weet inmiddels dat je dat kan hebben zonder dat de 'opvallende' symptomen er zijn.

Een laatste gedachte die nog bij me opkomt (gebaseerd op wat ik hier regelmatig lees) is om eens te kijken wat er gebeurt als je een fles (afgekolfde melk) aanvult met wat rijstebloem. Vaak slapen ze daar wat langer op, en dan kan je misschien in een positieve circel terechtkomen.

Succes ermee!

Kraanvogel.

anna

anna

31-08-2011 om 07:21

Fiene- eczeem

Hi,
Heb zelf geen ervaring met eczeem maar een vriendin van mij, met dochter van 8 maanden, had alles geprobeerd: wat jij doet, homeopathie, crempjes, noem maar op. Hetgeene dat haar helemaal heefd genezen is een Chineese doctor, was binnen 2 dagen weg... (hier in Australië doen ze heel veel met alternatieve medicijnen, of ik weet niet hoe je dat zegt )
Anyway, groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiene

Fiene

31-08-2011 om 09:19

Lief

al die reacties helpen me wel. Alles wat je aandacht geeft groeit, dus ik moet me er ook minder op gaan focussen. ff relax en ondertussen wel blijven zoeken naar oplossingen. Ik ga morgen weer naar de dokter die haar met acupuntuur behandelt en ik ga vandaag een dietist bellen die mij gaat helpen met mijn eigen voeding.
mbt inbakeren, twijfel ik wel. ze is nu 5 maanden en rolt al veel om. Laatst lag ze ook ingebakert op haar buik, rara hoe kan het.
Oja een van mijn andere meisjes is al erg goed in turnen..maar dat zijn niet mijn genen

100%mama

100%mama

31-08-2011 om 09:21

Puckababy

Hi Fiene, wellicht vind ze dat "strak ingesnoerde" niet helemaal prettig? Ik lees dat je de armen onder de band doet, wij doen juist de band onder zijn oksels zodat zijn armen nog iets van bewegingsvrijheid hebben alleen het maaien kan hij hierdoor niet meer.

Het is te proberen misschien!

Rafelkap

Rafelkap

31-08-2011 om 10:08

Niet veilig

Volgens mij is zo'n puckababy niet echt veilig
http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=252&contentID=92
Zeker als ze zich eruit wurmt zou ik ermee stoppen.
En zoveel borstvoeding is normaal, dat wordt na 6 mnd weer anders als ze ook haar eerste hapjes krijgt.
Over allergie/exceem heb ik geen ervaring, maar zou ik een huisarts consulteren. Ik zou er toch niet aan moeten denken dat er allemaal naalden in mijn baby worden geprikt!

Asa Torell

Asa Torell

31-08-2011 om 10:14

Allergie

of iha. medische problemen, zijn volgens mij contra-indicaties voor inbakeren. Ik zou dat dus eerst proberen op te lossen. Hoewel 3 uur slapen zowiezo niet ongewoon is, heb je denk ik best kans dat dat verbetert als die allergie minder is.
Sterkte ermee trouwens want het lijkt me ellendig, als je kind het zo duidelijk moeilijk heeft!

Fiene

Fiene

31-08-2011 om 11:59

Wiegendood

Ik heb het artikel gelezen en eigenlijk moet ik dus stoppen met de puck a baby. Maar wat doe ik dan met die armpjes. Is dit een kwestie van gewenning, en moet ze daar even doorheen.

Wie weet er een goede slaapzak, waar een kindje lekker in kan slapen en toch geborgenheid geeft?

Trouwens een groot voordeel heeft haar koemelk allergie wel, mama word lekker slank ik raak geek koekje meer aan.

dc

dc

31-08-2011 om 15:11

Paar ideeen

Ten eerste, mijn baby is nu 4,5 mnd, en drinkt ook nog 2 à 3 keer per nacht. Die ervaring had ik al met mijn 2e, dus ik ben erop ingesteld. Ging inderdaad beter toen ik met vaste voeding begon (bij 5mnd, want hij had gewoon echt honger! Was ondertussen al over de 9 kilo). Deze meid is ook groot, dus zal het ook wel nodig hebben.

Om de nachten te trekken, slaap ik samen met haar (ze ligt in een cosleeper), zodat ik niet helemaal wakker word. Overdags bijslapen zit er met 2 anderen niet in, dus ik doe het er maar mee

Ze slaapt in een gewoon slaapzakje en voor de geborgenheid heeft ze een knuffeltje met een doekje eraan. Die heeft ze eigenlijk altijd in bed bij zich, en ze vindt het fijn om haar gezicht ertegenaan te leggen. Verder vinden baby's het vaak fijn om iets tegen hun voeten te voelen, dus tegen onderkant van het bed leggen kan helpen. De armpjes wennen inderdaad wel. Mijn oudste was ook ingebakerd, en was binnen een week weer uitgebakerd toen hij wat ouder werd.

Als ik dat loslaten enzo hoor, dan denk ik ook aan spruw. Voel je weleens steken in je tepel? Zie je witte blaasjes in het mondje of of je tepels? Als het geen spruw is (wat overigens niet altijd zichtbaar is), dan kan je toeschietreflex misschien niet snel genoeg zijn. Het kan dan helpen om voor je aanlegt eerst een beetje melk naar boven te halen met je hand. En liggend in bed voeden, halfdommelend, is echt heel erg goed voor je toeschietreflex!

En knap hoor, dat je zo je best doet voor de borstvoeding!

Fiene

Fiene

31-08-2011 om 17:53

Bedankt Dc voor je posting.goed om te horen dat jou baby ook paar keer nacht wakker word. ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet erg vind, het is super gezellig om zo een warm lijfje snachts te kunnen voeden. Alleen zat ik er gisteren ff doorheen.

Ze slaapt trouwens in haar ledikantje in onze slaakkamer dus vlakbij. en ze slaapt na een voeding ook vaak zo weer in.Tegen haar hoofd heeft ze ook een lekker knuffeltje, ze is mijn vijfde kindje en die andere vonden dat ook altijd heerlijk, slapen er nog wel mee. Ik zou de bv niet trekken als die mijn eerste was. Vind de voorlichting ook gewoon ronduit slecht op het cb. Eigenlijk weten ze maar bar weinig over allergieen. Oja ze heeft zeker geen spruw, ben vorige week nog met haar bij de huisarts geweest. Ik denk echt dat ze jeuk heeft van de allergie. Ik heb zelf ook een appel allergie en bij aanraking van het stofje , krijg ik overal jeuk. Daarom wil ik haar ook borstvoeding blijven geven om de kans op andere allergieen te verkleinen.
Vandaag ging het redelijk goed met mijn meisje, hopelijk begint het koemelk vrije dieet zijn invloed te krijgen op haar.
zit ik alleen nog met dat inbakeren, vanmiddag geprobeert met losse armen maar dat was een drama. wellicht als haar allergie en jeuk straks minder is, ze ineens wel in slaap valt zonder inbakeren..

dc

dc

31-08-2011 om 18:21

Inderdaad

Ik zou niet proberen nu wat te veranderen, als ze het al zo moeilijk heeft hoor. Zielig hoor, en je kunt dan zo weinig doen hè?

Ik begon trouwens 's avonds om zonder inbakeren te beginnen, want dan slapen ze sowieso dieper. En als ze daar dan aan gewend zijn, dan overdags ook zonder.

En dat er doorheen zitten, dat ken ik hoor. Ik lig gemiddeld 1 keer per week om 20u in bed! En in het weekend slaap ik uit of doe ik een middagdutje.

5e kindje trouwens, petje af zeg!

Pfoei...

Dat klinkt inderdaad wel allemaal lastig. En vooral als het je vijfde al is, dan ben je inmiddels zelf waarschijnlijk al meer trucjes vergeten dan ik zelf kan verzinnen. Niet dat je daar iets aan hebt....

Wat bedoel je precies met losse armen? De enige pucka-baby inbaker kennis die ik heb heb ik gisteren opgedaan op deze site, en daar doen ze (net als 100% mama) de band niet om de armen: http://www.puckababy.com/nl/content/Instruction%20movie%20The%20Original%20Piep
Is dat wat je nu bent gaan doen?

Ik denk, juist omdat er nu zoveel dingen spelen, ook dat je niet teveel tegelijk moet proberen. Absoluut makkelijker gezegd dan gedaan, maar anders zie je door de bomen het bos niet meer. Dus eten (& uitslag) is nu het eerste probleem. Als ze (met of zonder inbakeren) wel goed slaapt, maar alleen te kort, dan zou ik me daar voorlopig even bij neerleggen (hoe moeilijk ook). Als de uitslag / eczeem weg is, en ze weer drinkt zonder los te laten, dan kan je eens gaan kijken wat je kan doen om je dochter nog langer te laten slapen.

Succes ermee, want het is niet makkelijk als je kind het zo lastig heeft.

Kraanvogel.

Fiene

Fiene

01-09-2011 om 10:03

Goed idee

ik ga inderdaad eerst proberen haar huidje rustig te krijgen. daarna zien we wel mbt het slapen. Vanmiddag met haar weer naar de acupnturist voor een behandeling. Ach ik voel me enorm blij met mij 5 kids, als het bij dit blijft heel haar leven dan teken ik er voor. En gelukkig is ze en blijft ze super vrolijk. Vannacht zat haar duidelijk iets dwars en heeft ze liggen kreunen. gelukkig kwam vanochtend na 5 dagen niet poepen alles eruit. Dat lucht op! Haar darmen moet duidelijk nog wennen. Ze krijgt nu van die pribiotica poeder door de afgekolfde melk heen. Het drinken aan de borst ging gelukkig gisteren weer wat beter. Ik leg haar in een bepaalde houdgreep waardoor ze niet kan bewegen. Ook een stille kamer zonder afleiding, want zodra ze iets hoort of een broertje of zusje voorbij ziet lopen, laat ze los om te kijken. Ik moet stiekum wel lachen om mijn bijdehande tantetje..toch leuk dat ook nummer 5 weer totaal anders kan zijn en dat je als moeder het weer allemaal opnieuw moet leren.

Fiene,

Hi Fiene,

Even een korte reactie, want dochter lief vraag aandacht... Met alles wat jij vertelt heb ik (helaas ) ervaring...

lees ajb www.babyallergie.nl, die bron van info heeft ons uiteindelijk echt van alle klachten af geholpen...

want als je kindje nog eczeem heeft, zal het zeker wakker blijven worden..

en wat spruw betreft: ondanks alle adviezen die iedereen op internet / huisarts geeft: alleen het weglaten van suiker en suikers uit de voeding heeft ons daar eindelijk van af geholpen... (want zonder voedingsbron zal dit eindelijk echt kunnen verdwijnen)..

veel succes en sterkte.

ayla

ayla

02-09-2011 om 11:55

Fiene

Toen die van mij klein waren heb ik een bakerzak voor ze gebruikt, maar een andere dan de puck-a-baby. Het was eigenlijk een gewone slaapzak met binnenin een hesje om hem op zijn plaats te houden en de armpjes zaten in de zak. Ze hadden meer bewegingsruimte, ze konden de armpjes naar voren opzij etc doen maar niet buiten de zak. Als ze omrolden konden ze ook de armpjes onder hun doen om zich op te duwen

Melk wat observaties

Probiotica is niet melkvrij, ik vraag me af wat die probiotica poeder doet en of dat wel melkvrij is. Elk spoortje melk kan weer problemen geven.
Ik kon zelf bastognekoeken eten, en natuurlijk rijstwafels en sesamkoekjes met honing. Of dat nog zo is weet ik niet, je blijft altijd etiketten lezen want het verandert nog weleens wat er in zit.
Op deze leeftijd kreeg mijn dochter geprakte banaan met wat gekolfde moedermelk om een voeding te overbruggen op de opvang.
Zoon kreeg dan venkelthee met honing maar de honing mag niet meer helaas, dat is een risico. Ik heb het risico toen wel genomen omdat het ook werkte tegen zijn buikpijn.
Als peptimelk echt een probleem is zijn er nog andere soorten melk die je kunt proberen in overleg met de huisarts. Peptimelk was hier geen probleem. Misschien ligt het ergens anders aan.
Daarnaast heb ik uit voorzorg hypoallergene maatregelen genomen als een gladde vloer, azijn als wasverzachter en altijd hetzelfde merk wasmiddel. Baden met een druppeltje olie en beperkt shampoo, ook altijd hetzelfde merk. Er zit parfum in die producten en dat maakt eczeem er ook niet beter op. Je kunt voor producten van Neutral kiezen.
Ook bedhoesjes tegen huisstofmijt had ik voor de kinderen en ik wastte hun beddegoed regelmatig op 60 graden en dan in de droger drogen.
Insmeren met een vet zalfje op waterbasis, afijn, al die dingetjes die het leed kunnen voorkomen of verzachten.

Voedselintroductieschema

En ik had een voedselintroductieschem waarin je start met groente of fruit waarvan bekend is dat het niet vaak reacties opwekt. En dan 1 ding tegelijk starten en eerst wachten of het reacties geeft, zo'n dag of drie. En niet starten als er net ingeent is, koorts en ziekte is of pijn van wisselende tandjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.