Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

18-05-2010 om 07:37

Mijn man krijgt de baby niet in slaap

's avonds dan.

Overdag en tot een uur of 23.00 gaat het prima. Daarna wordt hij wakker en wil drinken en valt hij bij mij in slaap.
Met wat moeite kan ik hem dan overleggen in zijn bedje waar hij dan verder slaapt.

Alleen, mijn man lukt dat dus niet. Ik was een weekendje weg en toen hebben man en baby dus ook niet geslapen. Ook als ik een avond weg ben lukt het hem niet om hem in slaap te krijgen.
Waardoor ik de avond eigenlijk op spelden zit omdat ik weet hij dat niet slaapt en man dus ook niet kan slapen.

Hij begint sowieso enorm eenkennig te worden, dat herken ik helemaal niet van mijn oudste.

Ik weet wel dat het normaal is, maar het is best lastig. Hoe hebben jullie dat opgelost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Alette

Alette

18-05-2010 om 13:59

Herkenbaar

Baby is 11 maanden, als mijn man haar savonds nog een late fles geeft worstelt en wringt ze net zo lang tot ze bij mij op schoot ligt. Echte oplossingen heb ik niet voor je, zou het helpen als je hem eerst een paar keer samen op bed legt, dan door je man met jou erbij etc?

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 19:13

Niet opgelost

Onze tweejarige zit nog steeds in die fase Sinds een paar dagen krijgt hij geen borst meer, hopelijk gaat hij dan Papa een prima alternatief vinden.

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 21:02

Niet opgelost

niet wat ik wil horen natuurlijk, hahahaha.

Hoe doe jij dat dan Biene als je een avond weg moet of zoals ik een heel weekend?

rozenstruikje

rozenstruikje

18-05-2010 om 21:24

Iets anders maar

mijn man kreeg toendertijd de baby niet aan het drinken. Ik gaf borstvoeding. Toch moest ik weer aan het werk. Na een heleboel pogingen en doorzettingsvermogen is het toch gelukt en dronk ze toch uit de fles. Vervolgens moest ze nog leren om bij anderen uit de fles te drinken en heeft ze de eerste drie weken op de creche weinig gedronken. Maar ook dat ging over.
Misschien kan je man het toch nog een aantal keren proberen? En dan zoveel mogelijk op de manier waarop jij het doet maar dan met fles (jij geeft toch borstvoeding?). En dan misschien met shirt met jouw geur erop bij zijn gezichtje? Of juist een compleet andere strategie van het naar bed brengen bij je man, inslapen in een wiebelende wandelwagen ofzo?

Rozenstruikje

Biene M.

Biene M.

18-05-2010 om 21:51

Ik ben een slaaf

Vorige maand heb ik bedankt voor 2 dagen en 3 nachten in een prachtig Château met mijn werk omdat ik het mijn man niet wilde aandoen dat hij 's nachts met een ontroostbaar kind zou zitten. En een avondje weg doe ik wel eens, maar dan zorg ik dat ik rond 1.00 uur weer thuis ben. Veel alcohol is toch nogal uit mijn systeem na dik vijf jaar zwanger worden, zwanger zijn en borstvoeden.

Maar eigenlijk baal ik er soms best van hoor. Het had me bijvoorbeeld leuk geleken om met mijn man naar Pinkpop te gaan, maar ja, dan moet de peuter dus uit logeren en dat durven we niet aan (trouwens, ik denk dat ook geen enkele oppas dat aandurft). We zijn te teerhartig voor de laat-maar-huilen methode. Vanavond ben ik ook alweer gezwicht met de borst, man wat kan dat kind intens zielig huilen. Maar goed, hij heeft nu net weer een aantal nachten doorgeslapen en ik vond het ook weer sneu dat hij daarvoor gestraft zou worden door nooit meer aan de borst te mogen.

Ik ben zo'n waardeloze opvoeder eigenlijk, het is heus een wonder dat mijn oudste nog niet op het boevenpad is, met twee woorden spreekt en dit jaar alweer niet blijft zitten.

Ook gehad

Ik heb dat heel erg gehad met mijn oudste. Wilde niet uit de fles, wilde heel lang ook 's nachts vaak drinken. Ik ben zeker het eerste jaar niet uit geweest. Gelukkig geen werk oid waardoor ik een nacht of meer weg moest, dat maakte het wel makkelijker.

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 22:08

Ach houd op over die fles

ongoing misery bij ons thuis, net als slapen. Ik heb de flessenstrijd opgegeven, ik geef wel borstvoeding tot in het oneinige.

Hoewel hij de fles bij man en de oma's pakt doet hij dit niet bij de oppas of bij de opa's of als ik in de buurt ben.

Maar niet meer uitgaan, daar pas ik voor. Niet dat ik ieder weekend tot diep in de nacht weg ben, maar het komt wel eens voor.
Ik rijd met alle liefde heen en weer als hij de fles weigert, ik wil in de toekomst best alle weekendjes weg afketsen of borstvoeden tot hij in de pubertijd zit, maar ik wil wel een sociaal leven blijven houden.

Pfff en dan wil ik nog een derde ook. Lastpak, maar zooooooo lief

Kiki

Kiki

18-05-2010 om 22:10

O en biene

je weet, ik ben net zo consequent als jij. Zeker als het om mijn nachtrust gaat

Ik ook

Zit hier met een dik anderhalf jaar oude knul, die me ook om zijn vinger windt. Wordt 's nacht nog regelmatig wakker en wil dan niets anders dan drinken bij mij. En voor de rest alleen maar mama, mama, mama. Ach ja hij is zondag op de Keukenhof al lopend maar mooi wel in mijn armen in slaap gevallen.

Hier was de truc toch de fles. Toen ie eenmaal van manlief de fles accepteerde (na heel veel gedoe) mocht manlief hem ook in bed leggen. Net alsof ie er toen wel vertrouwen in had . We hebben hem volgens mij ook eerst een aantal malen samen in bed gelegd.

En borstvoeding tot in de puberteit? Zou het daar echt op uitdraaien. Mmmm, dat is wel heel lang hè....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.