Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

01-02-2009 om 12:18

Mijn zoontje is bijna een jaar Welke melk geven?

en ik vroeg mij af of ik nu gewoon kon overstappen op gewone melk. Hij krijgt nu opvolgmelk.

En moet dat volle of halfvolle melk zijn? En kan dat dan ook koud of moet dat warm zijn.

En hoe doen jullie dat dan 's nachts. Mijn zoontje komt (helaas) nog een keer per nacht en dan wil hij wat drinken. Nu hebben we naast ons bed een thermosfles staan. Poedermelk in een bakje en een flesje.

Kan ik dalijk de warme melk ook gewoon in de thermos doen? Of moet dat in de koelkast blijven en/of komen daar vellen op.
Ik kan natuurlijk proberen of hij niet gewoon water wil 's nachts, maar ik vrees van niet.
Als de melk gewoon koud kan gegeven worden, zou ik het dan gewoon in een klein koelboxje kunnen doen? Blijft de melk dan goed of moet het echt in de koelkast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

01-02-2009 om 13:02

Kiki

Hoi Kiki,

Volgens mij is volle melk het beste tot 2 jaar, maar halfvolle ook prima, alhoewel ik dat eigenlijk niet zo zeker weet.
Je kunt voor 's nachts, als melk onhandig is, gewoon nog poedermelk gebruiken. Je kunt dan de nummer 3 gebruiken. Ik gaf mijn zoon geen melk meer 's nachts op die leeftijd, behalve af en toe, en dan liep ik gewoon naar de keuken om de melk op te warmen. Maar als het elke nacht moet, zou ik daar ook geen zin in hebben.

Groeten,

Liora

angel3

angel3

01-02-2009 om 15:02

Koud of warm

het mag gewoon koud zijn die melk maar je zal zien dat je zoon het dan niet wil. Hier wilden ze een hele tijd ook de melk niet uit een beker. Drinker moest uit een beker en bij (warme ) melk hoorde een fles
Gevoelsmatig zou ik geen warme melk in een thermoskan doen maar dat is niet gestoeld op feitenkennis. Ik zou voor de nachten inderdaad dan poeder gebruiken...

Kiki

Kiki

02-02-2009 om 22:55

Haha, geprobeerd, maar meneer blieft het niet

Drinkt met hangen en wurgen misschien 150CC en wil daarna niet slapen omdat hij nog honger heeft.

Kan er zeker geen nesquick doorheen doen
Zo dronk ik vroeger mijn melk (was ik wel ouder hoor)

Nou ja ach, yoghurt vindt hij wel lekker en kwark. Dat zal toch ook wel goed zijn. Vooralsnog blijven we wel poedermelk geven

Maar bedankt voor de reacties

groetjes
Kiki

Celine*

Celine*

03-02-2009 om 13:45

Kiki

Ik heb destijds bij mijn dochter de poedermelk afgebouwd met gewone melk. Dus bijv. 30cc gewone melk en de rest poedermelk. Na een paar dagen 60cc gewone melk en de rest poedermelk enz. Wel warme melk. Uiteindelijk ging ze moeiteloos over naar een volle fles warme gewone melk. Ze is nu 3,5 en wil haar melk tussen de middag nog steeds warm hihi.

Maar poedermelk mag nog wel, het is alleen een beetje duurder dan gewone melk )

Succes

Groetjes Celine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.