Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

'moeilijke' baby's


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

05-07-2009 om 21:47

Pilar

Hoi Pilar,

Fijn dat je je wat beter voelt! Ik vind het trouwens heel goed dat je zoontje zich al drie kwartier zelf vermaakt! En ook nog een goede slaper, super!

Ik denk dat die twee dagen oppas al heel veel schelen. Dat was dus een goede beslissing van je.

Groetjes,

Liora

Irene

Irene

07-07-2009 om 20:35

Moeilijk

Ik vind de babytijd eigenlijk altijd wel vermoeiend. Zo ook nu met onze dochter van 8 maanden. 's nachts is ze vaak wakker en krijgt dan nog regelmatig de borst. Rond 5 uur begint voor haar de dag en is ze echt niet meer in slaap te krijgen. Overdag slaapt ze volkomen onvoorspelbaar af en toe een beetje (in totaal meestal niet meer dan 1 tot anderhalf uur per dag). Ze is vreselijk beweeglijk en ondernemend. Kruipt op haar knieen razendsnel de kamer door en trekt zich overal aan op, loopt ook langs de meubels. Ze haalt kastjes leeg en stopt voordurend alles in haar mond. Bij verschonen of aankleden o.i.d. is ze haast niet te hanteren zo wild. In bad is ze bijna niet vast te houden. En een stemvolume, olala. Kortom, je bent er bijna iedere minuut van de dag wel zoet mee, en dan heb ik daarnaast nog een peuter van 2 (die flinkt pubert, maar dat vind ik dus peanuts vergeleken met dat babygedoe) en 2 schoolkinderen (van 5 en 8) rondlopen.
Ik ben zo moehoehoe!!
Zo dat lucht wel op om even te klagen. Verder gaat het wel goed hoor..

Irene

Gompie Irene, wat je schrijft over je babydochter zou over mijn babyzoon van 8 maanden kunnen gaan. En dan heb jij er nog drie bij!!!! Petje af!

Groetjes,
Sprinkel

Moederrace

Ja, de moedermaffia, lastig om dat te vermijden. Ik ben regelmatig heel trots op mijn manneke. Maar zodra je daar dan wat over wilt vertellen, lijkt het meteen op opscheppen. En dat is stom, want er is geen wedstrijd, ieder kind is een uniek wondertje.
Ik kan van de mijne geen genoeg krijgen

Irene

Irene

07-07-2009 om 20:59

Sprinkel

Dankzij die drie erboven kan ik het wel relativeren allemaal, ik WEET dat het over gaat deze fase. Dus in zekere zin helpt dat al een heel eind.

Pilar

Pilar

08-07-2009 om 20:15 Topicstarter

Irene...

Irene: pff...neem m'n petje voor je af hoor!!! ZO'n baby van 8 maanden en dan nog 3 erboven!! ECht knap. En ik maar denken dat ik het al druk heb met babylief. Ik heb 1 zoon erboven van 10 jaar waar ik geen omkijken naar heb. En mijn baby kruipt nog geen eens... Staat me vast nog veel te wachten. Ik vind het echt knap dat je het kennelijk kan handelen.

Pilar

Pilar

08-07-2009 om 20:17 Topicstarter

Sprinkel

Sprinkel: jij dus ook druk met M!!! Ondernemend mannetje dus ook. Ik denk dat mijn M ook wel erg ondernemend gaat worden als ik dat zo inschat. HAhahha. en ik maar denken dat ik het nu al druk heb. Zucht...Het gaat vast nog zwaarder worden. Aaaaaaahhhhh

Pilar

Pilar

10-07-2009 om 14:09 Topicstarter

Vraagje

Oke, vast weer een rare vraag van mijn kant, maar........hebben jullie baby'tjes ook wel moeilijke dagen er tussen zitten??? Ik bedoel: hier gaat het soms dagen goed, maar dan ineens (zoals vandaag) doet meneertje niks anders dan piepen. Ik vind het zooo onregelmatig allemaal, zo onvoorspelbaar ofzo. Kennen jullie dit?? OF zijn jullie baby'tjes wel stabiel in de dagen???

Een nog altijd onzekere Pilar

Pilar

Er zijn geen rare vragen, alleen rare antwoorden .

Truusje gedraagt zich al weer een paar dagen heel keurig, maar dat zal ze echt niet tot haar 18e blijven doen. Natuurlijk zijn er ook dagen dat ik hartstochtelijk wens dat ze kan praten en mij kan vertellen wat er toch is. Ze mutst en miept dan in mijn ogen zonder reden en ik ben blij als mijnheer Savon dan 's avonds thuis komt. Alsjeblieft, je dochter! Dan is het ook ZIJN dochter hè, anders is het ONS meisje. Ik kan me echt niet voorstellen dat er baby's zijn met een gelijkmatig humeur, die iedere dag heel braaf alles volgens het boekje doen, nooit zeuren, mutsen of miepen. Maar ja, het forum is groot, je weet het nooit. Ons Truusje hoort daar niet bij, die heeft wisselende dagen.

Gewoon meedeinen met baby's ritme werkt het beste, heeft ze een goede dag dan is er meer ik-tijd, heeft ze een muts-dag dan zing ik eindeloos liedjes met haar, lig dan ook wel eens gewoon een uurtje samen te spelen op het grote bed (ik vind de grond zo hard) en wandel ik nog een rondje extra.

Dat vind ik nou een hele goede vraag

Pilar,

Je gaat het nog ver brengen in het Moederschap! Nee, even zonder dollen, echt hoor, als je er op deze manier naar kijkt kom je echt het beste door de babytijd. En ook door de kleutertijd en de schooltijd eigenlijk.. omdat je dan toestaat dat het de ene keer beter/makkelijker/leuker is dan de andere keer. Je laat dan de druk los dat het altijd goed moet gaan en dat je altijd iets eraan zou kunnen doen om het anders te maken.

Dus een topvraag. En het antwoord is natuurlijk ja. Inderdaad. Soms zijn er van die dagen dat alles lastig lijkt, en soms zijn er dagen dat alles vanzelf lijkt te gaan.

Ze horen er allebei bij.

En de lastige dagen met mijn zoons van 4 en 7 zijn niet te vergelijken met hun lastige dagen in de babytijd!! Dat is echt heel zwaar. Het wordt vanzelf makkelijker, je weet alleen helaas niet wanneer. Tot die tijd moet je je krachten sparen en goed indelen. Precies wat jij nu doet met die twee dagen oma.

Pilar

Pilar

10-07-2009 om 21:30 Topicstarter

Savon en rodebeuk

Savon en Rodebeuk, bedankt weer voor jullie snelle antwoord. Ik ben gewoon weer stik onzeker na 2 miepdagen van M. Hij doet niks anders dan miepen als ie wakker is en alleen in de kinderwagen is ie stil. Ik maak me er zorgen om, vraag me echt af waarom hij zoveel piept en ben prompt vergeten dat ie ECHT 2 goede weken heeft gehad. aan 1 stuk door goede dagen. heerlijk was dat, genoten heb ik ervan. Maar waarom nu dan ben ik dat alweer vergeten, ben ik weer doodsbang dat deze piepperiode eindeloos gaat duren en vooral vraag ik me af: Heb ik een normale baby of piept ie echt meer dan gemiddeld. Ik wil het zooo graag perfect doen allemaal, dat ik er dood nerveus van word.
Moeilijke dag dus hier....

dc

dc

11-07-2009 om 09:08

Herkenbaar hoor

mijn zus wees me erop dat een baby vaak heel moeilijk doet vlak voor hij iets nieuws kan. Ik ben er op gaan letten, en dat klopt vaak. Dus een paar miepdagen, en hop hij kan omrollen.

Verder heeft het advies van mijn schoonmoeder erg geholpen (ze heeft 4 kinderen, en dus wel wat ervaring); een baby huilt nou eenmaal en je moet het uit je hoofd zetten dat je daar als moeder altijd wat aan kan doen. Je controleert luier, temperatuur, honger slaap. Is het geen van vieren, dan heeft de baby het gewoon even nodig om te huilen.

Stom waarschijnlijk, maar het was voor mij een hele openbaring dat ik niet uit alle macht een oplossing hoefde te vinden! Ik kon er toen gelijk ook veel beter tegen.

Dees 68

Dees 68

13-07-2009 om 18:09

Inderdaad

Dc: dat is ook altijd wat ik zeg als ie aan het piepen is: zal wel weer een sprongetje aanzitten komen. En vaak is dat ook zo: eerst piepen en miepen en dan kan ie opeens weer iets nieuws. Kan natuurlijk ook zijn dat ik me dat allemaal maar inbeeld, maar het helpt me wel. Het is maar dat je een kapstok hebt om het aan op te hangen: hij is niet lastig, hij is zielig...

En ik probeer er ook altijd zo tegen aan te kijken: ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Dus eten gegeven, schone luier gegeven, niet te warm, niet te koud en toch nog piepen: dan naar bed.... helpt niet altijd, maar vaak is het dan nog goed ook. En als het niet goed is, weet ik zeker dat ik mijn best gedaan heb.

Dus ja Pilar, S heeft ook betere en mindere dagen. Bij mij is het zelfs zo dat ik voor mezelf altijd opzoek ben naar een reden waarom hij piept: hij is moe, hij heeft last van zijn tandjes, het is erg warm, hij heeft niet zo goed geslapen, etc., etc. En daarmee vergoeilijk ik dus eigenlijk zijn gedrag. Want stel je voor dat er iemand zou zijn die zou gaan denken dat ik een lastige baby heb, dat moeten we niet hebben .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.