Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Moeite met ontlasting

Hallo, wat kun je doen om bij een babytje van 2 maanden die moeite heeft met poepen? Ze krijgt AR tegen spugen, dat werkt redelijk goed. Extra water spuugt ze veel meer van. Ze heeft wel dagelijks dunnere ontlasting. Maar wanneer ze niet poept na de voedingen heeft ze er toch last van. Ze drukt dan heel hard waardoor de voeding weer terug komt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

12-12-2012 om 13:59

Heeft ze ook last van darmkrampjes?

Want dan werk zachtjes de buik masseren ook, met de klok mee, of met de beentjes gaan fietsen. Ik maak uit je verhaal op dat ze flesvoeding krijgt en dat is berucht voor verstopping en moeilijk poepen, soms is het gewoon even uitproberen op welk merk je kind het best reageert. Soms worden poep-problemen ook veroorzaakt door koemelkallergie, maar dan hebben ze meestal ook een droge huid of de neiging tot astma. Maar goed, ook weer niet allemaal. Het is gewoon uitproberen.
Wat ik destijds ook deed en wat bij mijn kind met krampjes en eerder teveel ontlasting dan te weinig goed hielp, was venkelwater, dat kalmeert de darmen en daardoor gaan ze rustiger werken. Als ze echt te weinig poept is dat misschien nadelig.

Tasja123

Tasja123

12-12-2012 om 14:25 Topicstarter

Venkelwater....

Dat hebben de oudsten ook ooit wel gehad maar dan naast de borstvoeding. Krampjes had ze van de forte, nu krijgt ze ar en heeft geen krampjes meer. Ze is verder vrolijk en heeft geen last van krampjes. Haar ontlasting is ook gewoon dun dus daar ligt het ook niet aan. Ik kan venkel water eens proberen. Als ik tussendoor water probeer komt alles er weer uit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

12-12-2012 om 18:04

Tasja

Bij mijn dochter hielp het enorm om een of twee keer per dag heel,heel zachtjes de voetzolen te masseren, was een tip van een yogadocente. Het hielp geweldig!

Tasja123

Tasja123

12-12-2012 om 21:40 Topicstarter

Massage

Hallo,

Moet je dan specifiek ergens masseren? Ik weet dat iemand jaren geleden, toen ik er lag te wachten op de geboorte van mijn oudste dochter, ze een plekje masseerden op de grote teen om het kindje te laten draaien. Haar man zat de halve dag te wrijven, eigenlijk was het kindje al te groot om nog te draaien, maar het heeft wel gewerkt!

Vandaar mijn vraag moet je ergens specifiek masseren of gewoon midden onder het voetje?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen venkelwater

Hoi,
Venkelwater wordt tegenwoordig afgeraden. (meer info op de site van het voedingscentrum). De verstopping kan worden veroorzaakt door het Johannes brood pitmeel in de AR voeding. Wellicht kan je het half/half mengen met "gewone" kunstvoeding ? En anders advies op het CB vragen hierover.
G

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2012 om 07:12

Galaxias

Mijn dochter kreeg juist johannesbroodpitmeel omdat de bijwerking is dat het de ontlasting zacht maakt....?

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2012 om 07:13

Tasja

Nee hoor, gewoon heel zachtjes de gehele voetzool. Ze is zo klein, dus een hele lichte druk moet voldoende zijn.

Tasja123

Tasja123

13-12-2012 om 10:08 Topicstarter

Fio....

We gaan het vandaag meteen proberen.

Half om half voeding gaat niet dan spuugt ze alles weer terug....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Het kan twee kanten opwerken. Bij sommige baby's maakt het de ontlasting hard en bij anderen juist het tegenovergestelde.
G

vaasje

vaasje

14-12-2012 om 21:38

Tomatensap

Ik heb ook wel eens gehoord dat het sap van een tomaat werkt. Een klein theelepeltje schijnt al genoeg te zijn.
Sterkte.
Anders kun je ook eens kijken naar abc dophilus. Dat is een homeopatisch poeder dat zorgt voor een goede darmflora.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2012 om 10:44

Vaasje

Dat lijkt me geen goed plan, tomatensap, het kindje is pas twee mnd. oud!!

Fransien

Fransien

15-12-2012 om 20:27

Abc dophilus

Heb ik goede ervaringen mee. Volgens mij is het niet homeopatisch (is geen oplossing die tig keer verdund is totdat er geen werkzame stof meer in zit). Het is een poeder dat helpt om een goede darmflora te ontwikkelen en je darmflora helpt om voedingstoffen op te nemen, goede ontlasting te krijgen, minder snel ziek te worden. Ik heb er heel goede ervaringen mee met mijn kind met zware darmkrampjes, die is er zo ongelooflijk van opgeknapt.

Tasja123

Tasja123

16-12-2012 om 22:27 Topicstarter

Waar te koop?

Is dat iets wat je bij de drogist of zo kunt krijgen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vaasje

vaasje

17-12-2012 om 09:01

Online

Wat ik weet van toen is dat je het online kan kopen. Oa op vitaminestore.nl of vitaminstore.nl
Goeie service en snel bezorgd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fransien

Fransien

18-12-2012 om 07:53

Reformzaak

Hier had de plaatselijke reformzaak het gewoon op voorraad.

Tasja123

Tasja123

18-12-2012 om 11:50 Topicstarter

Drogist niet hier

De drogist hier had het niet, vandaag heb ik geen auto dus kom ik niet verder. Gisteren rigoreus begonnen met een klein beetje lactulose. De eena jongste heeft het tot 2 jaar gehad dus had nog wat. De ontlasting is nu weer op gang. Afgelopen weekend hield ze niks meer binnen dus we moesten wat.... Hopelijk vind ik morgen ergens de poedertjes en dan weer afbouwen. Ze is vandaag al weer een tevreden baby die de voedingen ook weer binnenhoud....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.