Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Na 3 kwartier wakker

Mijn baby'tje van 12 weken zit in een prima ritme. AL vanaf een week of 4 hebben we dit ritme. Dat gaat helemaal goed.
7.30 fles
8.45-11.00 slapen
11.00 fles
12.15-15.00 slapen
15.00 fles
16.30-19.00 slapen
19.00 fles
20.15 tot 7.30 slapen (onderbreking om 23.00 laatste veoding)

Niks te klagen dus, hij doet het prima.
het enige wat hij heeft is dat hij over dag vaak na 3 kwartier a uur wakker wordt, zacht huilend. ALs ik dan zijn speentje weer in doe slaapt ie zo weer verder. Op zich niet zo'n groot probleem denk ik, maar ik zou graag willen dat ie gewoon z'n 2.5 uur achter elkaar door tukt. Dat lijkt me toch wel lekker. Soms doet ie dat ook hoor, het is niet altijd zo. Ik weet niet goed of ie nu wakker wordt omdat z'n speentje uit is, of ergens anders van. 's avonds en 'snachts heeft hij dit niet, gelukkig, maar ben bang dat ie dat op gegegevn moment ook gaat krijgen. Wie herkent dit??? Hoe zijn jullie hiermee om gegaan????
Ben erg benieuwd......

pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

17-01-2009 om 10:43

Wow

Hoi,

Geen tips, herinner het me wel van mijn zoontje inderdaad. Wil alleen even zeggen dat het volgens mij uitzonderlijk is om dit ritme al vanaf 4 weken te hebben. Rond 4 weken weet ik nog dat ik altijd in de lach schoot als iemand vroeg hoe laat hij sliep. Had nooit enig idee, er was nog totaal geen sprake van enig ritme of patroon.

Liora

Pilar

Pilar

17-01-2009 om 15:43 Topicstarter

Hahah: i know

Hai Liora,

Hahaha, ja ik realiseer me ook echt wel dat het vrij 'bijzonder' is om zo snel in zo'n ritme te zetten. Het is heerlijk!!!!! Alleen,...nou ja, voel me ook al bijna bezwaard om te 'klagen' maar zou zo lekker zijn als ie tussendoort niet wakker werd. Weet jij nog of dat bij je zoontje gewoon vanzelf over is gegaan???

Pilar

Pilar

ik denk dat je te veel wilt. Wat je hebt is al heel wat

Mijn 1e was een huilbaby. Mijn 2de vertoonde wat jij hier beschrijft en met alle plezier heb ik die spenen teruggestopt tot hij door ging slapen. Kijk niet te ver vooruit, op dit moment is terugstoppen echt het handigste. Je kind is geen automaat waarvoor je nieuwe driversoftware kunt downloaden omdat hij geen 2.5 uur aan een stuk slaapt... het is gewoon even zo.

Oh ja, de onze kreeg het 's nachts niet en zelfs als ze het dan wel krijgen is dat vroeg genoeg om een oplossing te zoeken. Met babies verandert alles toch voortdurend.

marjanne

marjanne

17-01-2009 om 17:58

45 minuten

Die 45 minuten is helemaal normaal, alleen zou het wenselijk zijn als hij een paar slaap cycli aan elkaar plakte
Zonder dat ik reclame wil maken voor inbakeren is het wel interessant voor je om dit artikel over slapen te lezen.Ik werk als kraamverzorgende en omdat je in de kraamweek heel dicht op het kind 'zit' kan je dan al zien hoe de slaapcyclus 'werkt'.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Marjanne

Pilar

Pilar

18-01-2009 om 08:50 Topicstarter

Rodebeuk en marjanne

Rodebeuk: ja, ik realiseer me echt heeeeeeeel goed dat we niks te klagen hebben en dat ik wellicht teveel vraag. Ben gewoon benieuwd naar of andere mensen die 45 min cyclus herkennen en of ze er 'iets' mee gedaan hebben, of dat dat vanzelf over gaat.

MArjanne: jij zegt dat dat een normale slaapcyclus is. betekent dat dat dit ook gewoon vanzelf over gaat en ze automatische meerdere cyclussen aan elkaar gaan plakken???

SPeentje opnieuw in doen is hier nu idd de remedie. DAt werkt eigenlijk bijna altijd en is opzich idd natuurlijk een kleine moeite.

liora

liora

18-01-2009 om 13:02

Pilar

Hoi Pilar,

Volgens mij is dat inderdaad vanzelf overgegaan!
Ik heb wel vaak gezien dat mensen een baby hadden die alleen maar heel kort sliep, en die dan dat hele korte wakker worden meteen gebruiktne om hun baby uitbundig te begroeten en zo dus uit de slaap haalden...

Maar ja, het gaat vanzelf over, maar herinner me totaal niet wanneer dat gebeurt.

Liora

hout anne

hout anne

18-01-2009 om 14:07

Hier ook herkenning!

Mijn zoontje is nu 10 weken. Tot vorige week ging het hier hetzelfde. Overdag iedere keer 45 min. Vaak wilde hij daarna niet gelijk weer slapen. Haalde hem dan maar uit bed en na 30 -45 min. was hij weer moe en legde ik hem weer in bed voor de volgende 45 min.
Heb me er maar niet te druk om gemaakt. Maar idd, na fles nr.4 sliep hij wel 3 uur en na fles nr. 5 sliep hij 5 - 6,5 uur achter elkaar.
Vond het zo raar dat hij het dan wel kon, maar overdag niet. Maar goed, ben er maar vanuit gegaan dat dit met het dag-nacht ritme te maken had. Was allang blij dat het 'snachts wel goed ging (ook al vrij vroeg dat hij snahts 5 uur achter elkaar sliep)
Ben afgelopen week bij een osteopaat geweest ivm onrustigheid (ook tijdens het slapen, vooral overdag lag hij flink te bewegen met zijn hoofd en eigenlijk zijn hele lichaam -> is wel al ingebakerd in een bakerzak (puckababy), maar die onrust was er toch) en voorkeurshouding. En sindsdien gaat het beter. Vaak slaapt hij nu 1,5 - 2 uur, maar is wel nog veel wakker overdag. Maar is dan vrolijk, dus het zal wel goed zijn!
'snachts slaapt hij nu wel veel rustiger en de laatste 2 dagen was het 6,5uur achter elkaar!

Zou me er dus maar niet te druk om maken. Het gaat idd wel over.
Maar probeer er anders eens achter te komen wat er geeurd vlak voordat je kleine wakker word, is ze dan misschien onrustig en kan ze daardoor zelf niet in slaap vallen na de eerste slaapcyclus. Want wellicht als het onrust is kan en osteopaat daar bij jullie ook een uitkomst in zijn?

Succes!

sorry

sorry

18-01-2009 om 20:09

[email protected]

Ik was vergeten het artikel dat ik bedoelde erbij te plakken
Bij deze dus : http://www.inbakeren.nl
Het is inderdaad mijn ervaring dat het over gaat als je je aan een paar voorwaarden houdt. "rust en regelmaat' Wanneer een baby in een drukke omgeving ligt ( veel lawaai, veel kleuren en bewegende dingen boven zijn hoofd) dan zal hij in de periode waarin de slaap oppervlakkig wordt vaker echt wakker worden in plaats van weer doorhalen naar de volgend slaapperiode. (Jij zelf bent ook op het ene moment van de nacht makkelijker te weken dan op het andere). Als je baby te vaak gestoord wordt wordt hij te moe en gaat dat weer de slaapperiodes in negatieve zin beinvloeden.
Nou zijn er natuurlijk babys die het prima doen. En welke omstandigheid ook. Maar die geven de problemen niet. Voor alle andere is rust en regelmaat nog steeds een goede benadering
Marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.