Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mam1988

Mam1988

09-12-2020 om 07:41

Nachtangst

Benieuwd of ouders dit herkennen. We hebben een baby van 6 mnd. Overdag vrolijk en alert, geen grote slaper. Met vlagen lijkt ze sinds ze 5 mnd is last te hebben van nachtmerries of eigenlijk meer nachtangst. Vaak tijdens de ‘sprongetjes’.

Ze is totaal overstuur, krijsen, druk bewegen, tranen en ogen open. Ik neem haar dan mee naar een andere kamer, leg haar daar neer met lamp aan en praat zachtjes tegen haar. Al die tijd ogen open en krijsen. En dan na even komt ze ‘bij’, wordt rustig en kan daarna weer slapen.
Ik lees alleen dat het voorkomt vanaf 1,5 jr. Herkennen ouders dit ook bij jongere baby’s?

(Ik heb zelf vroeger ook last gehad van nachtangsten. Mijn moeder ook.)

Yuria

Yuria

09-12-2020 om 12:09

Overgeprikkeld?

Misschien is ze overgeprikkeld. Dan zou je overdag het aantal indrukken kunnen terugbrengen.

juf Ank

juf Ank

09-12-2020 om 16:52

dit heeft ze dus

vanaf 1 maand?

Mijn zoon heeft dit ook gehad maar vanaf ruim een jaar.

Mam1988

Mam1988

09-12-2020 om 19:31

Juf ank

Nee vanaf ong 5 mnd en niet altijd. Lijkt me ook erg jong, maar het komt zo overeen met hoe nachtangst er uit ziet. Daarom vroeg ik me af pf andere ouders dit herkenden.

Hoeveelheid slaap komt per dag aardig overeen daarom denk ik niet dat het daar aan ligt. Tja prikkels, met nog een druktemaker in huis, is dat soms moeilijk. Probeer de draagzak wel zo einde middag, maar het geluid gaat einde dag hier vaak omhoog ipv omlaag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.