Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jeanne

Jeanne

12-03-2010 om 11:07

Nachtvoeding vraag

Onze dochter van 6 weken valt na de borstvoeding overdag altijd tevreden in slaap, meestal in mijn armen, maar soms in de wagen, ze slaapt dan ook lange tijd door. Maar 's nachts valt ze wel in slaap tijdens of net na de voeding, maar als ik haar in haar wiegje leg begint ze na een paar minuten te huilen. Ik haal haar er dan weer uit, want laten huilen resulteert in een blauwe baby, dan drinkt ze soms nog wat, maar meestal wil ze even lekker tegen me aan hangen. Ik zou dat overdag niet zo'n probleem vinden, maar drie keer per nacht een hele poos met haar bezig zijn begint me aardig op te breken. Ik heb nog drie kinderen, dus overdag bijslapen lukt bijna niet. Heeft iemand tips om dit "ritueel" te doorbreken, dat ze 's nachts komt voor een voeding vind ik overigens geen probleem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

12-03-2010 om 12:31

Geen directe tips

Ik heb niet direct tips, ik nam/neem ze zelf lekker tegen me aan, en slaap zo gewoon verder (met het kind op m'n buik dus)

Maar misschien kan je proberen om haar wat langer te laten slapen voor je haar over legt (zie stuk op de hoofdpagina over dutjes, staat iets in dat ze na 10 minuten in de diepere slaap komen)

vlinder72

vlinder72

13-03-2010 om 08:49

Mamahonger

noemen ze dat geloof ik. Onze zoon was precies hetzelfde. Overdag een heerlijke, makkelijke baby. De hele avond wou hij daarna bij mij drinken tot hij echt in slaap viel. Ik legde hem dan in zijn bedje meestal was dat rond een uur of 10. Daarna ging ik ook slapen. Mijn zoontje werd standaard rond 2 - 3 uur 's nachts wakker en daarna wou hij ook echt niet meer teruggelegd worden. Deden wij dat wel dan ging hij even slapen en werd hij na een half uurtje weer wakker en wou hij weer drinken. Op een gegeven moment heb ik het terugleggen maar gewoon achterwege gelaten. Ik liet hem in bed bij mij drinken. Vielen wij allebei in slaap. Werd hij even wakker dan liet ik hem weer drinken. Dat was voor ons de beste oplossing. Je moet toch een keer slapen want om het uur je bed uit is echt niet vol te houden. Maar ook bij onze zoon kwam het goed. Hij heeft BV gehad tot 8 maanden. Hij is nu 10 maanden en hij slaapt min of meer door 's nachts. Soms moet ik nog wel even een speentje aan hem geven maar ik kan hem 's avonds om half 8 in bed leggen. Dan geven wij hem nog een fles rond 10 - 11 uur 's avonds en dan slaapt hij door tot een uur of 6 de volgende morgen. Dus hou vol. Er is hoop maar zorg ervoor dat je genoeg slaap krijgt. En onthoudt alles wat je je kindje verkeerd aanleert (doen ze nogal moeilijk over bij het C kan je je kindje ook wel weer afleren. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en wat je kindje nodig heeft.

Jeanne

Jeanne

13-03-2010 om 10:40

Bedankt

Bedankt voor de tips, maar haar op mijn buik laten slapen vind ik niet prettig. En bij mij in bed slapen vind ik voorlopig, tot ze wat groter is, nogal eng. Ik heb onze derde een keer onder ons dekbed weg gehaald, zij was met haar hoofdje helemaal tot aan mijn onderbuik gezakt. Ik heb haar vannacht wat langer laten slapen bij mij en toen in de wieg gelegd en het ging al iets beter.
Oh en het cb maakt hier niet zo snel ergens een probleem van, bovendien meld ik niet alles, wat niet weet wat niet deert.

mama 78

mama 78

19-03-2010 om 22:07

Hier ook

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn zoontje.
Wij zijn hem in gaan bakeren en dat was een goede oplossing.
Speentje erin, en dan lekker knus inwikkelen. Zo leek het (voor hem) net of hij nog in mijn armen lag. Ze hebben die knusheid (geborgenheid) echt nog nodig. Daardoor kwam hij minder vaak s'nachts en was hij minder onrsutig!

Jeanne

Jeanne

20-03-2010 om 12:45

Kruik

Het gaat nu al een aantal dagen goed 's nachts, we hebben weer een kruik in de wieg gelegd en sindsdien slaapt ze weer snel in na een voeding. Ik weet natuurlijk niet zeker of het daar van komt of dat het toeval is, maar de kruik houden we er voorlopig nog wel even in. Inbakeren lijkt me niet nodig, ze maait niet met haar armpjes of beentjes, het zal de overgang van ons warme bed naar haar afgekoelde wieg wel zijn.

liora

liora

20-03-2010 om 16:44

Jeanne

Hoi Jeanne,

Mijn zoontje maaide ook niet met armpjes of beentjes, maar sliep echt veeeeeel beter ingebakerd.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.