Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anna3

Anna3

12-11-2008 om 12:46

Nadelen neusspray

Vraag en de ervaringsdeskundigen en Mieke,
Binnenkort ga ik weer aan het werk, drie dagen per week. Nu was ik eigenlijk van plan om te gaan kolven op het werk, maar ik kan me van de beoogde opbrengst (3 x minimaal 100 ml) absoluut nog geen voorstelling maken, want kolven gaat heel moeizaam. Zou neusspray met het toeschiet-hormoon een goed idee zijn? Want ik merk wel, dat als het eenmaal goed loopt ('plonsjes' i.p.v. druppels in het flesje) dan gaat het redelijk goed (meer dan 100 ml per keer links en rechts opgeteld). Misschien blijft de toeschietreflex uit, wanneer het kolven niet lukt?
En heeft die neusspray ook nadelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

12-11-2008 om 13:11

Nadeel neusspray

Je moet elke maand de huisarts bellen voor een vervolgrecept en een nieuwe neusspray halen bij de apotheek Verder geen nadelen bespeurd hier in ruim 5 maanden.

Succes met werken en kolven!

Anne Marie (VBN)

Anne Marie (VBN)

12-11-2008 om 14:12

Syntocinon

Er zijn tot nog toe geen nadelen bekend over het gebruik van syntocinon. Een enkele moeder meldt wel eens dat ze een licht gevoel in het hoofd krijgt, misselijkheid en hoofdpijn zijn in de bijsluiter genoemd als mogelijke bijwerking. Kijk maar eens in de bijsluiter van syntocinon: http://www.novartis.nl/pdf/bijsluiters/Syntocinon_neusspray.pdf.
Anne Marie, contactpersoon VBN.

Anne Marie (VBN)

Anne Marie (VBN)

12-11-2008 om 14:19

Tsr

Hoi Anna,

Ik was zo gericht op je vraag over de neusspray, dat ik je eerdere vraag over het hoofd zag, sorry!
Om de toeschietreflex een handje te helpen zou je ook de tips kunnen gebruiken die hier al uitgebreid beschreven worden: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/afkolven-hoe-kolf-ik-genoeg-melk.html.

Nogmaals met hartelijke groet, Anne Marie

Probeer het eerst zonder

Als je gaat werken kolf je niet meer NAAST de voedingen, maar IN PLAATS VAN. Dat betekent doorgaans dat je er meer uithaalt. Gebruik vooral ook de tips in de link die Anne Marie gaf.
Wat bij mij werkte: vlak voor het kolven met vlakke hand over de tepel masseren en vooral ook, de kolftrechter eerst lekker warm maken onder de warme kraan!

Verder: zeker in het begin liever vaker kort kolven (kwartier o.i.d.) dan maar twee keer op een dag lang. Geeft veel meer melk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.