Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Miep

Miep

14-06-2009 om 19:19

Nageltjes knippen, wanneer ook weer

Mijn twee oudsten zijn alweer zo lang baby af dat ik het niet meer weet (en even google-en levert veel verschillende antwoorden op): wanneer mag je de nagels van je baby knippen?

Mijn ventje ziet er behoorlijk geschonden uit met al die krassen op zijn hoofdje, vindt het zielig... )-:

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meteen

ik had geen nagelschaartje ingepakt maar dat ga ik deze keer wel doen. Dochter1 heeft zichzelf direct na de geboorte een dikke jaap in haar eigen gezichtje gekrabt en dat is nooit helemaal weggetrokken. Ze droeg de eerste dagen ook van die wantjes want dat gekrabbel ging de hele tijd door.

Dus ik neem een scherp nagelschaartje mee, die speciale babydingen vind ik niet handig en in die zin ook niet veilig. En anders bijt ik ze af en dan vijl ik ze bij.

Miep

Miep

14-06-2009 om 22:04

Ze zeggen

dat je niet direct mag knippen omdat de nagels nog broos zijn (en dan snel inscheuren) - eerst vijlen en dan na een aantal weken (?!) pas knippen???

Babynagelknippertje

Met die babynagelschaartjes kan ik ook niks, die zijn zo bot als wat. Ik heb voor beide dames altijd een babynagelknippertjes gebruikt, gebruik ik nu nog. Wel pas vanaf ca. zes weken, maar ze hebben zichzelf nooit gekrabd.

Ik heb wel ooit bij allebei 1 x per ongeluk in een van de vingertjes geknipt...ooooo...voelde ik me zo schuldig. Niks aan overgehouden, maar je moet wel goed kijken wat je doet. En maar twee keer mis knippen in vier jaar tijd, valt nog best mee

dc

dc

15-06-2009 om 07:54

Afbijten

de eerste maanden beet ik enkel af. Pas vanaf een maand of 6 begon ik met knippen.

Jakiro

Jakiro

15-06-2009 om 09:32

Net als dc

Eerst bijten en daarna knippen met een babyschaartje (die dingen zijn overigens hartstikke scherp) of met een nagelknippertje.
Jakiro

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-06-2009 om 09:50

In het ziekenhuis

smeerden ze de nageltjes in met vaseline. Die nageltjes waren bijna nog velletjes, ik had niet geweten hoe ik die had moeten knippen. Thuis ben ik gaan bijten en na een maand ben ik gaan knippen.

Dendy

Hier meteen al echte nageltjes

en dus niet van die hele dunne velletjes, flink scherp dus ook.

Mijn kraamverzorgster zei

dat je het beste een stukje van zo'n kartonnen vijl kon gebruiken, en dan was het nog oppassen hoor. Maar het ging wel.
Knippen mag meen ik na een week of 6.

Sascha2

Sascha2

15-06-2009 om 14:53

En de mijne

Mij werd verteld dat het knippen van de nageltjes de eerste paar weken nog niet mag, omdat je het nageltje zo van het nagelbed kunt wippen. Zoonlief krabde ook erg in het begin en dat losten wij op door inderdaad vaseline op zijn vingertjes te smeren. Daarmee vul je als het ware de ruimte tussen nagel en vinger op en dat maakt de nagel veel minder scherp. Hier hielp het in ieder geval. Bij mijn jongste beet ik ook het nageltje af en toe af, als het echt nodig was.

parasolletje

parasolletje

15-06-2009 om 21:46

De eerste week..

afgebeten en bijgevijlt met kartonnen vijltje..3e week gewoon met nagelknippertje..zijn hele gezichtje was open gekrabt dus moest er echt wat gebeuren..succes ermee! ps mijn zoontje had trouwens geen dunne nageltjes maar gewoon stevige harde..dat zal ook wel een verschil zijn..groet parasol

dc

dc

16-06-2009 om 07:22

Wantjes

ik heb een vriendin en haar man komt uit vietnam en daar doen ze blijkbaar altijd wantjes aan. Erg handig 's winters tenminste. Geen koude handjes en geen opengekrabde gezichten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.